Flota » Aktualności » Przemysł motoryzacyjny stawia na bezpieczeństwo

Postęp technologiczny w motoryzacji pozwala na systematyczną poprawę bezpieczeństwa użytkowników ruchu drogowego. Rozwiązania stosowane w nowoczesnych samochodach nie tylko ratują życie czy zdrowie podczas wypadku drogowego, ale także coraz częściej pozwalają tego wypadku uniknąć.
Statystyczny Polak jeździ blisko 15-letnim samochodem, który nie tylko z racji wieku jest znacznie mniej bezpieczny niż nowe auto.
Chodzi nie tylko o sprawność techniczną, która na ogół spada wraz z przebiegiem samochodu, ale o dostępność zaawansowanych technologii i rozwiązań technicznych w zakresie bezpieczeństwa w nowoczesnych pojazdach. Zielone światło dla prac badawczych
Według przewidywań, w ciągu najbliższych 2 lat branża motoryzacyjna inwestować będzie w rozwój technologii czterokrotnie więcej niż w rozbudowę sieci zakładów produkcyjnych i dwukrotnie więcej niż w marketing i reklamę.
Inwestycje w badania i rozwój są jednym z priorytetów branży motoryzacyjnej na poziomie europejskim. Badania zmierzają głównie w kierunku udoskonalenia technologii ekologicznych oraz rozwiązań dotyczących bezpieczeństwa.
Zgodnie z regulacjami unijnymi, od października 2012 roku system stabilizacji toru jazdy (ESP) będzie stanowić obowiązkowe wyposażenie nowych modeli samochodów.
W 2013 roku wszystkie nowe samochody osobowe będą musiały zostać wyposażone w system kontroli ciśnienia w ogumieniu (tyre pressure monitoring system), a wprowadzane modele pojazdów użytkowych będą standardowo wyposażone we wspomaganie hamowania awaryjnego (sutomatic emergency braking system) oraz system ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (lane departure warning system).W ramach budżetu unijnego do roku 2013 polska motoryzacja ma szeroki dostęp do europejskich środków na badania i rozwój. Duzi przedsiębiorcy mogą refinansować w ten sposób nawet 65 proc. prac badawczych i 50 proc. kosztów na etapie wdrożeń. Dotacje obejmują również firmy funkcjonujące na terenie Specjalnych Stref Ekonomicznych.Lata świetlne za Europą
Nowe rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo są coraz bardziej powszechne w Europie Zachodniej, a stopniowo zadomawiają się również w Polsce.
Konkurencja rynkowa pomiędzy producentami sprawia, że coraz więcej jest zaawansowanych technologii (np. ABS, ASR, ESP, ACC, LDW, AEBS) już w podstawowych wersjach pojazdów, co decyduje o ich dostępności dla coraz szerszych kręgów społecznych.Wiele najnowszych modeli samochodów oferowanych na naszym rynku spełnia wyśrubowane unijne normy bezpieczeństwa, potwierdzane rokrocznie w testach Euro NCAP.
Jednakże, oceniając udział i dostępnośd nowych samochodów, od Europy Zachodniej dzielą nas jeszcze lata świetlne. Decyduje nie tylko mniejsza siła nabywcza przeciętnego Polaka, ale i brak systemowych zachęt i ułatwień sprzyjających dostępności pojazdów nowszych, bardziej zaawansowanych technologicznie.Potrzeba nam takich regulacji, które sprawią, że większa liczba użytkowników będzie sobie mogła pozwolić na zakup nowego samochodu, co w perspektywie kilku lat pomoże odmłodzić park samochodowy i zwiększyć bezpieczeństwo na polskich drogach.
Wybiorą bezpieczeństwo
Przywiązywanie wagi przez kierowców do nowych technologii w motoryzacji od kilku lat stopniowo rośnie. W 2008 roku za istotną kwestię uważało nowe technologie 82 proc. respondentów branżowego badania globalnego KPMG, w 2009 roku - już 85 proc.W opinii przedstawicieli branży, w najbliższych latach świadomość bezpieczeństwa powinna być coraz częstszym czynnikiem wyborów konsumenckich przy zakupie auta także w Polsce.
Innowacyjność w zakresie bezpieczeństwa pojazdu sytuowana jest w tych przewidywaniach na trzecim miejscu po paliwooszczędności i oddziaływaniu samochodu na środowisko.Źródła danych:
Chodzi nie tylko o sprawność techniczną, która na ogół spada wraz z przebiegiem samochodu, ale o dostępność zaawansowanych technologii i rozwiązań technicznych w zakresie bezpieczeństwa w nowoczesnych pojazdach. Zielone światło dla prac badawczych
Według przewidywań, w ciągu najbliższych 2 lat branża motoryzacyjna inwestować będzie w rozwój technologii czterokrotnie więcej niż w rozbudowę sieci zakładów produkcyjnych i dwukrotnie więcej niż w marketing i reklamę.
Inwestycje w badania i rozwój są jednym z priorytetów branży motoryzacyjnej na poziomie europejskim. Badania zmierzają głównie w kierunku udoskonalenia technologii ekologicznych oraz rozwiązań dotyczących bezpieczeństwa.
W 2013 roku wszystkie nowe samochody osobowe będą musiały zostać wyposażone w system kontroli ciśnienia w ogumieniu (tyre pressure monitoring system), a wprowadzane modele pojazdów użytkowych będą standardowo wyposażone we wspomaganie hamowania awaryjnego (sutomatic emergency braking system) oraz system ostrzegania o niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (lane departure warning system).W ramach budżetu unijnego do roku 2013 polska motoryzacja ma szeroki dostęp do europejskich środków na badania i rozwój. Duzi przedsiębiorcy mogą refinansować w ten sposób nawet 65 proc. prac badawczych i 50 proc. kosztów na etapie wdrożeń. Dotacje obejmują również firmy funkcjonujące na terenie Specjalnych Stref Ekonomicznych.Lata świetlne za Europą
Nowe rozwiązania zwiększające bezpieczeństwo są coraz bardziej powszechne w Europie Zachodniej, a stopniowo zadomawiają się również w Polsce.
Konkurencja rynkowa pomiędzy producentami sprawia, że coraz więcej jest zaawansowanych technologii (np. ABS, ASR, ESP, ACC, LDW, AEBS) już w podstawowych wersjach pojazdów, co decyduje o ich dostępności dla coraz szerszych kręgów społecznych.Wiele najnowszych modeli samochodów oferowanych na naszym rynku spełnia wyśrubowane unijne normy bezpieczeństwa, potwierdzane rokrocznie w testach Euro NCAP.
Jednakże, oceniając udział i dostępnośd nowych samochodów, od Europy Zachodniej dzielą nas jeszcze lata świetlne. Decyduje nie tylko mniejsza siła nabywcza przeciętnego Polaka, ale i brak systemowych zachęt i ułatwień sprzyjających dostępności pojazdów nowszych, bardziej zaawansowanych technologicznie.Potrzeba nam takich regulacji, które sprawią, że większa liczba użytkowników będzie sobie mogła pozwolić na zakup nowego samochodu, co w perspektywie kilku lat pomoże odmłodzić park samochodowy i zwiększyć bezpieczeństwo na polskich drogach.
Wybiorą bezpieczeństwo
Przywiązywanie wagi przez kierowców do nowych technologii w motoryzacji od kilku lat stopniowo rośnie. W 2008 roku za istotną kwestię uważało nowe technologie 82 proc. respondentów branżowego badania globalnego KPMG, w 2009 roku - już 85 proc.W opinii przedstawicieli branży, w najbliższych latach świadomość bezpieczeństwa powinna być coraz częstszym czynnikiem wyborów konsumenckich przy zakupie auta także w Polsce.
Innowacyjność w zakresie bezpieczeństwa pojazdu sytuowana jest w tych przewidywaniach na trzecim miejscu po paliwooszczędności i oddziaływaniu samochodu na środowisko.Źródła danych:
- Polski Związek Przemysłu Motoryzacyjnego, Raport branży motoryzacyjnej 2010
- Motoryzacja w Polsce. Analiza, propozycje rozwiązań i perspektywy rozwoju - opracowanie PZPM, PIM, ZPL i ZDS
- Prawo Drogowe News - Tygodnik online
- Opracowania i raporty Komendy Głównej Policji
- Opracowania i raporty ACEA
- Opracowania i raporty EUCAR
- Strona internetowa Krajowej Rady Bezpieczeostwa Ruchu Drogowego
- Strona internetowa Polskiego Związku Motorowego
- Strona internetowa Stowarzyszenia Partnerstwo dla Bezpieczeostwa Drogowego
- Strona internetowa ProfiAuto
źródło: Renault, PZPM
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Przemysł motoryzacyjny stawia na bezpieczeństwo
Przemysł motoryzacyjny stawia na bezpieczeństwo
umar77 2011-03-22 22:01
To mozna powiedzieć że statystyczny polak jeździ " trumną na kółkach" bo nie tylko że w piętnastoletnim samochodzie ABS to był komfort to jeszcze testy bezpieczeństwa praktycznie się nie liczyły nie to co teraz kiedy samochód nie przechodzi testu łosia albo ma cztery gwiazdki w NCAP, najlepiej jak samochód ma nie tylko pięć gwiazdek ale jest procent bezpieczeństwa jest bardzo wysoki np Passat oprócz pięciu gwiazdek ma aż 91% zabezpieczenia kierowcy i pasażera, nie mówiąc juz o systemach wspomagających bezpieczeństwo
Podobne: Przemysł motoryzacyjny stawia na bezpieczeństwo




Podobne galerie: Przemysł motoryzacyjny stawia na bezpieczeństwo



Najczęściej czytane w tym miesiącu


Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć