Flota » Aktualności » Nowy Mercedes-Benz Arocs już gotowy!

Nowy Mercedes-Benz Arocs już gotowy!
2013-01-29 - F. Bednarkiewicz Tagi: Mercedes, Premiery, Ciężarówki, Wywrotka, Mercedes Arocs
Ofensywa nowych modeli Mercedes-Benz Trucks nie ustaje. Tym razem paleta ciężkich pojazdów z gwiazdą poszerza się o Arocsa - eksperta w dziedzinie transportu budowlanego. Dołącza on do wyspecjalizowanego w transporcie dystrybucyjnym Antosa, zaprezentowanego w 2012 roku, oraz dalekobieżnego Actrosa, debiutującego w roku 2011.
Gama Arocsa oferuje wyjątkowo szeroki wybór modeli, precyzyjnie dopasowanych do wymagań klientów, którzy szukają przecież w tym segmencie aut często wysoce wyspecjalizowanych. Nowe wywrotki, wywrotki z napędem na wszystkie koła, betonomieszarki, ciągniki siodłowe i modele z zabudową skrzyniową dostępne są jako pojazdy z dwiema, trzema lub czterema osiami w 16 wariantach mocy: od 175 kW (238 KM) do 460 kW (625 KM). Od początku wszystkie silniki standardowo będą oczywiście zgodne z normą emisji spalin Euro VI.
By jeszcze skuteczniej sprostać oczekiwaniom klientów, w zakresie zastosowań istotnych ze względu na obciążenia opracowano wersje Arocs Loader oraz Arocs Grounder. Arocs Loader ma przodować w dziedzinie ograniczania masy własnej, zapewniając tym samym optymalną ładowność. Arocs Grounder będzie natomiast modelem przeznaczony do pracy w szczególnie trudnych warunkach, takich jak na przykład kamieniołomy Dzięki licznym modyfikacjom technicznym, takim jak belki poprzeczne o grubości 9 mm, maszynę ma wyróżniać ekstremalna wytrzymałość i stabilność.
Wraz z Arocsem dostępna jest zmodernizowana seria największych OM 473. Są to motory o pojemności 15,6 litra, mocy do 460 kW (625 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 3000 Nm. Tuż poniżej gamy nowego silnika OM 473 uplasuje się natomiast topowy dotychczas wariant nowej generacji jednostek - OM 471, generujący z pojemności 12,8 litra moc do 375 kW (510 KM) i 2500 Nm maksymalnego momentu obrotowego.Zupełną nowością ma być natomiast sześciocylindrowa jednostka rzędowa OM 470 o pojemności 10,7 litra, bazująca na serii OM 471, a także najmniejszy, sześciocylindrowy silnik rzędowy Mercedes-Benz OM 936. Obie jednostki wyróżniać ma szczególnie lekka konstrukcja.
Co w branży budowlanej może nadal nieco dziwić, za transfer siły napędowej we wszystkich wersjach Arocsa seryjnie odpowiadają w pełni zautomatyzowane skrzynie Mercedes PowerShift 3 o ośmiu, dwunastu lub - opcjonalnie - szesnastu przełożeniach. Ma być to oczywiście ukłon w stronę wygody kierowców, a także sposób na ograniczenie spalania. Tradycjonaliści mają jednak dostać do wyboru także opcjonalną przekładnię manualną.
Co w branży budowlanej może nadal nieco dziwić, za transfer siły napędowej we wszystkich wersjach Arocsa seryjnie odpowiadają w pełni zautomatyzowane skrzynie Mercedes PowerShift 3 o ośmiu, dwunastu lub - opcjonalnie - szesnastu przełożeniach. Ma być to oczywiście ukłon w stronę wygody kierowców, a także sposób na ograniczenie spalania. Tradycjonaliści mają jednak dostać do wyboru także opcjonalną przekładnię manualną.
źródło: Mercedes-Benz Arocs
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Nowy Mercedes-Benz Arocs już gotowy!
Podobne: Nowy Mercedes-Benz Arocs już gotowy!



Podobne galerie: Nowy Mercedes-Benz Arocs już gotowy!



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Mercedes
Newsletter
Galerie zdjęć