Flota  »  Aktualności  »  Opel przedstawia "Plan dla przyszłości": Ile osób będzie zwolnionych?
Opel Meriva II

Opel przedstawia "Plan dla przyszłości": Ile osób będzie zwolnionych?

2010-02-13 - P. Grzelak     Tagi: Opel, Vauxhall, Raporty, Rynek, General Motors
Dyrektor generalny Nick Reilly ogłosił ambitny, pięcioletni plan dla przyszłości, który ożywić ma 80 procent linii pojazdów marki Opel/Vauxhall i szczególną uwagę zwrócić na alternatywne źródła napędu.

Jednocześnie Reilly stwierdził, iż zewnętrzna firma audytorska, Warth & Klein, uznała plan za uzasadniony i wykonalny. Dzięki takiej opinii, dzisiaj spółka oficjalnie wystąpiła do rządu niemieckiego o kredyty i gwarancje kredytowe. „Jest nam niezmiernie miło, że uzyskaliśmy niezależne potwierdzenie, iż nasz plan jest uzasadniony i wykonalny oraz że wprowadzi on Opla i Vauxhalla na drogę do zrównoważonej, trwałej rentowności," powiedział Reilly. „Posiadamy już mapę drogową, wiemy, w jakim kierunku zmierzamy, współpracujemy ze wszystkimi naszymi partnerami tak, aby móc wrzucić wyższy bieg i skierować się w stronę pomyślnej przyszłości."
 Zakłady Plan Redukcje
AntwerpiaZamiar zamknięcia zakładów w Antwerpii i przeniesienia produkcji Astry HB3 do Bochum do czasu wprowadzenia nowej wersji HP3 ogłoszono 21 stycznia.
2377
BochumJedyny zakład produkujący nową Zafirę w systemie trójzmianowym, przy dostosowanej wielkości produkcji. Produkcja układu napędowego F13 zostanie zamknięta i zastąpiona napędami F17 z Aspen.1799
Ellesmere PortProdukcja Astry HB5 i Astry SW; od połowy 2011 roku w systemie trójzmianowym. Końcowa wielkość produkcji uzależniona od wielkości planowanych.0
EisenachProdukcja wszystkich HB3 obecnej Corsy; przeniesienie tłoczeń HB3 z Saragossy do Niemiec. Praca w systemie trójzmianowym nad Corsą NG.300
GliwiceProdukcja NG Astra HB5, NB4 i HB3; wprowadzenie trzeciej zmiany w połowie roku 2010.0
LutonDalsza produkcja obecnych modeli do końca cyklu w roku 2013; nowe możliwości produkcyjne w trakcie badania.369
Ruesselsheim Wyłączna produkcja wszystkich wersji modelu Insignia; od roku 2011 nowa Astra HB5 flex. Przeniesienie produkcji układów napędowych F40 do innych zakładów.862
SaragossaUtrzymanie obecnego systemu dwuzmianowego i wielkości produkcji. Wiodący zakład produkcji platformy GSV po roku 2013. Uzgodniono podział produkcji między Saragossę a Eisenach. Alokacja nowego Combo i innych wersji Corsy GSV w przypadku pozytywnym.900
AspernDalsza produkcja skrzyni biegów M20 / M32 MT6 i gamy 0 (1,0, 1,2 i 1,4) silników benzynowych; zwiększenie produkcji skrzyni biegów F17 ze względu na zastąpienie jej wersją F17.0
SzentgotthardProdukcja gamy 1 silników benzynowych (1,6 i 1,8) oraz układów napędowych Allison.0
KaiserslauternWykorzystanie wyjątkowo konkurencyjnego dostawcy tłoczni i podzespołów. Silnik wysokoprężny utrzymany na cały cykl, produkcja silnika L850 zostanie zakończona w roku 2011 ze względu na niski popyt.300
Studium wykonalności przewiduje, iż do roku 2012 80 procent linii pojazdów marki Opel/Vauxhall nie będzie mieć więcej niż trzy lata. Dotyczy to ośmiu najważniejszych premier roku 2010 - m. in. takich jak Meriva, Corsa, Movano i Astra Sports Tourer - jak również kolejnych czterech przewidzianych na rok 2011, przede wszystkim Ampery - pierwszego w Europie pojazdu z napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu.Ponadto Opel/Vauxhall przeznaczy 1 mld euro na innowacyjną i ekonomiczną technologię napędową, wprowadzając szereg przyjaznych środowisku produktów. Dotyczy to m.in.:
  • wprowadzenia na rynek pojazdu z napędem elektrycznym o rozszerzonym zasięgu, stanowiącego uzupełnienie Ampery
  • wprowadzenie pojazdów czysto elektrycznych w segmentach pojazdów mniejszych
  • szersze zastosowanie LPG i CNG, technologii start/stop oraz odpowiedniego dobrania wielkości silników.
Ponadto Spółka zintensyfikowała wysiłki zmierzające do wprowadzenia nowego modelu w segmencie pojazdów mniejszych od Corsy i zwiększenia udziału w segmencie lekkich pojazdów komercyjnych. Prowadzone są badania ewentualnych zyskownych programów eksportu na Bliski Wschód i w rejon Azji i Pacyfiku.„Opel/Vauxhall ma jasną wizję: zostać wiodącym europejskim producentem pożądanych produktów motoryzacyjnych wysokiej jakości w oparciu o niemieckie konstrukcje i pod kierunkiem zintegrowanego zespołu profesjonalistów szanowanych na całym świecie.

Wizja ta realizowana będzie poprzez wprowadzenie do oferty ekscytującego i poszerzonego portfela produktów opartego na strategicznym wejściu na rynek alternatywnych technologii napędowych,"
powiedział Reilly.Celem ułatwienia realizacji tej wizji Spółka wyraźnie nakreśliła i udoskonaliła charakterystykę marki i swoje kluczowe produkty, wdraża również program gwarantujący, iż charakterystyka ta uwzględniona zostanie w każdym przyszłym produkcie marki Opel/Vauxhall.

Przyszłe produkty będą opracowywane w Rüsselsheim w Międzynarodowym Centrum Rozwoju Technicznego. W przypadku wykorzystania architektury pojazdu opracowanej w innej lokalizacji, produkty te na wczesnym etapie powrócą do Rüsselsheim celem zapewnienia, iż realizują one obietnice składane przez marki Opel/Vauxhall.Inwestycje warte 11 mld euro na przestrzeni najbliższych pięciu lat
Studium wykonalności wymaga długoterminowego finansowania w wysokości 3,3 mld euro na prowadzenie działalności w trakcie przekształceń. Spółka planuje zainwestować ogółem około 11 mld euro na przestrzeni najbliższych pięciu lat.W ramach wymogów dotyczących kwoty 3,3 mld euro, spółka macierzysta GM już przekazała 600 mln euro nowej spółce Opel/Vauxhall. Poza tym w styczniu GM przekazał zaliczkowo 650 mln euro na zabezpieczenie odpowiednich środków pieniężnych. Spółka nadal współpracować będzie z europejskimi rządami nad zabezpieczeniem finansowania około 2,7 mld euro w formie kredytów oraz gwarancji kredytowych. Rozmowy z przedstawicielami pracowników, dotyczące ogólnego planu, prowadzone są nadal na szczeblu zarówno europejskim, jak i krajowym.„Stworzymy europejską spółkę zyskowną, samodzielną i właściwą w dłuższej perspektywie," powiedział Reilly. „Utrzyma to bazę produkcyjną w Europie. Jest to dobre dla Europy, dobre dla naszych pracowników i dobre dla naszych klientów. Dlatego też ufamy, że plan poparty zostanie przez naszych pracowników."Główny zakres restrukturyzacji obejmie 20-procentową redukcję mocy produkcyjnych
Biznesplan przewiduje, że Opel/Vauxhall osiągnie próg rentowności do roku 2011, zaś zyski zacznie przynosić najpóźniej w roku 2012. Opiera się to na prognozach ekonomicznych mówiących o tym, iż w roku obecnym w Europie Zachodniej sprzedanych zostanie 13,4 mln samochodów - co stanowi spadek o ponad 20 procent w stosunku do roku 2007.Opel/Vauxhall nie wierzy, że rynek powróci do poziomów widocznych na początku tego stulecia jeszcze przez jakiś czas.

Aby dostosować się do obecnego i prognozowanego środowiska rynkowego, Opel/Vauxhall ograniczy produkcję o około 20 procent. Wymaga to redukcji zatrudnienia o około 8 300 osób. Redukcja ta obejmie większość Europy i dotyczyć będzie 1 300 pracowników działów sprzedaży i administracji oraz 7 000 stanowisk produkcyjnych. Obejmuje to również zamiar zamknięcia zakładów produkcyjnych Opla w Antwerpii, co zapowiedziano już wcześniej.Po przeprowadzeniu redukcji mocy produkcyjnych Spółka wykorzystywać będzie około 112 procent swoich mocy w systemie dwuzmianowym, zaś 87 procent - w systemie trójzmianowym, dlatego też - obok innych ewentualnych działań - jest w stanie wdrożyć odpowiednie środki z chwilą ożywienia rynku.Spółka zlikwidowała istniejące wcześniej struktury zarządzania GM Europe mające swą siedzibę w Zurychu i jest obecnie zarządzana z siedziby głównej Opla znajdującej się
w Rüsselsheim, Niemcy.

Utrzymany udział w rynku dzięki silnym nowym pojazdom
Rok 2010 Opel/Vauxhall rozpoczął z poczuciem pewności siebie. Spółka utrzymała udział w rynku z roku 2009 wynoszący 7,59 procent w Europie Zachodniej pomimo silnej konkurencji cenowej. Opel zwiększył swój udział w rynku i odzyskał drugie miejsce na rynku niemieckim, zaś Vauxhall utrzymał drugie miejsce w Wielkiej Brytanii.Sprzedaż Opla Insignia - Europejskiego Samochodu Roku 2009 - wzrosła do 160 000 sztuk w roku 2009. W Europie Opel Insignia jest liderem segmentu sedanów średniej wielkości. Nowa Astra zdobyła prestiżową europejską nagrodę Złotej Kierownicy (Goldenes Lenkrad) i kilka innych wyróżnień jeszcze przed wprowadzeniem jej do produkcji seryjnej. Na wersję pięciodrzwiową złożono już ponad 75 000 zamówień.Niedawno DEKRA uznała Corsę za najmniej awaryjny pojazd spośród wszystkich samochodów dostępnych na rynku niemieckim. Pomimo 16-procentowego spadku wielkości mocy produkcyjnych Spółka nadal była w stanie ograniczyć o cztery procent liczbę godzin koniecznych do wyprodukowania pojazdu, co stanowi wskaźnik jej doskonałości produkcyjnej. Po raz pierwszy Opel/Vauxhall osiągnął poziom nieprzekraczający 20 takich godzin - co stanowi kamień milowy w tej branży, osiągnięty jedynie przez dwie inne firmy.„Dzisiejsza zapowiedź wyznacza początek nowej ery dla marek Opel/Vauxhall. To największa restrukturyzacja w najnowszej historii Spółki," powiedział Reilly.

„Posiadamy obecnie wszelkie niezbędne składniki przyszłego sukcesu: zmotywowanych pracowników, nową i odpowiedzialną kulturę korporacyjną, ofensywę produktową opartą na innowacyjnej i wyjątkowo ekonomicznej technologii, konkurencyjną strukturę kosztów opierającą się na ostrożnych założeniach wielkościowych, oddaną kadrę kierowniczą działającą w naszej siedzibie głównej znajdującej się w Rüsselsheim oraz poparcie wielu zainteresowanych stron.Teraz od nas tylko zależy, czy zdołamy udowodnić, iż jesteśmy w stanie to zrobić. Jestem przekonany, że tak,"
dodał.



źródło: General Motors

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Opel przedstawia "Plan dla przyszłości": Ile osób będzie zwolnionych?