Flota » Aktualności » Unia planuje wprowadzenie obowiązku etykietowania opon
Unia planuje wprowadzenie obowiązku etykietowania opon
Planowane przez UE etykietowanie opon może poprawić bezpieczeństwo, jeżeli zostanie wprowadzone w sposób merytorycznie przemyślany. Prawdopodobnie jeszcze w tym roku Komisja UE złoży w Parlamencie Europejskim projekt przepisów w zakresie umieszczania na oponach etykiet z informacją o oporach toczenia i przyczepności na mokrej nawierzchni.
- Jeżeli takie etykiety mają pomóc klientom w podejmowaniu decyzji o zakupie opon, należy także zadbać o równorzędne potraktowanie obydwu tych parametrów. Położenie nacisku tylko na jeden aspekt lub wprowadzenie bardziej zróżnicowanych kategorii pod względem oporów toczenia służyłoby wyłącznie promowaniu importu tanich azjatyckich opon. A przecież w przypadku tych produktów ujawniono rażące braki w poziomie bezpieczeństwa, zwłaszcza w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni. Braki te są powszechnie znane i zostały potwierdzone we wszystkich testach przeprowadzanych przez czołowe czasopisma motoryzacyjne - ostrzega Nikolai Setzer z centrali koncernu Continental. Właśnie ta firma sugeruje wprowadzenie etykiet z czterema kategoriami dla każdego z parametrów. Padają także liczne pytania dotyczące faktycznego przebiegu wdrożenia programu etykietowania, który będzie musiał być sprecyzowany i przystosowany do prawa krajowego w poszczególnych państwach członkowskich.
- Przyklejanie etykiet na każdej oponie oznaczałoby naszym zdaniem jedynie dodatkową pracę i koszty nieprzynoszące żadnych korzyści, ponieważ klient odwiedzający dealera opon rzadko ma okazję zobaczyć opony przed ich zamontowaniem w pojeździe. Znacznie lepszym rozwiązaniem byłoby umieszczanie dostępnej informacji w sali obsługi klienta - wyjaśnia Nikolai Setzer.
Wygląda na to, że świadomość w zakresie bezpieczeństwa wśród europejskich kierowców zmniejszyła się w ostatnich latach. - O ile w latach 2000-2007 w segmencie opon zimowych wysokiej klasy zanotowano spadek o 2,2% do 38,6%, o tyle w segmencie tańszych opon odnotowano wzrost z 26,4 do 30%. Celem Continentala jest ponowne wzmocnienie segmentu opon klasy wyższej oraz rozwijanie go zgodnie z założeniami Europejskiej Karty Bezpieczeństwa Drogowego. Np. w Szwajcarii bardzo duży udział segmentu opon wyższej klasy (48%) przekłada się na minimalną liczbę śmiertelnych wypadków na drogach, co jest odzwierciedleniem wysokiej świadomości w zakresie bezpieczeństwa wśród tamtejszych kierowców.
- Jeżeli takie etykiety mają pomóc klientom w podejmowaniu decyzji o zakupie opon, należy także zadbać o równorzędne potraktowanie obydwu tych parametrów. Położenie nacisku tylko na jeden aspekt lub wprowadzenie bardziej zróżnicowanych kategorii pod względem oporów toczenia służyłoby wyłącznie promowaniu importu tanich azjatyckich opon. A przecież w przypadku tych produktów ujawniono rażące braki w poziomie bezpieczeństwa, zwłaszcza w zakresie przyczepności na mokrej nawierzchni. Braki te są powszechnie znane i zostały potwierdzone we wszystkich testach przeprowadzanych przez czołowe czasopisma motoryzacyjne - ostrzega Nikolai Setzer z centrali koncernu Continental. Właśnie ta firma sugeruje wprowadzenie etykiet z czterema kategoriami dla każdego z parametrów. Padają także liczne pytania dotyczące faktycznego przebiegu wdrożenia programu etykietowania, który będzie musiał być sprecyzowany i przystosowany do prawa krajowego w poszczególnych państwach członkowskich.
- Przyklejanie etykiet na każdej oponie oznaczałoby naszym zdaniem jedynie dodatkową pracę i koszty nieprzynoszące żadnych korzyści, ponieważ klient odwiedzający dealera opon rzadko ma okazję zobaczyć opony przed ich zamontowaniem w pojeździe. Znacznie lepszym rozwiązaniem byłoby umieszczanie dostępnej informacji w sali obsługi klienta - wyjaśnia Nikolai Setzer.
źródło: Continental Tyres
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Unia planuje wprowadzenie obowiązku etykietowania opon
Podobne: Unia planuje wprowadzenie obowiązku etykietowania opon
Trans Trade Żywiec przedłuża umowę z Continental »
69,32 proc. polskich kierowców jeździ na oponach z nieprawidłowym ciśnieniem »
Auto na Piątkę, czyli kontrole ogumienia przeprowadzane ze specjalistami »
Polski rynek opon w pierwszym kwartale 2015 - spadki i wzrosty »
Podobne galerie: Unia planuje wprowadzenie obowiązku etykietowania opon
Mercedes Sprinter 2018 - oficjalne zdjęcia vana »
Autonomiczne pługi Mercedesa »
Toyota JPN Taxi - prezentacja taksówki z hybrydą LPG »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter