Flota  »  Aktualności  »  Mniej paliwa, wyższa moc - nowe silniki Volvo
			
			
			
			 
									
					
					Mniej paliwa, wyższa moc - nowe silniki Volvo
							2009-03-09 - P. Łukasiewicz     Tagi: Volvo, Premiery, Ciężarówki, Ekologia, Volvo FH
						
						
						
Volvo Trucks wprowadza na rynek nową gamę silników i skrzyń biegów, umożliwiających zredukowanie zużycia paliwa oraz emisji dwutlenku węgla, o 3% i 40% odpowiednio, a wszytko to przy większej mocy maksymalnej.
- Ograniczenie zużycia paliwa to jedna z priorytetowych spraw dla naszych klientów - mówi Staffan Jufors, Prezes i Dyrektor Generalny Volvo Trucks. - Dzięki nowym silnikom i skrzyniom biegów wzmacniamy czołową pozycję naszej firmy na rynku pod względem ekonomiki paliwowej. Na początku bieżącego roku Volvo Trucks zaprezentowało najmocniejszy na świecie samochód ciężarowy: Volvo FH16 z silnikiem o mocy 700 KM. Obecnie nadszedł właściwy moment, żeby przedstawić również najoszczędniejsze samochody ciężarowe. Tym razem, prace projektowe skoncentrowały się na modelach Volvo FH i Volvo FM z silnikami 13- i 11-litrowymi, mających największy udział w sprzedaży Volvo Trucks. Równocześnie na rynek wprowadzana jest nowa wersja 7-litrowej jednostki napędowej Volvo, stosowanej w pojazdach Volvo FE i Volvo FL.
Zużycie paliwa niższe o 3%
Znaczne ograniczenie zużycia paliwa osiągnięto dzięki wprowadzeniu zmian, mających na celu optymalizacje procesu spalania oraz dalszemu udoskonaleniu zautomatyzowanego układu zmiany biegów Volvo I-Shift. W samochodach ciężarowych z 13-litrowym silnikiem i skrzynią biegów Volvo I-Shift zużycie paliwa jest mniejsze nawet o 3%, w porównaniu do pojazdów wyposażonych w silniki Euro 5 poprzedniej generacji. W przypadku silników 11-llitrowych ekonomika paliwowa uległa poprawie o 1 do 2%. Rozszerzono również zakres oferowanych poziomów mocy tych jednostek napędowych. Obecnie są one dostępne dla wszystkich modeli Volvo z typoszeregu FM. W ciągu ostatnich 20 lat zużycie paliwa i emisja dwutlenku węgla przez typowy samochód ciężarowy Volvo zostały zredukowane o 20 procent.
	
	
	
	
						
- Wprowadzone udoskonalenia przekładają się na wymierne korzyści dla klientów -mówi Staffan Jufors. - Kilkuprocentowe oszczędności paliwa oznaczają możliwość zaoszczędzenia ogromnych kwot pieniędzy, zwłaszcza w transporcie długodystansowym, w którym roczny przebieg pojazdu na poziomie 200 000 km nie jest niczym niezwykłym.
Wyższa moc i moment obrotowy
Samochody ciężarowe Volvo stały się nie tylko oszczędniejsze, ale także mocniejsze. Maksymalna moc silnika 13-litrowego wzrosła do 540 KM zaś maksymalny moment obrotowy jest większy o 100 Nm i obecnie wynosi 2600 NM. Silnik Volvo D11 w najmocniejszej wersji rozwija 450 KM i 2150 Nm. Jednostka napędowa Volvo D7 osiąga 340 KM i 1300 Nm.
Najbardziej ekologiczne silniki w historii
Nowe silniki są również bardziej przyjazne dla środowiska niż kiedykolwiek przedtem. Spełniają normę emisji spalin Euro 5, wchodzącą w życie 1 października 2009 r. W porównaniu do poprzedniej normy, Euro 4, oznacza to zmniejszenie emisji tlenków azotu o 40%. Obydwa silniki: Volvo D13 i Volvo D11 są dostępne również w wersjach spełniających normę emisji spalin EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicle). Ta dobrowolnie akceptowana norma jest jeszcze bardziej rygorystyczna pod względem emisji cząstek stałych i zadymienia spalin i może być stosowana przez władze lokalne w celu szybszej implementacji proekologicznych rozwiązań transportowych.
					
- Ograniczenie zużycia paliwa to jedna z priorytetowych spraw dla naszych klientów - mówi Staffan Jufors, Prezes i Dyrektor Generalny Volvo Trucks. - Dzięki nowym silnikom i skrzyniom biegów wzmacniamy czołową pozycję naszej firmy na rynku pod względem ekonomiki paliwowej. Na początku bieżącego roku Volvo Trucks zaprezentowało najmocniejszy na świecie samochód ciężarowy: Volvo FH16 z silnikiem o mocy 700 KM. Obecnie nadszedł właściwy moment, żeby przedstawić również najoszczędniejsze samochody ciężarowe. Tym razem, prace projektowe skoncentrowały się na modelach Volvo FH i Volvo FM z silnikami 13- i 11-litrowymi, mających największy udział w sprzedaży Volvo Trucks. Równocześnie na rynek wprowadzana jest nowa wersja 7-litrowej jednostki napędowej Volvo, stosowanej w pojazdach Volvo FE i Volvo FL.
Zużycie paliwa niższe o 3%
Znaczne ograniczenie zużycia paliwa osiągnięto dzięki wprowadzeniu zmian, mających na celu optymalizacje procesu spalania oraz dalszemu udoskonaleniu zautomatyzowanego układu zmiany biegów Volvo I-Shift. W samochodach ciężarowych z 13-litrowym silnikiem i skrzynią biegów Volvo I-Shift zużycie paliwa jest mniejsze nawet o 3%, w porównaniu do pojazdów wyposażonych w silniki Euro 5 poprzedniej generacji. W przypadku silników 11-llitrowych ekonomika paliwowa uległa poprawie o 1 do 2%. Rozszerzono również zakres oferowanych poziomów mocy tych jednostek napędowych. Obecnie są one dostępne dla wszystkich modeli Volvo z typoszeregu FM. W ciągu ostatnich 20 lat zużycie paliwa i emisja dwutlenku węgla przez typowy samochód ciężarowy Volvo zostały zredukowane o 20 procent.
Wyższa moc i moment obrotowy
Samochody ciężarowe Volvo stały się nie tylko oszczędniejsze, ale także mocniejsze. Maksymalna moc silnika 13-litrowego wzrosła do 540 KM zaś maksymalny moment obrotowy jest większy o 100 Nm i obecnie wynosi 2600 NM. Silnik Volvo D11 w najmocniejszej wersji rozwija 450 KM i 2150 Nm. Jednostka napędowa Volvo D7 osiąga 340 KM i 1300 Nm.
Najbardziej ekologiczne silniki w historii
Nowe silniki są również bardziej przyjazne dla środowiska niż kiedykolwiek przedtem. Spełniają normę emisji spalin Euro 5, wchodzącą w życie 1 października 2009 r. W porównaniu do poprzedniej normy, Euro 4, oznacza to zmniejszenie emisji tlenków azotu o 40%. Obydwa silniki: Volvo D13 i Volvo D11 są dostępne również w wersjach spełniających normę emisji spalin EEV (Enhanced Environmentally friendly Vehicle). Ta dobrowolnie akceptowana norma jest jeszcze bardziej rygorystyczna pod względem emisji cząstek stałych i zadymienia spalin i może być stosowana przez władze lokalne w celu szybszej implementacji proekologicznych rozwiązań transportowych.
źródło: Volvo Trucks Polska
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Mniej paliwa, wyższa moc - nowe silniki Volvo
Podobne: Mniej paliwa, wyższa moc - nowe silniki Volvo
				 Dwusprzęgłowa skrzynia biegów do największych ciężarówek z nagrodą za innowacyjność »
Dwusprzęgłowa skrzynia biegów do największych ciężarówek z nagrodą za innowacyjność »
					
					 International Truck of the Year oraz International Van of the Year na rok 2014 wybrane! »
International Truck of the Year oraz International Van of the Year na rok 2014 wybrane! »
					
					 Volvo zaprezentowało nową wersję systemu I-See - oszczędności w paliwie mają być jeszcze większe »
Volvo zaprezentowało nową wersję systemu I-See - oszczędności w paliwie mają być jeszcze większe »
					
					 Zautomatyzowana skrzynia biegów z przełożeniami pełzającymi - ruszy z miejsca nawet 325 ton »
Zautomatyzowana skrzynia biegów z przełożeniami pełzającymi - ruszy z miejsca nawet 325 ton »
					
				Podobne galerie: Mniej paliwa, wyższa moc - nowe silniki Volvo
				 Nowe Volvo FH i FH16 - umarł król, niech żyje król »
Nowe Volvo FH i FH16 - umarł król, niech żyje król »
					
					 Nowe Volvo FM, czyli jak dobrze połączyć stare z nowym »
Nowe Volvo FM, czyli jak dobrze połączyć stare z nowym »
					
					 Volvo FH16 700KM - najmocniejsza seryjna ciężarówka świata »
Volvo FH16 700KM - najmocniejsza seryjna ciężarówka świata »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				Tapety na pulpit Volvo
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
Galerie zdjęć
			
			
			
			
			
			
			
			
 Silnik Volvo D13
Silnik Volvo D13 
						
						 
						
						 Tapety Volvo
						
						Tapety Volvo  Tapety Mitsubishi
Tapety Mitsubishi  Grand Prix Brazylii - Interlagos - Pitbabes
Grand Prix Brazylii - Interlagos - Pitbabes  Nowe Mini Coupe Concept
Nowe Mini Coupe Concept  Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory 
 
			
 
 
			