Flota  »  Sprzęt / technika  »  NGK w Oplu Zafira 1,6 CNG Turbo
Świeca NGK IFR6W-7G

NGK w Oplu Zafira 1,6 CNG Turbo

2009-05-04 - P. Łukasiewicz     Tagi: Opel, Części samochodowe, Opel Zafira, NGK
Wraz z 1,6-litrowym silnikiem CNG Turbo, który zasila nowy model Zafira, Opel wprowadził na rynek swój pierwszy silnik z turbodoładowaniem zasilany gazem ziemnym. Szybki i niezawodny start tego silnika zapewnia świeca zapłonowa NGK, wybrana na oryginalne wyposażenie.

Nowy, turbodoładowany silnik ma moc 110 kW i dysponuje maksymalnym momentem obrotowym na poziomie 210 Nm, przy obrotach 2300-5000 obr./min. Świecę zapłonową do tego silnika dostarcza producentowi Zafiry firma NGK, wiodący na świecie producent świec zapłonowych. Wybór padł na irydową świecę IFR6W-7G. Spalanie gazu ziemnego powoduje powstanie wyższej temperatury w komorze spalania niż przy spalaniu benzyny, co zwiększa wydatnie ryzyko powstawania korozji. Dlatego świeca NGK IFR6W-7G zawiera dwa metale szlachetne, które zwiększają jej odporność na trudne warunki pracy silnika i zapewniają jej optymalne funkcjonowanie w całym cyklu serwisowym: irydowy wierzchołek elektrody środkowej oraz platynową płytkę w elektrodzie masy. Z kolei miedziany rdzeń w elektrodzie masy pozwala na poprawę odprowadzania ciepła z komory spalania.

Zapłon gazu CNG jest o wiele trudniejszy niż benzyny, w związku z czym cewki zapłonowe pracują pod bardzo dużym obciążeniem. To z kolei zwiększa ryzyko ich uszkodzenia. Ryzyko to udało się zminimalizować poprzez zastosowanie wyjątkowo cienkiej elektrody środkowej (o średnicy zaledwie 0,6 mm) oraz zmniejszeniu odstępu między elektrodami do 0,7 mm. Wszystko razem powoduje, że wymagane napięcie zapłonu w irydowej świecy IFR6W-7G jest znacznie niższe niż w standardowej świecy zapłonowej. Z kolei kształt elektrody masy umożliwia równomierne rozprzestrzenianie się płomienia spalanego paliwa, co w silnikach z turbodoładowaniem, a więc szczególnie narażonych na turbulencje w komorze spalania, gwarantuje niezawodny zapłon przez cały okres użytkowania.
„W chwili obecnej na rynku europejskim występują tylko dwa silniki CNG z turbodoładowaniem” - mówi Norbert Neuhaus, Zastępca Dyrektora Zarządzającego ds. Sprzedaży i Marketingu na Rynku Wtórnym w NGK Spark Plug Europe - „pierwszy to silnik Opla, a drugi to 1,4-litrowy Volkswagen TSI CNG, który niedawno ukazał się na rynku. Fakt, że oba silniki są wyposażone w świece NGK świadczy nie tylko o doskonałej jakości naszych produktów, ale także o naszej zdolności do ciągłego wprowadzania innowacji.”



źródło: NGK

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

NGK w Oplu Zafira 1,6 CNG Turbo

NGK w Oplu Zafira 1,6 CNG Turbo
Prix 2009-05-06 22:46
Pewnie dyrektor miał na myśli Passata TSI EcoFuel. Mała poprawka. Jest to pierwszy samochód osobowy z podwójnie doładowanym, zasilanym gazem ziemnym silnikiem z bezpośrednim wtryskiem. Oprócz ulepszeń zapłonu, VW dodatkowo utwardził lub wzmocnił zawory, pierścienie tłokowe i tłoki. Jednocześnie zmodyfikowana została turbosprężarka, a w rurę dolotową wbudowano specjalne wtryskiwacze gazu.
NGK w Oplu Zafira 1,6 CNG Turbo
Toolbox 2009-05-11 06:51
W niemczech CNG jest popularnieszy niż LPG. Ja się pytam kiedy na bazie EcoFuela będzie dostępny 1,4 TSI na LPG? Takie auto (biorąc pod uwagę osiągi spalanie) byłoby prawdopodobnym hitem na naszym rynku. Wydaje mi się, że przystosowanie silnika już zaprojektowanego pod zasilanie gazem do potrzeb spalanie LPG nie byłoby kosztowne.