Flota  »  Aktualności  »  Rynek autobusów Volvo w dobie kryzysu

Rynek autobusów Volvo w dobie kryzysu

2009-04-29 - P. Łukasiewicz     Tagi: Volvo, Raporty, Autobusy
Recesja i kryzys finansowy zwiększają wpływ na przemysł autobusowy. Rynek autobusów turystycznych w Europie skurczył się o 20% w porównaniu z tym samym okresem ub.roku, przy jednoczesnym nieznacznym zmniejszeniu się rynku autobusów miejskich. W tym segmencie utrzymuje się wzrost zainteresowania autobusami przyjaznymi dla środowiska oraz hybrydowymi.

Recesja w Ameryce Północnej wpłynęła negatywnie na rynek autobusów turystycznych. Rynek autobusów miejskich oraz zainteresowanie autobusami hybrydowymi wciąż rośnie. Ta sama sytuacja dotyczy Meksyku, gdzie znacznie spadło zapotrzebowanie na autobusy turystyczne. Tutaj duży potencjał wskazuje rynek autobusów typu BRT (Szybki Transport Autobusowy).

W Ameryce Południowej rynek autobusów osłabił się drastycznie w I kw. br. i bardzo trudno tutaj uzyskać środki finansowe na pozyskiwanie nowych autobusów w większych miastach. Rynek autobusowy w Azji utrzymuje trend wzrostowy, ale rośnie już znacznie wolniej, co w głównej mierze jest wynikiem sprzedaży w segmencie autobusów miejskich.
W Volvo Buses w I kw. br. ilość zamówień na autobusy i podwozia wyniosła 2 394, co daje 8% spadek w porównaniu z tym samym okresem ub.r. (2 608). Wzrosła ilość zamówień w regionie International, lekki spadek zanotowała Europa, natomiast największe spadki odnotowano w Ameryce Płn.
W I kwartale Volvo dostarczyło 1 770 (2 214) autobusów, co daje 20% spadek w porównaniu z I kwartałem ub. roku. Sprzedaż netto w I kwartale wzrosła o 10% i wyniosła ok. 400 mln euro (3 647 szt.).

Strata operacyjna zamknęła się kwotą ok. 42 mln euro w porównaniu z ok. 62 mln euro w I kw. 2008 r. Marża operacyjna była ujemna i wyniosła -2,4% (-3,3%). Na obniżenie zysków w I kw. br. wpływ wywarł mniejszy wolumen sprzedaży, a tym samym obniżenie wykorzystania istniejących mocy produkcyjnych w fabrykach oraz kursy walut. Na zmianę przychodu operacyjnego o ok. 60 mln euro w I kw. ub. roku wpływ miał proces restrukturyzacji działalności w Finlandii.

Globalny program Volvo Buses dotyczący wzrostu rentowności polegający na redukcji kosztów, przy jednoczesnym dostosowywaniu wolumenu oraz zakupów jest w trakcie realizacji. W I kw. br. zwolnionych zostało ok. 600 pracowników na świecie. Globalna recesja nakłada konieczność dalszej redukcji kosztów oraz zwrócenia szczególnej uwagi na zachowanie płynności finansowej.

W ub. kwartale Volvo Buses otrzymało zamówienie na ponad 300 autobusów w Indiach.



źródło: Volvo Buses

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Rynek autobusów Volvo w dobie kryzysu