Flota » Aktualności » Rośnie zatrudnienie w przemyśle motoryzacyjnym

Rośnie zatrudnienie w przemyśle motoryzacyjnym
2007-08-23 - P. Łukasiewicz Tagi:
Sektor wytwórczy branży motoryzacyjnej odnotowuje od kilku lat wzrost zatrudnienia. Tylko w ostatnich 24 miesiącach wzrosło ono o co najmniej 26 tys. nowych miejsc pracy.
Zmiany w zatrudnieniu są zazwyczaj odzwierciedleniem dobrej lub złej kondycji danego sektora gospodarki.
Zatrudnienie w przemyśle motoryzacyjnym od końca 2003 r. zaczęło systematycznie rosnąć, dzięki rozbudowie istniejących zakładów (m.in. VW-Poznan, Fiat Auto Poland, GMMP w Gliwicach) oraz kolejnym inwestycjom w sektorze poddostawczym. Według nomenklatury statystycznej producenci motoryzacyjni są głównie skupieni w grupie 34 (produkcja pojazdów mechanicznych, przyczep i naczep, części i akcesoriów). W czerwcu 2007 r. w tej grupie zatrudnienie wyniosło według Eurostat niespełna 133 tys. W ciągu pierwszego półrocza powstało blisko 10,5 nowych miejsc pracy, co daje ponad 8,5% dynamikę wzrostu. W ostatnich 12 miesięcy (czerwiec 2006 - czerwiec 2007), zatrudnienie w tej grupie wzrosło o 17,5 tys. osób (+15,16%).
Należy pamiętać, że podawane przez Eurostat liczby nie odzwierciedlają całości zatrudnienia w przemyśle motoryzacyjnym, ponieważ również w innych grupach statystycznych są firmy silnie powiązane z sektorem samochodowym. Z monitoringu PIM wynika, że na początku 2007 r., producenci wiązek elektrycznych do pojazdów (kod EKD 31) zatrudniali co najmniej 22 tys. osób, producenci opon i elementów z tw. sztucznych (kod EKD 25) - ponad 14 tys., producenci foteli (kod EKD 36) - 7,5 tys. a pozostali (m.in. odlewnie i kuźnie, producenci szyb - EKD 28, 27 i 26) - kolejnych 12,4 tys. pracowników. Dlatego, według analiz Polskiej Izby Motoryzacji zatrudnienie w przemyśle motoryzacyjnym przekroczyło w połowie br. co najmniej 188,5 tys. osób. Branża zatrudnia około 4,2% wszystkich zatrudnionych w przemyśle w Polsce.
Zmiany w zatrudnieniu są zazwyczaj odzwierciedleniem dobrej lub złej kondycji danego sektora gospodarki.
Zatrudnienie w przemyśle motoryzacyjnym od końca 2003 r. zaczęło systematycznie rosnąć, dzięki rozbudowie istniejących zakładów (m.in. VW-Poznan, Fiat Auto Poland, GMMP w Gliwicach) oraz kolejnym inwestycjom w sektorze poddostawczym. Według nomenklatury statystycznej producenci motoryzacyjni są głównie skupieni w grupie 34 (produkcja pojazdów mechanicznych, przyczep i naczep, części i akcesoriów). W czerwcu 2007 r. w tej grupie zatrudnienie wyniosło według Eurostat niespełna 133 tys. W ciągu pierwszego półrocza powstało blisko 10,5 nowych miejsc pracy, co daje ponad 8,5% dynamikę wzrostu. W ostatnich 12 miesięcy (czerwiec 2006 - czerwiec 2007), zatrudnienie w tej grupie wzrosło o 17,5 tys. osób (+15,16%).
Należy pamiętać, że podawane przez Eurostat liczby nie odzwierciedlają całości zatrudnienia w przemyśle motoryzacyjnym, ponieważ również w innych grupach statystycznych są firmy silnie powiązane z sektorem samochodowym. Z monitoringu PIM wynika, że na początku 2007 r., producenci wiązek elektrycznych do pojazdów (kod EKD 31) zatrudniali co najmniej 22 tys. osób, producenci opon i elementów z tw. sztucznych (kod EKD 25) - ponad 14 tys., producenci foteli (kod EKD 36) - 7,5 tys. a pozostali (m.in. odlewnie i kuźnie, producenci szyb - EKD 28, 27 i 26) - kolejnych 12,4 tys. pracowników. Dlatego, według analiz Polskiej Izby Motoryzacji zatrudnienie w przemyśle motoryzacyjnym przekroczyło w połowie br. co najmniej 188,5 tys. osób. Branża zatrudnia około 4,2% wszystkich zatrudnionych w przemyśle w Polsce.
źródło: Money.pl
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Rośnie zatrudnienie w przemyśle motoryzacyjnym
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter