Flota » Aktualności » Renault i Dacia: wyniki sprzedaży samochodów osobowych w Polsce w roku 2009

Renault i Dacia: wyniki sprzedaży samochodów osobowych w Polsce w roku 2009
Grudzień 2009 roku był jednym z najlepszych miesięcy pod względem sprzedaży samochodów osobowych Renault. Łączna sprzedaż samochodów osobowych i dostawczych Renault i Dacia w 2009 roku w Polsce wyniosła 24 309 aut i była o 13% niższa od wyniku sprzedaży osiągniętego w 2008 roku. Dacia zanotowała wzrost sprzedaży samochodów w 2009 roku o 19,7% dzięki wzmocnieniu wizerunku marki i ofensywie nowych modeli.
Grudniowy sukces sprzedaży modeli osobowych Renault
Wynik 1 649 sprzedanych aut osobowych Renault w grudniu ubiegłego roku był lepszy od listopadowego rezultatu o prawie 7%. Świetny wynik zanotowały najnowsze modele: Megane Grandtour, który znalazł w grudniu 333 nabywców (o 132 więcej niż w poprzednim miesiącu) oraz Scenic i Grand Scenic, których łączna sprzedaż wzrosła w porównaniu do listopada o prawie 93% (297 aut sprzedanych w grudniu i 154 w listopadzie). Grudniowa sprzedaż osobowych modeli Dacia (198 sprzedanych samochodów) utrzymała się na poziomie z listopada 2009 roku.
Rok 2009 - sukces nowości w gamie Renault
W 2009 roku koncern Renault kontynuował całkowite odnowienie swoich produktów, dzięki czemu dysponuje obecnie jedną z najmłodszych gam produktowych. Nowy Megane Coupe wprowadzony do sprzedaży w styczniu oraz Renault Megane Grandtour, które pojawiło się na polskim rynku w czerwcu, uzupełniły gamę Nowego Megane i przyczyniły się do ponad dwukrotnego zwiększenia zainteresowania nabywców tym modelem.
Łączna sprzedaż samochodów z nowej gamy Megane (Nowy Megane hatchback, Coupe i Grandtour) w 2009 roku wyniosła 5 151 aut, co w porównaniu do sprzedaży ich poprzedników z gamy 2008 (2 270 aut sprzedanych w 2008 roku) stanowi wzrost o 127%.
Nowe Clio i Clio Grandtour w odnowionej w maju gamie, z wynikiem łącznej sprzedaży 5 601 samochodów, zostały w 2009 roku liderem sprzedaży wśród wszystkich modeli Renault.Tylko półroczna sprzedaż Nowego Scenica i Grand Scenica (951 aut od chwili wprowadzenia tych modeli na polski rynek w czerwcu 2009 roku) przyniosła wynik lepszy niż całoroczna sprzedaż ich poprzedników w 2008 roku (877 aut).
Dacia w 2009 roku jeszcze bardziej popularna
Sprzedaż samochodów Dacia wyniosła w 2009 roku 2 769 aut i wzrosła w stosunku do sprzedaży ubiegłego roku aż o 19,7%. Połowa sprzedaży osobowych samochodów Dacii w ubiegłym roku przypadła na model Sandero (1 234 auta). Do sukcesu samochodów Dacia na polskim rynku w 2009 roku przyczyniła się także gama wprowadzonych w lutym wersji dostawczych Logan Van i Logan Pick-up.Promocja Renault eco² - Zostań Ecoistą
Wiosną 2009 roku sieć handlowa Renault w Polsce proponowała klientom specjalne dopłaty do ekologicznych wersji wybranych modeli samochodów, noszących znak Renault eco².
Promocja pozwalała klientom poznać najbardziej przyjazne środowisku pojazdy w gamie Renault i świadomie wybierać auta bardziej ekonomiczne w użytkowaniu, zużywające mniej paliwa, i zmniejszające negatywne oddziaływanie na środowisko, przy zachowaniu wysokiego poziomu komfortu i dynamiki jazdy.W ubiegłym roku Renault sprzedało w Polsce prawie 11 400 samochodów osobowych oznaczonych znakiem Renault eco² i Dacia eco², co stanowi prawie połowę sprzedaży wszystkich samochodów osobowych Renault i Dacia w 2009 roku.
Rok 2010 - kontynuacja ofensywy nowych modeli
W 2010 roku koncern Renault będzie kontynuował ofensywę nowych modeli. Już w styczniu na polskim rynku pojawi się nowy model - Fluence oraz sportowa wersja Megane - model RS. Gamę Megane uzupełni kabriolet, a modele Twingo i Clio dostępne będą w atrakcyjnych seriach limitowanych Gordini.Oferta Dacii rozszerzy się o model Duster z napędem na 4 koła. W gamie samochodów dostawczych pojawi się Nowy Master oraz odnowiona gama modelowa Renault Trafic.
Wynik 1 649 sprzedanych aut osobowych Renault w grudniu ubiegłego roku był lepszy od listopadowego rezultatu o prawie 7%. Świetny wynik zanotowały najnowsze modele: Megane Grandtour, który znalazł w grudniu 333 nabywców (o 132 więcej niż w poprzednim miesiącu) oraz Scenic i Grand Scenic, których łączna sprzedaż wzrosła w porównaniu do listopada o prawie 93% (297 aut sprzedanych w grudniu i 154 w listopadzie). Grudniowa sprzedaż osobowych modeli Dacia (198 sprzedanych samochodów) utrzymała się na poziomie z listopada 2009 roku.
Rok 2009 - sukces nowości w gamie Renault
W 2009 roku koncern Renault kontynuował całkowite odnowienie swoich produktów, dzięki czemu dysponuje obecnie jedną z najmłodszych gam produktowych. Nowy Megane Coupe wprowadzony do sprzedaży w styczniu oraz Renault Megane Grandtour, które pojawiło się na polskim rynku w czerwcu, uzupełniły gamę Nowego Megane i przyczyniły się do ponad dwukrotnego zwiększenia zainteresowania nabywców tym modelem.
Nowe Clio i Clio Grandtour w odnowionej w maju gamie, z wynikiem łącznej sprzedaży 5 601 samochodów, zostały w 2009 roku liderem sprzedaży wśród wszystkich modeli Renault.Tylko półroczna sprzedaż Nowego Scenica i Grand Scenica (951 aut od chwili wprowadzenia tych modeli na polski rynek w czerwcu 2009 roku) przyniosła wynik lepszy niż całoroczna sprzedaż ich poprzedników w 2008 roku (877 aut).
Dacia w 2009 roku jeszcze bardziej popularna
Sprzedaż samochodów Dacia wyniosła w 2009 roku 2 769 aut i wzrosła w stosunku do sprzedaży ubiegłego roku aż o 19,7%. Połowa sprzedaży osobowych samochodów Dacii w ubiegłym roku przypadła na model Sandero (1 234 auta). Do sukcesu samochodów Dacia na polskim rynku w 2009 roku przyczyniła się także gama wprowadzonych w lutym wersji dostawczych Logan Van i Logan Pick-up.Promocja Renault eco² - Zostań Ecoistą
Wiosną 2009 roku sieć handlowa Renault w Polsce proponowała klientom specjalne dopłaty do ekologicznych wersji wybranych modeli samochodów, noszących znak Renault eco².
Promocja pozwalała klientom poznać najbardziej przyjazne środowisku pojazdy w gamie Renault i świadomie wybierać auta bardziej ekonomiczne w użytkowaniu, zużywające mniej paliwa, i zmniejszające negatywne oddziaływanie na środowisko, przy zachowaniu wysokiego poziomu komfortu i dynamiki jazdy.W ubiegłym roku Renault sprzedało w Polsce prawie 11 400 samochodów osobowych oznaczonych znakiem Renault eco² i Dacia eco², co stanowi prawie połowę sprzedaży wszystkich samochodów osobowych Renault i Dacia w 2009 roku.
Rok 2010 - kontynuacja ofensywy nowych modeli
W 2010 roku koncern Renault będzie kontynuował ofensywę nowych modeli. Już w styczniu na polskim rynku pojawi się nowy model - Fluence oraz sportowa wersja Megane - model RS. Gamę Megane uzupełni kabriolet, a modele Twingo i Clio dostępne będą w atrakcyjnych seriach limitowanych Gordini.Oferta Dacii rozszerzy się o model Duster z napędem na 4 koła. W gamie samochodów dostawczych pojawi się Nowy Master oraz odnowiona gama modelowa Renault Trafic.
źródło: Renault, fot. Renault
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Renault i Dacia: wyniki sprzedaży samochodów osobowych w Polsce w roku 2009
Podobne: Renault i Dacia: wyniki sprzedaży samochodów osobowych w Polsce w roku 2009




Podobne galerie: Renault i Dacia: wyniki sprzedaży samochodów osobowych w Polsce w roku 2009



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Renault
Newsletter
Galerie zdjęć