Flota » Aktualności » Mercedes-Benz Atego BlueTec Hybrid - wyróżnienia przed premierą

Mercedes-Benz Atego BlueTec Hybrid - wyróżnienia przed premierą
2009-06-30 - P. Łukasiewicz Tagi: Mercedes, Auta hybrydowe, Premiery, Ekologia, Mercedes Actros, BlueTEC
Daimler AG w ramach inicjatywy "Tworzymy transport przyszłości" pracuje nad rozwojem przyjaznych środowisku układów napędowych oraz dąży do rozpowszechnienia korzystania z czystych i wydajnych systemów napędowych i alternatywnych paliw. W ub. roku rozpoczął konsumenckie testy dystrybucyjnych pojazdów hybrydowych oraz zaprezentował trzy premierowe hybrydowe pojazdy, w tym pierwszy prototyp samochodu ciężarowego do transportu dalekobieżnego - Mercedes-Benz Axor BlueTec Hybrid.
Atego BlueTec Hybrid, mimo iż dopiero jest w fazie testów konsumenckich, a jego wprowadzenie na rynek planowane jest na 2010r., otrzymał już pierwsze wyróżnienie. Nagroda "Ekologiczne technologie" (Baden-Wuerttemberg Environmental Technology Award) wyróżnia wybitne rozwiązania technologiczne z regionu Badenii-Wuerttembergii (stolica - Stuttgart), które przyczyniają się do zwiększenia wydajności zasobów oraz zmniejszenia obciążenia środowiska. W tym roku była przyznawana przez władze landu po raz pierwszy. Mercedes-Benz Atego BlueTec Hybrid został wyróżniony w kategorii "Redukcja emisji i sekwestracja" (Emissions Reduction, Treatment and Sequestration).
Daimler AG w zeszłym roku przekazał do testów konsumenckich pierwsze Mercedes-Benz Atego BlueTec Hybrid oraz Mitsubishi Fuso Canter Eco Hybrid firmie Deutsche Post World Net. Ten drugi model znalazł się również w testach u ośmiu firm, działających w Londynie. Dziesięć 7,5-tonowych Canterów o napędzie elektryczno-dieslowskim sprawdza swoje możliwości w zagęszczonym ruchu miejskim angielskiej stolicy, w strefach o ograniczeniach ekologicznych. Z kolei Mercedes-Benz Atego BlueTec Hybrid jest poddawany testom technologii w codziennym użytkowaniu przez firmę Deutsche Post DHL - w miastach oraz w transporcie krótkodystansowym.
Zastosowanie napędu hybrydowego w ciężarowym pojeździe hybrydowym takim jak Mercedes-Benz Atego BlueTec Hybrid, pozwala na zredukowanie emisji CO2 oraz zużycia paliwa do 20% w dłuższej perspektywie, w porównaniu do konwencjonalnego napędu. Dodatkowo napęd elektryczny używany podczas ruszania oraz hamowania, wpływa na zmniejszenie poziomu hałasu i poprawia jakość powietrza w zatłoczonych miejskich strefach.
Napęd hybrydowy jest ważnym krokiem do osiągnięcia celu bezemisyjnego użytkowania pojazdów ciężarowych. Testy konsumenckie hybrydowego Atego przybliżają Daimlera do osiągnięcia jego średnio- i długoterminowych ekologicznych celów.
Jak dotąd Daimler lideruje na rynku światowym, jeśli chodzi o pojazdy użytkowe z napędem hybrydowym. Klienci w USA i Kanadzie otrzymali już ponad 1 500 hybrydowych autobusów, a zamówiono już kolejnych 1 100. Ponadto eksploatowanych jest ponad 160 ciężarówek Freightliner, a 200 kolejnych zostanie dostarczonych UPS w 2009 r. W sumie, Freightliner wypuści na drogi ponad 1 500 ciężarówek hybrydowych w ciągu kolejnych 3 lat. Co więcej, od 2006 r. dostarczono klientom w sumie 300 pojazdów Fuso Canter Eco Hybrid. Mitsubishi Fuso oferuje w Japonii także autobus Fuso Aero Star Eco Hybrid.
2007 r. Daimler AG zainaugurował kompleksowy i innowacyjny program "Tworzymy transport przyszłości", który obejmuje sieć globalnych działań badawczo-rozwojowych, mających na celu realizację wizji bezemisyjnych pojazdów użytkowych w powszechnych zastosowaniu. Milowymi krokami na tej drodze, były rozpoczęcie na początku 2008 r. testów konsumenckich hybrydowych pojazdów ciężkich - Mercedes-Benz Atego BlueTec Hybrid oraz Mitsubishi Fuso Canter Eco Hybrid, oraz stworzenie Światowego Centrum Hybryd. Ten światowy ośrodek rozwoju technologii hybrydowych dla wszystkich marek koncernu Daimler AG jest zlokalizowany w Kawasaki, w Japonii.
Jak dotąd Daimler lideruje na rynku światowym, jeśli chodzi o pojazdy użytkowe z napędem hybrydowym. Klienci w USA i Kanadzie otrzymali już ponad 1 500 hybrydowych autobusów, a zamówiono już kolejnych 1 100. Ponadto eksploatowanych jest ponad 160 ciężarówek Freightliner, a 200 kolejnych zostanie dostarczonych UPS w 2009 r. W sumie, Freightliner wypuści na drogi ponad 1 500 ciężarówek hybrydowych w ciągu kolejnych 3 lat. Co więcej, od 2006 r. dostarczono klientom w sumie 300 pojazdów Fuso Canter Eco Hybrid. Mitsubishi Fuso oferuje w Japonii także autobus Fuso Aero Star Eco Hybrid.
2007 r. Daimler AG zainaugurował kompleksowy i innowacyjny program "Tworzymy transport przyszłości", który obejmuje sieć globalnych działań badawczo-rozwojowych, mających na celu realizację wizji bezemisyjnych pojazdów użytkowych w powszechnych zastosowaniu. Milowymi krokami na tej drodze, były rozpoczęcie na początku 2008 r. testów konsumenckich hybrydowych pojazdów ciężkich - Mercedes-Benz Atego BlueTec Hybrid oraz Mitsubishi Fuso Canter Eco Hybrid, oraz stworzenie Światowego Centrum Hybryd. Ten światowy ośrodek rozwoju technologii hybrydowych dla wszystkich marek koncernu Daimler AG jest zlokalizowany w Kawasaki, w Japonii.
źródło: Mercedes Benz
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mercedes-Benz Atego BlueTec Hybrid - wyróżnienia przed premierą
Podobne: Mercedes-Benz Atego BlueTec Hybrid - wyróżnienia przed premierą



Podobne galerie: Mercedes-Benz Atego BlueTec Hybrid - wyróżnienia przed premierą



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Mercedes
Galerie zdjęć
Newsletter