Flota  »  Aktualności  »  Nowy Mercedes-Benz Arocs już gotowy!
Mercedes-Benz Arocs

Nowy Mercedes-Benz Arocs już gotowy!

2013-01-29 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Mercedes, Premiery, Ciężarówki, Wywrotka, Mercedes Arocs
Ofensywa nowych modeli Mercedes-Benz Trucks nie ustaje. Tym razem paleta ciężkich pojazdów z gwiazdą poszerza się o Arocsa - eksperta w dziedzinie transportu budowlanego. Dołącza on do wyspecjalizowanego w transporcie dystrybucyjnym Antosa, zaprezentowanego w 2012 roku, oraz dalekobieżnego Actrosa, debiutującego w roku 2011. Gama Arocsa oferuje wyjątkowo szeroki wybór modeli, precyzyjnie dopasowanych do wymagań klientów, którzy szukają przecież w tym segmencie aut często wysoce wyspecjalizowanych. Nowe wywrotki, wywrotki z napędem na wszystkie koła, betonomieszarki, ciągniki siodłowe i modele z zabudową skrzyniową dostępne są jako pojazdy z dwiema, trzema lub czterema osiami w 16 wariantach mocy: od 175 kW (238 KM) do 460 kW (625 KM). Od początku wszystkie silniki standardowo będą oczywiście zgodne z normą emisji spalin Euro VI. By jeszcze skuteczniej sprostać oczekiwaniom klientów, w zakresie zastosowań istotnych ze względu na obciążenia opracowano wersje Arocs Loader oraz Arocs Grounder. Arocs Loader ma przodować w dziedzinie ograniczania masy własnej, zapewniając tym samym optymalną ładowność. Arocs Grounder będzie natomiast modelem przeznaczony do pracy w szczególnie trudnych warunkach, takich jak na przykład kamieniołomy Dzięki licznym modyfikacjom technicznym, takim jak belki poprzeczne o grubości 9 mm, maszynę ma wyróżniać ekstremalna wytrzymałość i stabilność.
Wraz z Arocsem dostępna jest zmodernizowana seria największych OM 473. Są to motory o pojemności 15,6 litra, mocy do 460 kW (625 KM) i maksymalnym momencie obrotowym 3000 Nm. Tuż poniżej gamy nowego silnika OM 473 uplasuje się natomiast topowy dotychczas wariant nowej generacji jednostek - OM 471, generujący z pojemności 12,8 litra moc do 375 kW (510 KM) i 2500 Nm maksymalnego momentu obrotowego.Zupełną nowością ma być natomiast sześciocylindrowa jednostka rzędowa OM 470 o pojemności 10,7 litra, bazująca na serii OM 471, a także najmniejszy, sześciocylindrowy silnik rzędowy Mercedes-Benz OM 936. Obie jednostki wyróżniać ma szczególnie lekka konstrukcja.

Co w branży budowlanej może nadal nieco dziwić, za transfer siły napędowej we wszystkich wersjach Arocsa seryjnie odpowiadają w pełni zautomatyzowane skrzynie Mercedes PowerShift 3 o ośmiu, dwunastu lub - opcjonalnie - szesnastu przełożeniach. Ma być to oczywiście ukłon w stronę wygody kierowców, a także sposób na ograniczenie spalania. Tradycjonaliści mają jednak dostać do wyboru także opcjonalną przekładnię manualną.



źródło: Mercedes-Benz Arocs

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Nowy Mercedes-Benz Arocs już gotowy!