Flota » Aktualności » Trudny lipiec dla europejskiego rynku motoryzacyjnego

Trudny lipiec dla europejskiego rynku motoryzacyjnego
W drugie półrocze 2012 roku europejski rynek motoryzacyjny wchodzi w bardzo złej kondycji, borykając się ze słabnącą koniunkturą i ogólną nadwyżką mocy produkcyjnych. Ostatni miesiąc mniej klientów przyniosł większości producentów, a przed lipcowym spadkiem nie uchronił się nawet Volkswagen i ukochany przez europejczyków Golf.
Volkswagen Golf VI - już wkrótce będziemy nazywać go poprzednim modelem
Volkswagen Golf VI - już wkrótce będziemy nazywać go poprzednim modelem
Jak wynika z zestawienia przygotowanego przez firmę analityczną JATO Dynamics, najwięcej Europejczyków sprawiło sobie w lipcu Volkswagena Golfa, którego sprzedano aż 32 400 egzemplarzy. Taki wynik pozwolił utrzymać pierwszą pozycję na rynku, lecz i tak oznacza stratę o 16,7% rok do roku.
Volkswagen Golf VI - już wkrótce będziemy nazywać go poprzednim modelem
Volkswagen Golf VI - już wkrótce będziemy nazywać go poprzednim modelem
Strata Golfa może jednak wynikać nie tylko ze złej koniunktury rynku, lecz także z nadchodzącej premiery Golfa kolejnej generacji, której z niecierpliwością wyczekują rynki całej Europy. Trzeba także dodać, że aż 9 modeli obecnych dotychczas na europejskiej liście TOP-10 zanotowało spadek klientów, a jedynym autem, które zwiększyło sprzedaż jest Peugeot 208.
Na drugim miejscu pod względem sprzedaży uplasował się Volkswagen Polo, który z 23 500 nabywców zanotował stratę 23,2% sprzedanych egzemplarzy. Za nim uplasował się natomiast Ford Fiesta, którego zakupiono 21 900 egzemplarzy, co oznacza spadek wolumenu o 11,4%.
W sumie rynek europejski wchłonął w lipcu aż 970 000 nowych pojazdów, czyli o 8,2% mniej niż w roku ubiegłym. Z piątki krajów o największym dotychczas popycie jedynie Wielka Brytania zdołała uzyskać wynik lepszy niż rok temu (143 900 sztuk; +9,3%). Pozostałe kraje zanotowały spadki: w przypadku Włoch było to aż 21,6% (109 500 aut), Hiszpanie kupili 26,1% maszyn (58 500 sztuk), natomiast Niemcy sięgnęli po 247 900 nowych aut (-5%).




W sumie rynek europejski wchłonął w lipcu aż 970 000 nowych pojazdów, czyli o 8,2% mniej niż w roku ubiegłym. Z piątki krajów o największym dotychczas popycie jedynie Wielka Brytania zdołała uzyskać wynik lepszy niż rok temu (143 900 sztuk; +9,3%). Pozostałe kraje zanotowały spadki: w przypadku Włoch było to aż 21,6% (109 500 aut), Hiszpanie kupili 26,1% maszyn (58 500 sztuk), natomiast Niemcy sięgnęli po 247 900 nowych aut (-5%).
źródło: Samar; foto: VW
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Trudny lipiec dla europejskiego rynku motoryzacyjnego
Podobne: Trudny lipiec dla europejskiego rynku motoryzacyjnego




Podobne galerie: Trudny lipiec dla europejskiego rynku motoryzacyjnego



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter