Flota  »  Sprzęt / technika  »  Osłony pod silnik - czy są konieczne?
Osłony pod silnik - czy są konieczne?

Osłony pod silnik - czy są konieczne?

2012-02-19 - P. Grzelak     Tagi: Eksploatacja, Serwisowanie, Autotraper
Uderzenie miską olejową w kamień, czy też zalanie alternatora wodą z gigantycznej kałuży może przytrafić się każdemu, nawet jeśli samochód użytkowany jest wyłącznie na drogach utwardzonych.

Nie dziwi więc fakt, iż coraz więcej osób myśli o instalacji osłony pod silnik. Jak wybrać odpowiednią i czy warto, podpowiadają eksperci z Autotrapera. Instalacja osłony pod silnik nie jest konieczna - często samochody w salonie nie są w nią wyposażone - mimo to warto pokusić się o taką modyfikację. Współczesne konstrukcje pełne są podzespołów elektrycznych i elektronicznych - kontakt z wodą z kałuży, błotem i kurzem może doprowadzić do ich zniszczenia lub też skrócić żywotność. Tymczasem montaż relatywnie taniej osłony to prosty sposób na zabezpieczenie komory silnika i mechanizmów, które się w niej znajdują. Nie bez znaczenia pozostaje kwestia stanu polskich dróg. Nierówny asfalt, wysokie krawężniki, wystającej korzenie, czy też kamienno - szutrowe odcinki za miastem, mogą doprowadzić do poważnych uszkodzeń.
Podstawowe plusy osłony pod silnik:
  • zabezpieczenie dolnej części bloku silnika i miski olejowej przed zniszczeniem w wyniku uderzenia o podłoże (w momencie w którym samochód porusza się w głębokich koleinach),
  • zabezpieczenie komory silnika przed uszkodzeniami mechanicznymi (drobne kamienie, żwir, wystające korzenie),
  • zmniejszenie wpływu czynników atmosferycznych na podzespoły elektryczne i elektroniczne,
  • zabezpieczenie komory silnika przed zwierzętami, które wchodzą pod samochód w poszukiwaniu ciepła,
  • ochrona przed kurzem, wodą i błotem.
Plastikowa, czy metalowa?
Aby wybrać właściwą osłonę pod silnik, już na samym początku trzeba zadać sobie podstawowe pytanie - plastikowa, czy metalowa?„Plastikowe osłony to popularna oferta w sklepach motoryzacyjnych, czy też salonach samochodowych. Są łatwe w montażu i niedrogie, niestety również nietrwałe. Spisują się dobrze w małych samochodach, jednak regularnie trzeba sprawdzać ich stan. Połamane mogą wydawać niepokojące odgłosy lub nawet uszkodzić samochód” - mówi Tomasz Lamentowski z Autotrapera.Metalowe osłony są nieco droższe, ale trwalsze. W zależności od przyjętych rozwiązań konstrukcyjnych mają zwykle ok. 2-3 mm grubości. Lżejsze, tłoczone odmiany realizowane są dla masowo produkowanych modeli. Jeżeli przewidywana sprzedaż nie jest wielkoseryjna, wtedy producenci zwykle stosują technologię wycinania i gięcia kształtu.

W obu przypadkach do odbiorcy trafia produkt gotowy do montażu. Cena osłon metalowych wynosi średnio ok. 600-700 zł, jednak ich trwałość pozwala użytkować je latami.

Montaż
Założenie osłony nie wiąże się z żadnymi poważnymi pracami blacharskimi, nie wymaga również przeróbek podwozia. W większości wypadków producenci oferują produkt, który jest gotowy do instalacji zaraz po rozpakowaniu. Montaż wykonuje się w oparciu o istniejące otwory i punkty mocowania.

Osoby posiadające podstawowe narzędzia, podnośnik i odrobinę umiejętności manualnych z powodzeniem mogą się podjąć samodzielnej instalacji. Jednak łatwiejszym, bezpieczniejszym i szybszym sposobem jest oddanie samochodu do serwisu mechanicznego, który zamówi odpowiedni element i zamocuje go pod silnikiem.

Autotraper - oficjalny przedstawiciel marki Sheriff na Polskę
Autotraper podjął współpracę z rosyjską firmą Metaloprodukcja, producentem osłon Sheriff. Firma jest przedstawicielem i dystrybutorem produktów Sheriff w Polsce.

W jej ofercie znajduje się ponad 1,5 tys. osłon do wszystkich popularnych modeli samochodów. 500 jest w stałej sprzedaży. Autotraper jest również oficjalnym dostawcą osłon do sieci dilerskiej KIA i Hyundai.

Metaloprodukcja to firma z Sankt Petersburga, która oferuje osłony wykonane w oparciu o dokumentację techniczną producenta. W rezultacie produkty Sheriff są idealnie kompatybilne i łatwe w montażu.



źródło: Autotraper, informacja Mototarget.pl

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Osłony pod silnik - czy są konieczne?

Osłony pod silnik - czy są konieczne?
KUBATRIX 2015-11-10 23:28
Kupno osłony SHERIFF w Rosji to wydatek około 200zł (3000 rubli), a u NAS w Polsce ta sama osłona kosztuje minimum 400zł :-)