
Trasa S3 przecięła autostradę A2 - otwarto kolejne 13 kilometrów "ekspresówki"
2013-08-22 - F. Bednarkiewicz Tagi: Autostrady, Drogi, A2, GDDKiA
Wczoraj po południu otwarto nowy odcinek drogi ekspresowej S3 z Międzyrzecza do węzła Jordanowo. Ekspresowa S3 połączyła się tym samym z autostradą A2. Wcześniej kierowcy mogli wjechać na A2 tylko od południa. Teraz osoby jadące z zachodniej Polski do Warszawy, Wrocławia czy Krakowa zaoszczędzą co najmniej pół godziny.
Oddany fragment drogi od węzła Międzyrzecz Południe do węzła Jordanowo ma długość 13 km i jest ostatnim fragmentem 43-kilometrowej trasy otwartej w tym roku w województwie Lubuskim. Początek jej budowy miał miejsce dokładnie trzy lata temu, kiedy całe zlecenie podzielono na trzy kontrakty realizowane przez trzy firmy: Strabag, Budimex i Mota Engil.
Koszt realizacji to nieco ponad miliard złotych czyli niespełna 6 mln euro za kilometr. Oznacza to, że droga została wybudowana za cenę niższą o ponad 3 mln euro za kilometr w stosunku do średnich cen europejskich. Podczas realizacji kontraktów laboratoria GDDKiA wykonały ponad 7000 badań jakościowych.
W ramach kontraktów oprócz budowy ciągu głównego trasy wykonawcy wybudowali dwa nowe węzły drogowe, kolejne dwa przebudowali. Powstały 34 wiadukty, w tym dwie estakady o długości ponad 700 i 900 m. Wykonane zostały elementy ochrony środowiska, w tym nietoperzy zamieszkujących pobliski, największy w Europie rezerwat chroniący siedliska zimowe tych ssaków.
Trasę zabezpieczono ogrodzeniem z siatki o wysokości 4 m. Całkowita długość ogrodzeń na tym odcinku drogi wynosi ponad 5,5 km. Brakujące drugie jezdnie obwodnic Gorzowa (12 km), Międzyrzecza (6,5 km) oraz z Sulechowa przez Zieloną Górę, Nową Sól do Nowego Miasteczka (44 km) powstaną do jesieni 2016 r.
Jeszcze w tym roku ogłoszone zostaną pozostałe przetargi na budowę S3 od Nowej Soli do granicy z Czechami. W sierpniu będzie to odcinek od Nowej Soli do Legnicy, w październiku natomiast dalszy ciąg trasy od Legnicy do granicy z Czechami w Lubawce. Przed przyszłorocznymi wakacjami zostanie natomiast oddany do ruchu kolejny 38 km fragment trasy z Międzyrzecza do Gorzowa Wielkopolskiego.
Koszt realizacji to nieco ponad miliard złotych czyli niespełna 6 mln euro za kilometr. Oznacza to, że droga została wybudowana za cenę niższą o ponad 3 mln euro za kilometr w stosunku do średnich cen europejskich. Podczas realizacji kontraktów laboratoria GDDKiA wykonały ponad 7000 badań jakościowych.
Trasę zabezpieczono ogrodzeniem z siatki o wysokości 4 m. Całkowita długość ogrodzeń na tym odcinku drogi wynosi ponad 5,5 km. Brakujące drugie jezdnie obwodnic Gorzowa (12 km), Międzyrzecza (6,5 km) oraz z Sulechowa przez Zieloną Górę, Nową Sól do Nowego Miasteczka (44 km) powstaną do jesieni 2016 r.
Jeszcze w tym roku ogłoszone zostaną pozostałe przetargi na budowę S3 od Nowej Soli do granicy z Czechami. W sierpniu będzie to odcinek od Nowej Soli do Legnicy, w październiku natomiast dalszy ciąg trasy od Legnicy do granicy z Czechami w Lubawce. Przed przyszłorocznymi wakacjami zostanie natomiast oddany do ruchu kolejny 38 km fragment trasy z Międzyrzecza do Gorzowa Wielkopolskiego.
źródło: GDDKiA
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Trasa S3 przecięła autostradę A2 - otwarto kolejne 13 kilometrów "ekspresówki"
Podobne: Trasa S3 przecięła autostradę A2 - otwarto kolejne 13 kilometrów "ekspresówki"




Podobne galerie: Trasa S3 przecięła autostradę A2 - otwarto kolejne 13 kilometrów "ekspresówki"



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit