Flota » Aktualności » Sytuacja na rynku Car Fleet Managment w Polsce

Sytuacja na rynku Car Fleet Managment w Polsce
2011-04-14 - P. Grzelak Tagi: CFM, Leasing, Car Fleet Managment
Jak informuje Instytut Keralla Reaearch na koniec 2010 roku firmy oferujące full service leasing w Polsce zdobyły ogółem 13,8 tys. klientów i przekroczyły próg 132 tys.
Rynek urósł o 25 co jest wynikiem dalekim od kilkudziesięcioprocentowych wzrostów, do których branża zdążyła przyzwyczaić, ale w czasie dekoniunktury wypracowany rezultat trzeba uznać za dobry. Rynek outsourcingu samochodów służbowych w 2010 r. zanotował 2% wzrost liczby pojazdów przy niewielkim 0,2% spadku liczby klientów rok do roku.
Gracze obsługujący najbardziej przywiązany do outsourcingu pojazdów i najstabilniejszy fragment rynku rok ubiegły zakończyli bez kłopotów. Słabsza koniunktura dotknęła głównie firmy CFM z przewagą w portfela flot kilkudziesięciu pojazdów, głównie z wykupioną opcją wyłącznego zarządzania lub najmu.
Redukcje flot ograniczały się przeważnie do 200-500 pojazdów. Głównymi wygranymi rynku CFM w 2010 r. byli: Lease Plan Fleet Management, Arval i Bankowy Fundusz Leasingowy. Każda ze spółek powiększyła stan flot o ponad 2 tys.
Także BRE Leasing oraz ING Car Lease w tym samym czasie pozyskały, po 1 000 samochodów. Wśród 42 objętych badaniem oferentów, którzy stanowią 98% rynku i obsługują łącznie 132 822 pojazdy, wzrost obsługiwanych flot odnotowały łącznie 23 firmy.
W tym samym czasie wśród 13 885 klientów korzystających z outsourcingu firmowej floty dominowali posiadacze wariantu full service leasing. Dostawcy pozyskali na tę usługę, 6 632 firmy. Liczba aut użytkowanych w 2010 r. w klasycznym FSL w firmach przekroczyła 100 000, co daje 4% wzrost.Nasycenie usługą wyniosło 75%. Wzrosła również popularność wynajmu niepełnoobsługowego tj. leasingu + serwisu, którego aktywnym promotorem w Polsce jest Masterlease, a głównym odbiorcą small biznes. Na koniec roku jeździło w tej formie 14 287 aut służbowych (+12% rr). Produkt zyskał zaufanie 6 110 przedsiębiorstw.Biorąc pod uwagę, że MŚP w Polsce to ok. 2,1 mln firm potencjał na ten rodzaj usług jest najwyższy. Utrzymała się tendencja spadkowa na kontrakty wyłącznego zarządzania flotą. Firmy zarządzały w ub.r. niewiele ponad 15 tys. aut, a udział samego zarządzania w portfelu produktów skurczył się do 12%.Także usługa najmu (dzierżawa) miała w 2010 r. mniej chętnych, niż rok wcześniej. na takie rozwiązanie zdecydowało się w sumie 514 klientów, dla których firmy CFM obsługiwały 3 223 samochody.
Masterlease, LeasePlan i Arval - trójka liderów wagi ciężkiej polskiego rynku CFM na codzień opiekują się blisko 50-tysięczną flotą aut służbowych, co stanowi 36 proc. rynku. Najliczniejszą grupę 19 997 aut ma w opiece Masterlease, następnie LeasePlan 15 335 oraz Arval 13 096.Dealerzy, pracujący na wynik programu Toyota Corpo Cars Managmentent - łącznie 12 spółek - w 2010 r., mimo utraty części kontraktów na fali cięcia kosztów w firmach, utrzymali wysoki 8% udział w rynku i obsługują ponad 11 tys. aut służbowych.
Wśród firm wagi średniej (floty poniżej 5 tys. aut), na które przypada 44 tys. pojazdów i blisko 30 oferentów, kluczowi gracze rynku to BusinessLease Poland, zarządzający flotą 3 739, Bankowy Fundusz Leasingowy 3 729 pojazdów, Volkswagen Leasing Polska 3 298 pojazdów oraz spółka Express, która zakontraktowała 3 259 pojazdów.Również firma Nivette Fleet Management posiadająca 2 540 pojazdów w obsłudze zwiększyła rozmiar obsługiwanej floty. Hertz Lease w 2010 r. obsługiwał 2 585 samochodów.
Walczą o rynek również młodsze spółki CFM, które zaczynały działania i intensyfikowały sprzedaż w ciężkim okresie 2008-2009, kiedy o przetrwanie i utrzymanie na rynku walczyła niejedna firma. KBC Autolease, po 3 latach działalności obsługuje 2 098 samochodów, a spółka Athlon ma w obsłudze 1 522 auta.Ranking największych flot w Polsce obsługiwanych w formie FSL otwierają spółki: Transpost (1 926 pojazdów), Masterlease (896 pojazdów) oraz BRE Leasing (886) i Bankowy Fundusz Leasingowy (857).
Floty mniejsze, poniżej 800 aut obsługują m.in. ING Car Lease (760), Carefleet (620), KBC Autolease (484), Athlon (415) czy BusinessLease (479). W wynajmie niepełnoobsługowym największą krajową flotę ma Toyota Marki Management - 856 samochodów, następnie Masterlease - 460 i Volkswagen - 446 pojazdów. W samym zarządzaniu prym wiedzie Toyota Marki (1 170). Również największą flotę w najmie posiada Toyota Marki - 687 aut, następnie Toyota Auto Podlasie - 120, oraz Carefleet mający 50 pojazdów w tej usłudze.
Rynek urósł o 25 co jest wynikiem dalekim od kilkudziesięcioprocentowych wzrostów, do których branża zdążyła przyzwyczaić, ale w czasie dekoniunktury wypracowany rezultat trzeba uznać za dobry. Rynek outsourcingu samochodów służbowych w 2010 r. zanotował 2% wzrost liczby pojazdów przy niewielkim 0,2% spadku liczby klientów rok do roku.
Gracze obsługujący najbardziej przywiązany do outsourcingu pojazdów i najstabilniejszy fragment rynku rok ubiegły zakończyli bez kłopotów. Słabsza koniunktura dotknęła głównie firmy CFM z przewagą w portfela flot kilkudziesięciu pojazdów, głównie z wykupioną opcją wyłącznego zarządzania lub najmu.
Redukcje flot ograniczały się przeważnie do 200-500 pojazdów. Głównymi wygranymi rynku CFM w 2010 r. byli: Lease Plan Fleet Management, Arval i Bankowy Fundusz Leasingowy. Każda ze spółek powiększyła stan flot o ponad 2 tys.
W tym samym czasie wśród 13 885 klientów korzystających z outsourcingu firmowej floty dominowali posiadacze wariantu full service leasing. Dostawcy pozyskali na tę usługę, 6 632 firmy. Liczba aut użytkowanych w 2010 r. w klasycznym FSL w firmach przekroczyła 100 000, co daje 4% wzrost.Nasycenie usługą wyniosło 75%. Wzrosła również popularność wynajmu niepełnoobsługowego tj. leasingu + serwisu, którego aktywnym promotorem w Polsce jest Masterlease, a głównym odbiorcą small biznes. Na koniec roku jeździło w tej formie 14 287 aut służbowych (+12% rr). Produkt zyskał zaufanie 6 110 przedsiębiorstw.Biorąc pod uwagę, że MŚP w Polsce to ok. 2,1 mln firm potencjał na ten rodzaj usług jest najwyższy. Utrzymała się tendencja spadkowa na kontrakty wyłącznego zarządzania flotą. Firmy zarządzały w ub.r. niewiele ponad 15 tys. aut, a udział samego zarządzania w portfelu produktów skurczył się do 12%.Także usługa najmu (dzierżawa) miała w 2010 r. mniej chętnych, niż rok wcześniej. na takie rozwiązanie zdecydowało się w sumie 514 klientów, dla których firmy CFM obsługiwały 3 223 samochody.
Masterlease, LeasePlan i Arval - trójka liderów wagi ciężkiej polskiego rynku CFM na codzień opiekują się blisko 50-tysięczną flotą aut służbowych, co stanowi 36 proc. rynku. Najliczniejszą grupę 19 997 aut ma w opiece Masterlease, następnie LeasePlan 15 335 oraz Arval 13 096.Dealerzy, pracujący na wynik programu Toyota Corpo Cars Managmentent - łącznie 12 spółek - w 2010 r., mimo utraty części kontraktów na fali cięcia kosztów w firmach, utrzymali wysoki 8% udział w rynku i obsługują ponad 11 tys. aut służbowych.
Wśród firm wagi średniej (floty poniżej 5 tys. aut), na które przypada 44 tys. pojazdów i blisko 30 oferentów, kluczowi gracze rynku to BusinessLease Poland, zarządzający flotą 3 739, Bankowy Fundusz Leasingowy 3 729 pojazdów, Volkswagen Leasing Polska 3 298 pojazdów oraz spółka Express, która zakontraktowała 3 259 pojazdów.Również firma Nivette Fleet Management posiadająca 2 540 pojazdów w obsłudze zwiększyła rozmiar obsługiwanej floty. Hertz Lease w 2010 r. obsługiwał 2 585 samochodów.
Walczą o rynek również młodsze spółki CFM, które zaczynały działania i intensyfikowały sprzedaż w ciężkim okresie 2008-2009, kiedy o przetrwanie i utrzymanie na rynku walczyła niejedna firma. KBC Autolease, po 3 latach działalności obsługuje 2 098 samochodów, a spółka Athlon ma w obsłudze 1 522 auta.Ranking największych flot w Polsce obsługiwanych w formie FSL otwierają spółki: Transpost (1 926 pojazdów), Masterlease (896 pojazdów) oraz BRE Leasing (886) i Bankowy Fundusz Leasingowy (857).
Floty mniejsze, poniżej 800 aut obsługują m.in. ING Car Lease (760), Carefleet (620), KBC Autolease (484), Athlon (415) czy BusinessLease (479). W wynajmie niepełnoobsługowym największą krajową flotę ma Toyota Marki Management - 856 samochodów, następnie Masterlease - 460 i Volkswagen - 446 pojazdów. W samym zarządzaniu prym wiedzie Toyota Marki (1 170). Również największą flotę w najmie posiada Toyota Marki - 687 aut, następnie Toyota Auto Podlasie - 120, oraz Carefleet mający 50 pojazdów w tej usłudze.
źródło: Instytut Keralla Reaearch
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Sytuacja na rynku Car Fleet Managment w Polsce
Podobne: Sytuacja na rynku Car Fleet Managment w Polsce




Podobne galerie: Sytuacja na rynku Car Fleet Managment w Polsce



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć