Flota  »  Aktualności  »  Rynek samochodów ciężarowych i perspektywy jego rozwoju
			
			
			
			 
									
					
					Rynek samochodów ciężarowych i perspektywy jego rozwoju
							2011-02-11 - P. Grzelak     Tagi: Ciężarówki, Rynek, Sprzedaż
						
						
Rok 2010 był okresem powolnej odbudowy europejskiego rynku transportowego po kryzysie z lat poprzednich. Średni wzrost sprzedaży nowych ciężarówek w Unii Europejskiej wyniósł w roku ubiegłym ok. 6%.
W Polsce osiągnął on aż 37%, ale trzeba pamiętać, że jest to odniesienie do bardzo słabego 2009 roku i tak naprawdę oznacza powrót do poziomu z lat 2005-2006. Wynik 13,8 tys. nowych ciężarówek raczej nie spełnił oczekiwań z początku roku.
Tegoroczne perspektywy też nie są najlepsze. Z pewnością będzie to okres kontynuacji tendencji wzrostowych, jeśli chodzi o sprzedaż nowych samochodów, chociaż powstrzymywać go mogą rosnące ceny nowych pojazdów, których produkcję ograniczono w wyniku kryzysu.
przewoźników do poszukiwania taboru młodszego, który będzie tańszy, jeśli chodzi o opłaty.Rynek z pewnością zareaguje wzrostem wartości używanych pojazdów spełniających najnowsze normy emisji spalin. Szczególnie będzie to widoczne w segmencie dystrybucyjnym, gdzie do tej pory normy te nie odgrywały żadnej roli. Segment transportu międzynarodowego od dawna już je uwzględnia. Polska jest jednym z ostatnich krajów w Europie, który wprowadza taki system.Zastanawiając się nad zakupem nowych pojazdów, spełniających obligatoryjnie normę Euro 5, należy wziąć pod uwagę, że za trzy lata zacznie obowiązywać norma Euro 6, a zakładając minimum trzyletni okres leasingu, skończy się on w momencie, kiedy trzeba będzie się już zastanawiać nad nowszą normą. Oznacza to, że mamy właściwy moment na zakup nowego lub używanego pojazdu Euro 5, który pozwoli na jego odsprzedanie za rozsądne kwoty.Od połowy roku wartość rezydualna Euro 5 z pewnością zacznie spadać. Dodatkowo, wartości używanych samochodów Euro 5 są na poziomie wciąż niższym, niż w Europie Zachodniej. Jednak ze względu na popyt i brak pojazdów na rynku, ceny z pewnością zaczną rosnąć i wyrównywać się.
Jeśli chodzi o wartości rynkowe używanych samochodów to po raz kolejny mamy do czynienia z delikatnym wzrostem notowań ciągników Euro 5. W chwili obecnej są warte mnie więcej tyle samo, ile rok wcześniej, pomimo, że stały się o rok starsze. Trend wzrostowy z pewnością utrzyma się w 2011 roku.Jeśli chodzi o ciągniki Euro 3 to wszystko zależy od reakcji rynku na wprowadzenie elektronicznego systemu poboru opłat. W chwili obecnej ich wartości są dosyć stabilne. Delikatnie drożeją samochody ok. 10-letnie. Popyt na nie ze strony rynków pozaeuropejskich jest dosyć duży, a podaż niewielka.Wartości na rynku pojazdów budowlanych oraz dystrybucyjnych są nadal stabilne, chociaż te drugie w tym roku mogą znacznie się zmienić. Wzrost koniunktury gospodarczej w Europie w 2010 roku odwrócił tendencje spadkowe w
sprzedaży nowych naczep.
Stoki z 2009 roku zostały szybko wyprzedane, a druga połowa ubiegłego roku została uznana przez importerów za bardzo dobrą. Wraz ze wzrostem popytu szybko zaczęły rosnąć ceny nowych naczep. Jest to efekt nie tylko zapotrzebowania, ale także wzrostu cen komponentów i stali. Prognozy na bieżący rok zakładają dalsze podwyżki.Podobnie, jak w poprzednich latach, największym zainteresowaniem na krajowym rynku cieszą się naczepy samowyładowcze, pochodzące głównie od krajowych dostawców, oraz naczepy kurtynowe, przeznaczone do transportu międzynarodowego.
Tradycyjnie dobrze sprzedają się również chłodnie. Importerzy optymistycznie myślą o poziomie sprzedaży w bieżącym roku.Ożywienie odczuwalne jest również na rynku wtórnym. Brak nowych naczep stokowych, a także niewielka sprzedaż nowych naczep w okresie kryzysu szybko odbiły się brakiem używanych naczep na rynku. To oczywiście pociągnęło za sobą szybki wzrost wartości używanych naczep.
Ceny będą najprawdopodobniej rosnąć w ciągu roku. Popyt istnieje głównie na naczepy kurtynowe z lat 2005-2009. Starsze, wyeksploatowane pojazdy trudniej sprzedać. Najstarsze naczepy, przede wszystkim skrzyniowe, eksportowane są poza granice Europy.Rynek cystern również przeżywa ożywienie. O ile cysterny paliwowe specjalnie nie odczuły kryzysu (transport paliwa nie jest wrażliwy na zawirowania koniunktury) i ich sprzedaż jest stabilna, o tyle pojazdy specjalistyczne cieszą się większym zainteresowaniem. Szczególnie dobrze w 2010 roku sprzedawały się cysterny do transportu środków chemicznych.Cysterny typowo budowlane - bitumiczne oraz cementowozy - znajdują ograniczone grono klientów. Może to wynikać ze stopniowego nasycania się rynku tymi pojazdami. Jest to szczególnie odczuwalne w przypadku cystern do transportu LPG, których sprzedaż praktycznie ustała.
źródło: EurotaxGlass's
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Rynek samochodów ciężarowych i perspektywy jego rozwoju
Podobne: Rynek samochodów ciężarowych i perspektywy jego rozwoju
				 Producenci opon spodziewają się dużych wzrostów w branży ciężarówek »
Producenci opon spodziewają się dużych wzrostów w branży ciężarówek »
					
					 Sprzedaż paliw drastycznie spadła, czyli o efektach spowolnienia gospodarczego »
Sprzedaż paliw drastycznie spadła, czyli o efektach spowolnienia gospodarczego »
					
					 Volvo uruchamia mobilną wyszukiwarkę używanych samochodów ciężarowych »
Volvo uruchamia mobilną wyszukiwarkę używanych samochodów ciężarowych »
					
					 Rynek samochodów ciężarowych w Polsce - podsumowanie 2011 roku »
Rynek samochodów ciężarowych w Polsce - podsumowanie 2011 roku »
					
				Podobne galerie: Rynek samochodów ciężarowych i perspektywy jego rozwoju
				 Koncepcyjne ciężarówki Audi z napędem elektrycznym »
Koncepcyjne ciężarówki Audi z napędem elektrycznym »
					
					 Iveco Eurocargo - z dużym uśmiechem w rok 2016 »
Iveco Eurocargo - z dużym uśmiechem w rok 2016 »
					
					 100 lat historii firmy MAN na siedemnastu zdjęciach »
100 lat historii firmy MAN na siedemnastu zdjęciach »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
Galerie zdjęć
 Volvo FH
Volvo FH Volvo FH
Volvo FH Volvo FH
Volvo FH Volvo FH
Volvo FH Volvo FH
Volvo FH Volvo FH
Volvo FH Volvo FH
Volvo FH DAF XF105
DAF XF105 DAF XF105
DAF XF105 DAF XF105
DAF XF105 DAF XF105
DAF XF105 DAF XF105
DAF XF105 DAF XF105
DAF XF105 DAF XF105
DAF XF105 DAF XF105
DAF XF105 Scania R 730 V8
Scania R 730 V8 Scania R 730 V8
Scania R 730 V8 Scania R 730 V8
Scania R 730 V8 Scania R 730 V8
Scania R 730 V8 Scania R 730 V8
Scania R 730 V8 Scania R 730 V8
Scania R 730 V8 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Tapety Triumph
Tapety Triumph  Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Suzuki GSX-R 750 - 23 lata ewolucji
Suzuki GSX-R 750 - 23 lata ewolucji  BMW M3 GTS na Nurburgringu
BMW M3 GTS na Nurburgringu  
 
			
 
 
			