Flota » Aktualności » Mniej paliwa, wyższa moc - nowe silniki Volvo

Mniej paliwa, wyższa moc - nowe silniki Volvo
2009-03-09 - P. Łukasiewicz Tagi: Volvo, Premiery, Ciężarówki, Ekologia, Volvo FH
Volvo Trucks wprowadza na rynek nową gamę silników i skrzyń biegów, umożliwiających zredukowanie zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla, o 3% i 40% odpowiednio, a wszytko to przy większej mocy maksymalnej.
- Ograniczenie zużycia paliwa to jedna z priorytetowych spraw dla naszych klientów - mówi Staffan Jufors, Prezes i Dyrektor Generalny Volvo Trucks. - Dzięki nowym silnikom i skrzyniom biegów wzmacniamy czołową pozycję naszej firmy na rynku pod względem ekonomiki paliwowej. Na początku bieżącego roku Volvo Trucks zaprezentowało najmocniejszy na świecie samochód ciężarowy: Volvo FH16 z silnikiem o mocy 700 KM. Obecnie nadszedł właściwy moment, żeby przedstawić również najoszczędniejsze samochody ciężarowe. Tym razem, prace projektowe skoncentrowały się na modelach Volvo FH i Volvo FM z silnikami 13- i 11-litrowymi, mających największy udział w sprzedaży Volvo Trucks. Równocześnie na rynek wprowadzana jest nowa wersja 7-litrowej jednostki napędowej Volvo, stosowanej w pojazdach Volvo FE i Volvo FL.
Zużycie paliwa niższe o 3%
Znaczne ograniczenie zużycia paliwa osiągnięto dzięki wprowadzeniu zmian, mających na celu optymalizacje procesu spalania oraz dalszemu udoskonaleniu zautomatyzowanego układu zmiany biegów Volvo I-Shift. W samochodach ciężarowych z 13-litrowym silnikiem i skrzynią biegów Volvo I-Shift zużycie paliwa jest mniejsze nawet o 3%, w porównaniu do pojazdów wyposażonych w silniki Euro 5 poprzedniej generacji. W przypadku silników 11-llitrowych ekonomika paliwowa uległa poprawie o 1 do 2%. Rozszerzono również zakres oferowanych poziomów mocy tych jednostek napędowych. Obecnie są one dostępne dla wszystkich modeli Volvo z typoszeregu FM. W ciągu ostatnich 20 lat zużycie paliwa i emisja dwutlenku węgla przez typowy samochód ciężarowy Volvo zostały zredukowane o 20 procent.
- Wprowadzone udoskonalenia przekładają się na wymierne korzyści dla klientów -mówi Staffan Jufors. - Kilkuprocentowe oszczędności paliwa oznaczają możliwość zaoszczędzenia ogromnych kwot pieniędzy, zwłaszcza w transporcie długodystansowym, w którym roczny przebieg pojazdu na poziomie 200 000 km nie jest niczym niezwykłym.
Wyższa moc i moment obrotowy
Samochody ciężarowe Volvo stały się nie tylko oszczędniejsze, ale także mocniejsze. Maksymalna moc silnika 13-litrowego wzrosła do 540 KM zaś maksymalny moment obrotowy jest większy o 100 Nm i obecnie wynosi 2600 NM. Silnik Volvo D11 w najmocniejszej wersji rozwija 450 KM i 2150 Nm. Jednostka napędowa Volvo D7 osiąga 340 KM i 1300 Nm.
Najbardziej ekologiczne silniki w historii
Nowe silniki są również bardziej przyjazne dla środowiska niż kiedykolwiek przedtem. Spełniają normę emisji spalin Euro 5, wchodzącą w życie 1 października 2009 r. W porównaniu do poprzedniej normy, Euro 4, oznacza to zmniejszenie emisji tlenków azotu o 40%. Obydwa silniki: Volvo D13 i Volvo D11 są dostępne również w wersjach spełniających normę emisji spalin EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicle). Ta dobrowolnie akceptowana norma jest jeszcze bardziej rygorystyczna pod względem emisji cząstek stałych i zadymienia spalin i może być stosowana przez władze lokalne w celu szybszej implementacji proekologicznych rozwiązań transportowych.
- Ograniczenie zużycia paliwa to jedna z priorytetowych spraw dla naszych klientów - mówi Staffan Jufors, Prezes i Dyrektor Generalny Volvo Trucks. - Dzięki nowym silnikom i skrzyniom biegów wzmacniamy czołową pozycję naszej firmy na rynku pod względem ekonomiki paliwowej. Na początku bieżącego roku Volvo Trucks zaprezentowało najmocniejszy na świecie samochód ciężarowy: Volvo FH16 z silnikiem o mocy 700 KM. Obecnie nadszedł właściwy moment, żeby przedstawić również najoszczędniejsze samochody ciężarowe. Tym razem, prace projektowe skoncentrowały się na modelach Volvo FH i Volvo FM z silnikami 13- i 11-litrowymi, mających największy udział w sprzedaży Volvo Trucks. Równocześnie na rynek wprowadzana jest nowa wersja 7-litrowej jednostki napędowej Volvo, stosowanej w pojazdach Volvo FE i Volvo FL.
Zużycie paliwa niższe o 3%
Znaczne ograniczenie zużycia paliwa osiągnięto dzięki wprowadzeniu zmian, mających na celu optymalizacje procesu spalania oraz dalszemu udoskonaleniu zautomatyzowanego układu zmiany biegów Volvo I-Shift. W samochodach ciężarowych z 13-litrowym silnikiem i skrzynią biegów Volvo I-Shift zużycie paliwa jest mniejsze nawet o 3%, w porównaniu do pojazdów wyposażonych w silniki Euro 5 poprzedniej generacji. W przypadku silników 11-llitrowych ekonomika paliwowa uległa poprawie o 1 do 2%. Rozszerzono również zakres oferowanych poziomów mocy tych jednostek napędowych. Obecnie są one dostępne dla wszystkich modeli Volvo z typoszeregu FM. W ciągu ostatnich 20 lat zużycie paliwa i emisja dwutlenku węgla przez typowy samochód ciężarowy Volvo zostały zredukowane o 20 procent.
Wyższa moc i moment obrotowy
Samochody ciężarowe Volvo stały się nie tylko oszczędniejsze, ale także mocniejsze. Maksymalna moc silnika 13-litrowego wzrosła do 540 KM zaś maksymalny moment obrotowy jest większy o 100 Nm i obecnie wynosi 2600 NM. Silnik Volvo D11 w najmocniejszej wersji rozwija 450 KM i 2150 Nm. Jednostka napędowa Volvo D7 osiąga 340 KM i 1300 Nm.
Najbardziej ekologiczne silniki w historii
Nowe silniki są również bardziej przyjazne dla środowiska niż kiedykolwiek przedtem. Spełniają normę emisji spalin Euro 5, wchodzącą w życie 1 października 2009 r. W porównaniu do poprzedniej normy, Euro 4, oznacza to zmniejszenie emisji tlenków azotu o 40%. Obydwa silniki: Volvo D13 i Volvo D11 są dostępne również w wersjach spełniających normę emisji spalin EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicle). Ta dobrowolnie akceptowana norma jest jeszcze bardziej rygorystyczna pod względem emisji cząstek stałych i zadymienia spalin i może być stosowana przez władze lokalne w celu szybszej implementacji proekologicznych rozwiązań transportowych.
źródło: Volvo Trucks Polska
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Mniej paliwa, wyższa moc - nowe silniki Volvo
Podobne: Mniej paliwa, wyższa moc - nowe silniki Volvo




Podobne galerie: Mniej paliwa, wyższa moc - nowe silniki Volvo



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Volvo
Galerie zdjęć
Newsletter