Flota  »  Aktualności  »  Mitsubishi przedstawia nowy plan rozwoju o nazwie "Jump 2013"
Mitsubishi

Mitsubishi przedstawia nowy plan rozwoju o nazwie "Jump 2013"

2011-01-25 - P. Grzelak     Tagi: Mitsubishi, Zarządzanie, Rynek

Firma Mitsubishi Motors Corporation (MMC) przedstawiła nowy, średnioterminowy biznes plan o nazwie „Jump 2013”, obejmujący lata fiskalne 2011-2013 (zakończenie planu przewidziano na 31.03.2014).


Zobacz także: Mitsubishi ASX - galeria »
Nowy plan odzwierciedla głębokie zmiany jakie zaszły w strukturze popytu przemysłu motoryzacyjnego, będące wynikiem niestabilnej sytuacji ekonomicznej na świecie. Poprzez skupienie działań i zasobów biznesowych na kluczowych obszarach o rosnącym znaczeniu strategicznym, takich, jak szybko rozwijające się rynki wschodzące oraz inicjatywy i działania pro-środowiskowe, a także dzięki reformie struktury kosztów, plan Jump 2013 ma pomóc w osiągnięciu wzrostu i wykonaniu skoku naprzód. Do 2015 roku firma MMC wprowadzi na rynek 8 nowych modeli elektrycznych*1, które będą stanowić element kampanii na rzecz ograniczenia negatywnego wpływu na środowisko naturalne. Zaś w 2013 roku częścią tej samej kampanii będzie wprowadzenie pojazdów hybrydowych o znacznie lepszej wydajności paliwowej w porównaniu z pojazdami o tradycyjnym napędzie spalinowym.
 
Jednocześnie firma MMC koncentrować będzie dużą cześć swych działań i zasobów biznesowych na dostępnych globalnie i ważnych strategicznie modelach takich, jak samochody kompaktowe czy klasy SUV, na które - zgodnie z przewidywaniami - powinien być duży popyt, szczególnie na rynkach wschodzących.
Dzięki zaprzestaniu produkcji wersji modeli przeznaczonych na poszczególne rynki, zwiększy się również tempo prac projektowych oraz sam asortyment.

Na rynkach wschodzących, gdzie popyt stale rośnie, firma MMC planuje poszerzyć ofertę poprzez wprowadzenie modeli, na które jest największe zapotrzebowanie, takich jak pojazdy klasy SUV czy oszczędny, niedrogi, kompaktowy i globalnie dostępny model o dużym znaczeniu strategicznym (Global Small).Zwiększy to wolumen sprzedaży detalicznej w roku podatkowym 2013 o 280 000 sztuk ponad założenia poczynione w roku fiskalnym 2010. Na rynkach dojrzałych, gdzie zakłada się niewielką poprawę sytuacji - po uwzględnieniu modeli kompaktowych i ekologicznych - docelowy wolumen sprzedaży w roku podatkowym 2013 podwyższono o 90 000 sztuk w porównaniu do prognoz opracowanych w roku podatkowym 2010.Tym samym całkowity planowany wolumen sprzedaży w roku fiskalnym 2013 ma wynieść 1 370 000 sztuk (prognozy opracowane w roku podatkowym 2010 zakładały 1 000 000 sztuk*2).

MMC zwiększy zdolność produkcyjną na rynkach wschodzących, by odpowiedzieć na stale rosnący tam popyt. W Tajlandii firma zbuduje trzecią fabrykę, dzięki czemu kraj ten stanie się drugim po Japonii centrum eksportowym koncernu.W Chinach MMC zwiększy swą wydajność produkcyjną umacniając wspólne przedsięwzięcie typu joint venture z lokalnym partnerem, a w Rosji uruchomiona zostanie produkcja nowego pojazdu klasy SUV. Jednocześnie zdolność produkcyjna w japońskich, północnoamerykańskich oraz europejskich centrach produkcyjnych dostosowana zostanie do przewidywanych wolumenów sprzedaży.Centrum w USA wprowadzi nowy model przeznaczony zarówno na rynek rodzimy, jak i na eksport. Co do centrum europejskiego firma podjęła decyzję, by nie produkować w nim następcy europejskiej wersji modelu Colt. W Japonii, wspólnie z koncernem Nissan, MMC założy spółkę joint venture produkującą pojazd typu mini-car, by zwiększyć produkcję na rynek lokalny i lepiej wykorzystać potencjał rynkowy.W chwili, gdy środowisko biznesowe przechodzi tak istotne przemiany, firma MMC wprowadzi gruntowne reformy w strukturze kosztów. Zmianami tymi zajmie się komisja ds. redukcji kosztów działająca pod auspicjami i kierownictwem prezesa firmy.

Stosując takie metody, jak np. przeciwdziałanie skutkom aprecjacji jena poprzez zwiększenie wartości zaopatrzenia za granicą, firma planuje w roku fiskalnym 2013 zmniejszenie kosztów materiałowych o 90 miliardów jenów w porównaniu z założeniami poczynionymi w roku podatkowym 2010. Wraz z globalną ekspansją produkcyjną MMC zwiększy również wysiłki mające na celu utrzymanie właściwego marce Mitsubishi poziomu jakości produktów.Oprócz trwającej już bliskiej współpracy z koncernem PSA Peugeot Citroën, MMC rozszerzyła współpracę z firmą Nissan. Aby lepiej wykorzystać nadarzające się możliwości oraz zwiększyć rentowność swych przedsięwzięć, firma MMC będzie szukać sojuszy z potencjalnymi partnerami biznesowymi, które polegać mają na współpracy nad indywidualnym projektami, mogącymi przynieść ściśle wymierne i przewidywalne korzyści.Dzięki tym działaniom zakładana wartość sprzedaży w roku podatkowym 2013 ma wynieść 2,5 biliona jenów (prognozy opracowane w roku fiskalnym 2010 zakładały 1,9 biliona jenów). Przychody operacyjne mają wynieść 90 miliardów jenów (prognozy na rok fiskalny 2010 zakładały 45 miliardów jenów), a dochód netto 45 miliardów jenów (prognozy na rok fiskalny 2010 zakładały 15 miliardów jenów).Wznowienie wypłaty dywidend zależne będzie od poprawy struktury finansowej oraz odbudowy wysokości zysków w planowanym okresie czasu.

*1: Włączając w to pojazdy elektryczne oraz hybrydy typu plug-in.
*2: W swoich kalkulacjach wartości sprzedaży firma MMC uwzględniła modele sprzedane pod markami innymi niż marki MMC, które przyniosły dochód z tytułu tantiem. Od roku podatkowego 2011 firma MMC wykorzystywać będzie nową metodę obliczeniową, która uwzględniać będzie jedynie pojazdy sprzedane jako produkty marki Mitsubishi. Wspomniana liczba 1 000 000 sztuk została uzyskana przy pomocy nowego systemu obliczeniowego.




źródło: Mitsubishi

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Mitsubishi przedstawia nowy plan rozwoju o nazwie "Jump 2013"