Flota » Aktualności » Sukces Volvo FMX w segmencie budowlanym

Volvo FMX znacząco zmieniło obraz rynku pojazdów budowlanych. Od jego premiery w kwietniu ubiegłego roku sprzedano blisko 5000 sztuk tego modelu. Obecnie nowy pojazd budowlany pokazuje, na co go stać w najbardziej ekstremalnych warunkach roboczych w Europie.
Zobacz także: Volvo FMX - galeria »- Sprzedaż Volvo FMX znacznie przekroczyła nasze oczekiwania. W ciągu zaledwie dwóch miesięcy zrealizowaliśmy połowę planu sprzedaży na cały rok 2011.
Tak duży popyt potwierdza, że potrafimy skutecznie spełniać potrzeby klientów, uwzględniając warunki - często bardzo ciężkie i wymagające, - w jakich użytkują swoje samochody - mówi Claes Nilsson, prezes Europejskiej Dywizji Volvo Trucks.
Na granicy Szwajcarii z Włochami powstaje najdłuższy na świecie tunel. Po ukończeniu budowy będzie miał długość 57 kilometrów. To tutaj Danni pokonuje swoim Volvo FMX drogi o nachyleniu do 22 procent i jest bezgranicznie zadowolony ze swojego nowego miejsca pracy. - Jestem zachwycony moim FMX. To doskonały pojazd do tego typu, trudnych zadań transportowych w budownictwie. Wysoko cenię sobie komfort kabiny, a zwłaszcza doskonałą widoczność, wynikającą z zastosowania nowego typu lusterek wstecznych - mówi Danni.
Tunel, przewidziany tylko dla ruchu kolejowego, będzie ważnym elementem łańcucha transportowego, łączącego sieci kolejowe północnej i południowej Europy oraz duże porty morskie Rotterdam i Genuę. Jego budowę rozpoczęto pod koniec lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku, zaś oddanie do użytku zaplanowano na rok 2017. Codziennie pojedzie nim 300 szybkich pociągów.
Tunel drążony jest w poprzek góry w tempie do 25 metrów dziennie. Jednym z największych wyzwań w tym projekcie jest usunięcie 13,3 miliona metrów sześciennych urobku skalnego. Część tego urobku jest wywożona z tunelu i składowana w formie tarasów, które później nadadzą górze nowy kształt, harmonizujący z otaczającym alpejskim krajobrazem.Podczas budowy najdłuższego, 20-kilometrowego odcinka tunelu, między Ramorino, a Vezia, transport urobku powierzono doświadczonej firmie Beffa Trasporti i jej 32 pracownikom. Przy realizacji tego zadania firma wykorzystuje całą własną flotę, liczącą 22 samochody ciężarowe Volvo, a także pojazdy podwykonawców. I na tym właśnie odcinku Volvo FMX (6X4) pokazuje, na co je stać.- Dziesięć lat temu musieliśmy zdecydować, jakie samochody ciężarowe wybrać do wykonania tego trudnego zadania. Po gruntownym zastanowieniu wybraliśmy Volvo - mówi Renato Beffa, właściciel Beffa Trasporti. - Pojazdy budowlane Volvo mają solidną konstrukcję, opartą na wytrzymałej ramie. Jesteśmy szczególnie zadowoleni z nowego FMX i jego doskonałej kabiny. Oferuje ona najwyższy poziom komfortu, nowa dźwignia zmiany biegów i wszystkie pozostałe istotne elementy sterujące są łatwo dostępne.FMX pracuje na dwie zmiany, pokonując 40-kilometrową trasę między tunelem a miejscem rozładunku, prowadzącą zarówno drogami publicznymi, jak i bezdrożami.
Są to bardzo wymagające warunki robocze, w których przez większość czasu pojazd jest wykorzystywany do granic swoich możliwości. W ciągu jednej zmiany transportuje się do 2200 ton tłucznia kamiennego. Z obciążeniem sięgającym 40 ton samochód ciężarowy musi wjeżdżać na strome wzniesienia po błotnistym podłożu, nawet w deszczu i śnieżycy.Renato Beffa już zamówił kolejne Volvo FMX, i nie jest jedynym przewoźnikiem w Szwajcarii, który się na to zdecydował. Na Volvo FMX przypada ponad 15 procent ogólnej sprzedaży samochodów ciężarowych w tym kraju.
Zobacz także: Volvo FMX - galeria »
Na granicy Szwajcarii z Włochami powstaje najdłuższy na świecie tunel. Po ukończeniu budowy będzie miał długość 57 kilometrów. To tutaj Danni pokonuje swoim Volvo FMX drogi o nachyleniu do 22 procent i jest bezgranicznie zadowolony ze swojego nowego miejsca pracy. - Jestem zachwycony moim FMX. To doskonały pojazd do tego typu, trudnych zadań transportowych w budownictwie. Wysoko cenię sobie komfort kabiny, a zwłaszcza doskonałą widoczność, wynikającą z zastosowania nowego typu lusterek wstecznych - mówi Danni.
Tunel, przewidziany tylko dla ruchu kolejowego, będzie ważnym elementem łańcucha transportowego, łączącego sieci kolejowe północnej i południowej Europy oraz duże porty morskie Rotterdam i Genuę. Jego budowę rozpoczęto pod koniec lat dziewięćdziesiątych ubiegłego wieku, zaś oddanie do użytku zaplanowano na rok 2017. Codziennie pojedzie nim 300 szybkich pociągów.
Są to bardzo wymagające warunki robocze, w których przez większość czasu pojazd jest wykorzystywany do granic swoich możliwości. W ciągu jednej zmiany transportuje się do 2200 ton tłucznia kamiennego. Z obciążeniem sięgającym 40 ton samochód ciężarowy musi wjeżdżać na strome wzniesienia po błotnistym podłożu, nawet w deszczu i śnieżycy.Renato Beffa już zamówił kolejne Volvo FMX, i nie jest jedynym przewoźnikiem w Szwajcarii, który się na to zdecydował. Na Volvo FMX przypada ponad 15 procent ogólnej sprzedaży samochodów ciężarowych w tym kraju.
źródło: Volvo
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Sukces Volvo FMX w segmencie budowlanym
Podobne: Sukces Volvo FMX w segmencie budowlanym




Podobne galerie: Sukces Volvo FMX w segmencie budowlanym



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Volvo
Galerie zdjęć
Newsletter