Flota  »  Aktualności  »  Mniej paliwa, wyższa moc - nowe silniki Volvo
Silnik Volvo D13

Mniej paliwa, wyższa moc - nowe silniki Volvo

2009-03-09 - P. Łukasiewicz     Tagi: Volvo, Premiery, Ciężarówki, Ekologia, Volvo FH
Volvo Trucks wprowadza na rynek nową gamę silników i skrzyń biegów, umożliwiających zredukowanie zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla, o 3% i 40% odpowiednio, a wszytko to przy większej mocy maksymalnej.

- Ograniczenie zużycia paliwa to jedna z priorytetowych spraw dla naszych klientów - mówi Staffan Jufors, Prezes i Dyrektor Generalny Volvo Trucks. - Dzięki nowym silnikom i skrzyniom biegów wzmacniamy czołową pozycję naszej firmy na rynku pod względem ekonomiki paliwowej. Na początku bieżącego roku Volvo Trucks zaprezentowało najmocniejszy na świecie samochód ciężarowy: Volvo FH16 z silnikiem o mocy 700 KM. Obecnie nadszedł właściwy moment, żeby przedstawić również najoszczędniejsze samochody ciężarowe. Tym razem, prace projektowe skoncentrowały się na modelach Volvo FH i Volvo FM z silnikami 13- i 11-litrowymi, mających największy udział w sprzedaży Volvo Trucks. Równocześnie na rynek wprowadzana jest nowa wersja 7-litrowej jednostki napędowej Volvo, stosowanej w pojazdach Volvo FE i Volvo FL.

Zużycie paliwa niższe o 3%
Znaczne ograniczenie zużycia paliwa osiągnięto dzięki wprowadzeniu zmian, mających na celu optymalizacje procesu spalania oraz dalszemu udoskonaleniu zautomatyzowanego układu zmiany biegów Volvo I-Shift. W samochodach ciężarowych z 13-litrowym silnikiem i skrzynią biegów Volvo I-Shift zużycie paliwa jest mniejsze nawet o 3%, w porównaniu do pojazdów wyposażonych w silniki Euro 5 poprzedniej generacji. W przypadku silników 11-llitrowych ekonomika paliwowa uległa poprawie o 1 do 2%. Rozszerzono również zakres oferowanych poziomów mocy tych jednostek napędowych. Obecnie są one dostępne dla wszystkich modeli Volvo z typoszeregu FM. W ciągu ostatnich 20 lat zużycie paliwa i emisja dwutlenku węgla przez typowy samochód ciężarowy Volvo zostały zredukowane o 20 procent.
- Wprowadzone udoskonalenia przekładają się na wymierne korzyści dla klientów -mówi Staffan Jufors. - Kilkuprocentowe oszczędności paliwa oznaczają możliwość zaoszczędzenia ogromnych kwot pieniędzy, zwłaszcza w transporcie długodystansowym, w którym roczny przebieg pojazdu na poziomie 200 000 km nie jest niczym niezwykłym.

Wyższa moc i moment obrotowy
Samochody ciężarowe Volvo stały się nie tylko oszczędniejsze, ale także mocniejsze. Maksymalna moc silnika 13-litrowego wzrosła do 540 KM zaś maksymalny moment obrotowy jest większy o 100 Nm i obecnie wynosi 2600 NM. Silnik Volvo D11 w najmocniejszej wersji rozwija 450 KM i 2150 Nm. Jednostka napędowa Volvo D7 osiąga 340 KM i 1300 Nm.

Najbardziej ekologiczne silniki w historii

Nowe silniki są również bardziej przyjazne dla środowiska niż kiedykolwiek przedtem. Spełniają normę emisji spalin Euro 5, wchodzącą w życie 1 października 2009 r. W porównaniu do poprzedniej normy, Euro 4, oznacza to zmniejszenie emisji tlenków azotu o 40%. Obydwa silniki: Volvo D13 i Volvo D11 są dostępne również w wersjach spełniających normę emisji spalin EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicle). Ta dobrowolnie akceptowana norma jest jeszcze bardziej rygorystyczna pod względem emisji cząstek stałych i zadymienia spalin i może być stosowana przez władze lokalne w celu szybszej implementacji proekologicznych rozwiązań transportowych.



źródło: Volvo Trucks Polska

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Mniej paliwa, wyższa moc - nowe silniki Volvo