Flota » Aktualności » Badania Castrol: Polscy operatorzy ciężarówek jednymi z najlepszych w Europie

Badania Castrol: Polscy operatorzy ciężarówek jednymi z najlepszych w Europie
2009-11-13 - P. Grzelak Tagi: Eksploatacja, Serwisowanie, Castrol
Polska cieszy się najwyższym stopniem wiedzy odnośnie smarowania silników i poziomów zużycia oleju. Polscy menadżerowie i dyspozytorzy flot preferują osobisty nadzór jeśli chodzi o opiekowanie się ich pojazdami. Tak wynika z badań przeprowadzonych przez Castrol, światowego lidera w dziedzinie smarów i dostawcy środków smarujących. Badania pokazują, że 4 na 5 (83%) menadżerów polskich flot samemu zajmuje się konserwacją pojazdów. Dla porównania w Szwecji robi to 24%, a w Wielkiej Brytanii 36% z nich.
Samodzielna konserwacja okazała się dominująca wśród polskich dyspozytorów. 88% podkreśla wagę osobistego zaangażowania w swój pojazd poprzez zajmowanie się serwisem samemu.
To podejście oznacza, że ludzie związani z pojazdami ciężarowymi w Polsce posiadają najwyższy poziom wiedzy odnośnie smarowania i poziomów zużycia silnika. Niemal wszyscy (98%) polscy komercyjni operatorzy zmieniają olej biorąc bardziej pod uwagę czas od poprzedniej wymiany, niż przejechane kilometry. Jednakże w odróżnieniu od innych rynków nie zależy to od przyzwyczajeń w serwisowaniu, ale od zakorzenionej głęboko znajomości potrzeb ich pojazdów i dokładnej świadomości momentu, kiedy serwisowanie jest potrzebne. Marc Lawn, szef marketingu Castrol na Europę i Afrykę, powiedział: „To oczywiste, że Ci użytkownicy, którzy mają więcej do czynienia ze swoimi pojazdami każdego dnia, lepiej rozumieją, jak wykrzesać najwięcej z ich pojazdów. To odnosi się również do użytkowania oleju i serwisowania. To ważne, abyśmy starali się pomagać wszystkim naszym klientom zrozumieć proces smarowania silnika i poziomy zużycia oleju, a dzięki temu w pełni korzystać z zakupionego oleju.”
Spośród wszystkich przebadanych rynków właśnie polscy respondenci wykazali się największym zrozumieniem i zaangażowaniem w sprawy swoich pojazdów i używanych środków smarujących. 91% dyspozytorów i 70% menadżerów flot w Polsce wie jakich olejów używa i dlaczego. Sami serwisują swoje samochody i zakupują środki smarujące kierując się oceną jakości.Co ciekawe, pomimo tej wnikliwej wiedzy o olejach, Polska posiada najniższy poziom użycia oleju o zwiększonej wytrzymałości. 93% dyspozytorów i 68% menadżerów flot w Polsce nie używa aktualnie tego typu olei. Badacze domyślają się, że przyczyną tego jest wynik wyliczonego średniego wieku pojazdów, będących cztery, pięć lat starszych niż te w Szwecji i Wielkiej Brytanii, gdzie większość pojazdów ma mniej niż 5 lat.„Odkryliśmy, że pewna ilość klientów ma mylny pogląd, iż starsze pojazdy o wyższym przebiegu nie wykorzystają zalet nowych olei” powiedział Marc Lawn. „Starsze pojazdy mogą czerpać korzyści z olei o zwiększonej wytrzymałości takich, jak Castrol Enduron 10W-40, czy nawet Enduron Low SAPS 10W-40 w zależności od specyfikacji i wymagań użytkowania. Ważne jest, abyśmy pomagali klientom zrozumieć dodatkowe korzyści, które nowsze, lepsze jakościowo środki smarujące mogą przynieść ich pojazdom” - dodał Lawn.Błędne opinie najczęściej swoje źródło mają w nieaktualnych informacjach znalezionych w instrukcjach starszych samochodów. Jakość i wydajność oleju stale się polepszała w przeciągu ostatnich kilku lat. W konsekwencji rekomendacje oleju w instrukcjach starszych samochodów często nie pasują do specyfikacji i wydajności obecnych olei.W dodatku klienci, którzy kupują starsze pojazdy posiadają często ograniczony budżet i podkreślają, że oleje o zwiększonej wytrzymałości są zazwyczaj droższe od tych standardowych. Jednakże użytkownicy olei o wydłużonej żywotności kwestionują opinie Polaków, którzy w 90% przypadków tną koszty rezygnując na pierwszym miejscu z użytkowania olei wyższej jakości.„Oleje przeznaczone do dłuższego użytkowania potrafią wypracować więcej oszczędności na dłuższą metę jeżeli ich potencjał jest maksymalnie wykorzystywany. Oleje Castrola o wydłużonym czasie użytkowania są zaprojektowane przy użyciu solidniejszych formuł i oferują dodatkowe korzyści włączając zabezpieczenie przed zużyciem, zapobieganie depozytom i odporność na degradacje. Wszystkie te korzyści mogą po jakimś czasie pomóc zmniejszyć koszty oleju, serwisowania i usuwania nieużytych pozostałości oraz zwiększyć ochronę i żywotność silnika” powiedział Marc Lawn.
To podejście oznacza, że ludzie związani z pojazdami ciężarowymi w Polsce posiadają najwyższy poziom wiedzy odnośnie smarowania i poziomów zużycia silnika. Niemal wszyscy (98%) polscy komercyjni operatorzy zmieniają olej biorąc bardziej pod uwagę czas od poprzedniej wymiany, niż przejechane kilometry. Jednakże w odróżnieniu od innych rynków nie zależy to od przyzwyczajeń w serwisowaniu, ale od zakorzenionej głęboko znajomości potrzeb ich pojazdów i dokładnej świadomości momentu, kiedy serwisowanie jest potrzebne. Marc Lawn, szef marketingu Castrol na Europę i Afrykę, powiedział: „To oczywiste, że Ci użytkownicy, którzy mają więcej do czynienia ze swoimi pojazdami każdego dnia, lepiej rozumieją, jak wykrzesać najwięcej z ich pojazdów. To odnosi się również do użytkowania oleju i serwisowania. To ważne, abyśmy starali się pomagać wszystkim naszym klientom zrozumieć proces smarowania silnika i poziomy zużycia oleju, a dzięki temu w pełni korzystać z zakupionego oleju.”
źródło: Castrol
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Badania Castrol: Polscy operatorzy ciężarówek jednymi z najlepszych w Europie
Podobne: Badania Castrol: Polscy operatorzy ciężarówek jednymi z najlepszych w Europie




Podobne galerie: Badania Castrol: Polscy operatorzy ciężarówek jednymi z najlepszych w Europie



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć