Flota » Aktualności » Przedsiębiorcy o e-mycie: wyniki ankiety KIG

Przedsiębiorcy o e-mycie: wyniki ankiety KIG
2011-09-17 - P. Grzelak Tagi: Autostrady, Drogi, E-myto, Viabox, ViaTOLL
Znamy wyniki pierwszej ankiety przeprowadzanej wśród przedsiębiorców na temat e-myta po uruchomieniu systemu viaTOLL. Na pytania odpowiadali w sierpniu przedstawiciele firm należących do branżowych i regionalnych izb gospodarczych, zrzeszonych w KIG.
Ponad połowa ankietowanych twierdzi, że wprowadzenie e-myta nie przyniosło odczuwalnych skutków finansowych dla ich przedsiębiorstw. 48 proc. uważa, że nowy system jest sprawiedliwszy od winiet - przeciwną opinię wyraziło 27 proc. udzielających odpowiedzi. Zdecydowana większość uważa, że zyski budżetowe z tytułu e-myta powinny zostać przeznaczone nie tylko na budowę dróg szybkiego ruchu i autostrad, ale także na budowę i modernizację dróg krajowych.
Na pytania, zadane na stronie internetowej Krajowej Izby Gospodarczej, odpowiadały osoby, które w prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej mają do czynienia z e-mytem bezpośrednio, korzystając z aut podlegających systemowi (53%) lub pośrednio (47%). Przedsiębiorcy reprezentowali branże takie jak: transport/spedycja (37,5%), usługi (23,5%), handel (17,5%), budownictwo (3,5%), rolnictwo (1%) i inne. Na pytanie: Czy wprowadzenie e-myta przyniosło odczuwalne skutki finansowe dla Państwa firmy? twierdząco odpowiedziało 42% respondentów, a 51,5% przyznało, że takich skutków nie odczuwa; 6% nie udzieliło odpowiedzi na to pytanie.
48% przedsiębiorców uważa, że opłaty za przejechaną faktycznie odległość, jak w przypadku systemu viaTOLL, są sprawiedliwsze od ryczałtowej opłaty winietowej. 27% uważa inaczej, 16,5% nie ma zdania, a 8,5% nie udzieliło odpowiedzi.
Przedsiębiorców spytano także, czy zyski z e-myta powinny iść tylko na budowę dróg szybkiego ruchu, czy również na budowę i modernizację dróg krajowych.
Aż 62,5% opowiada się za finansowaniem prac związanych również z drogami krajowymi, a 20% sądzi, że wpływy z e-myta winny być przeznaczane jedynie na budowę tras szybkiego ruchu. 10% nie ma zdania w tej kwestii, a 7,5% nie udzieliło odpowiedzi.
Niemal tyle samo przedsiębiorców, mających bezpośrednio do czynienia w swej działalności z e-mytem, czuje się dobrze poinformowanych przez państwo o zasadach systemu lub nie ma w tej sprawie negatywnej opinii (49%) i ma w tej dziedzinie zastrzeżenia (51%).
Przedsiębiorcy spytani o to, z kim urzędnicy powinni konsultować wysokość stawek, w większości (57%) uznali, że z szerokim gronem przedsiębiorców. 20% sądzi, że partnerem do takich konsultacji powinna być jedynie branża transportowa, 11,5% nie ma zdania, a 11% nie udzieliło odpowiedzi.
Niemal połowa (48%) ankietowanych uważa, że system stawek e-myta nie przyczyni się do szybszej modernizacji taboru polskich firm transportowych, a 17,5% wyraziło przeciwną opinię. W przypadku tego pytania aż 34,5% respondentów uchyliło się od udzielenia odpowiedzi bądź stwierdziło, że nie ma wyrobionej opinii na ten temat.
Ponad połowa ankietowanych twierdzi, że wprowadzenie e-myta nie przyniosło odczuwalnych skutków finansowych dla ich przedsiębiorstw. 48 proc. uważa, że nowy system jest sprawiedliwszy od winiet - przeciwną opinię wyraziło 27 proc. udzielających odpowiedzi. Zdecydowana większość uważa, że zyski budżetowe z tytułu e-myta powinny zostać przeznaczone nie tylko na budowę dróg szybkiego ruchu i autostrad, ale także na budowę i modernizację dróg krajowych.
Na pytania, zadane na stronie internetowej Krajowej Izby Gospodarczej, odpowiadały osoby, które w prowadzonej przez siebie działalności gospodarczej mają do czynienia z e-mytem bezpośrednio, korzystając z aut podlegających systemowi (53%) lub pośrednio (47%). Przedsiębiorcy reprezentowali branże takie jak: transport/spedycja (37,5%), usługi (23,5%), handel (17,5%), budownictwo (3,5%), rolnictwo (1%) i inne. Na pytanie: Czy wprowadzenie e-myta przyniosło odczuwalne skutki finansowe dla Państwa firmy? twierdząco odpowiedziało 42% respondentów, a 51,5% przyznało, że takich skutków nie odczuwa; 6% nie udzieliło odpowiedzi na to pytanie.
48% przedsiębiorców uważa, że opłaty za przejechaną faktycznie odległość, jak w przypadku systemu viaTOLL, są sprawiedliwsze od ryczałtowej opłaty winietowej. 27% uważa inaczej, 16,5% nie ma zdania, a 8,5% nie udzieliło odpowiedzi.
Aż 62,5% opowiada się za finansowaniem prac związanych również z drogami krajowymi, a 20% sądzi, że wpływy z e-myta winny być przeznaczane jedynie na budowę tras szybkiego ruchu. 10% nie ma zdania w tej kwestii, a 7,5% nie udzieliło odpowiedzi.
Niemal tyle samo przedsiębiorców, mających bezpośrednio do czynienia w swej działalności z e-mytem, czuje się dobrze poinformowanych przez państwo o zasadach systemu lub nie ma w tej sprawie negatywnej opinii (49%) i ma w tej dziedzinie zastrzeżenia (51%).
Przedsiębiorcy spytani o to, z kim urzędnicy powinni konsultować wysokość stawek, w większości (57%) uznali, że z szerokim gronem przedsiębiorców. 20% sądzi, że partnerem do takich konsultacji powinna być jedynie branża transportowa, 11,5% nie ma zdania, a 11% nie udzieliło odpowiedzi.
Niemal połowa (48%) ankietowanych uważa, że system stawek e-myta nie przyczyni się do szybszej modernizacji taboru polskich firm transportowych, a 17,5% wyraziło przeciwną opinię. W przypadku tego pytania aż 34,5% respondentów uchyliło się od udzielenia odpowiedzi bądź stwierdziło, że nie ma wyrobionej opinii na ten temat.
źródło: KIG, ViaBOX.pl
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Przedsiębiorcy o e-mycie: wyniki ankiety KIG
Podobne: Przedsiębiorcy o e-mycie: wyniki ankiety KIG




Podobne galerie: Przedsiębiorcy o e-mycie: wyniki ankiety KIG



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć