Flota » Aktualności » Volvo FE Hybrid: początek sprzedaży w Europie

Po ukończeniu zakrojonych na dużą skalę testów eksploatacyjnych, Volvo Trucks rozpoczyna sprzedaż samochodów ciężarowych z napędem hybrydowym.
W czerwcu br. ruszy produkcja pierwszej seryjnej partii, liczącej około 100 pojazdów hybrydowych. Dostawy tych pojazdów do klientów w wybranych krajach Europy będą realizowane w latach 2011-2013. Cichsze i bardziej przyjazne dla środowiska hybrydowe samochody zużywają do 30 procent mniej paliwa. Głównym obszarem ich zastosowań będzie dystrybucja towarów i wywóz odpadów na obszarach miejskich.
- Nasze nowe Volvo FE Hybrid to niezwykły, zawansowany technologicznie samochód ciężarowy, który już obecnie wzbudza duże zainteresowanie. Nie ma wątpliwości, że zapotrzebowanie na hybrydowe samochody ciężarowe jest duże - mówi Claes Nilsson, prezes Europejskiej Dywizji Volvo Trucks. Początkowo Volvo FE Hybrid będzie dostarczane do 13 krajów Europy. W dłuższej perspektywie ich obszar sprzedaży może zostać poszerzony o kolejne rynki. Pojazdy te będą produkowane w limitowanej serii, ponieważ nowoczesna technika hybrydowa wymaga indywidualnych rozwiązań produkcyjnych. Ciągle rozwijane są również akumulatory. Oznacza to konieczność równoległego szkolenia personelu obsługi posprzedażnej, w celu zapewnienia klientom właściwej obsługi serwisowej.
- Fakt rozpoczynania przez nas produkcji seryjnej pojazdów hybrydowych jest ogromnie inspirujący i istotny z punktu widzenia rozwoju nowych produktów, ponieważ większość samochodów ciężarowych przyszłości będzie zawierała pewne elementy techniki hybrydowej. Hybrydyzacja to z pewnością ważny element układanki, której celem jest poprawa ekonomiki paliwowej w transporcie - mówi Claes Nilsson.
Napęd hybrydowy najlepiej sprawdza się w intensywnym ruchu miejskim, wymagającym częstego zatrzymywania się i ruszania z miejsca. W celu zagwarantowania odpowiedniej jakości i użyteczności, od wiosny 2008 r. testowano nowe rozwiązanie we współpracy z kilkoma klientami Volvo.
Zależnie od charakteru zadania transportowego, Volvo FE Hybrid „potrafi" zredukować zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla o 15 do 20 procent. W hybrydowych śmieciarkach z elektrycznym napędem mechanizmu zgniatającego oszczędności te mogą sięgnąć nawet 30 procent.
Volvo FE Hybrid jest wyposażone w równoległy układ hybrydowy, w którym silnik wysokoprężny i silnik elektryczny mogą być wykorzystywane zarówno wspólnie, jak i niezależnie od siebie. Włączanie poszczególnych źródeł mocy odbywa się automatycznie.
Podczas jazdy na pierwszym biegu działa wyłącznie napęd elektryczny, zapewniający dynamiczne przyspieszenie. W kolejnej fazie ruchu układ napędowy przechodzi w tryb hybrydowy, w którym oba silniki: elektryczny i wysokoprężny, pracują w układzie równoległym, zapewniając niższe zużycie paliwa.
Co więcej, napęd hybrydowy Volvo został zaprojektowany z myślą o możliwości odzyskiwania jak największej energii podczas hamowania. Nie wymaga doładowywania ze źródeł zewnętrznych. Zastosowanie silnika elektrycznego przyczynia się również do redukcji ogólnego poziomy hałasu.
- Na ulicy samochód ciężarowy z napędem hybrydowym jest niemal bezgłośny, co jest korzystne nie tylko dla środowiska i okolicznych mieszkańców, ale także dla jego kierowcy i reszty załogi. Natężenie hałasu podczas przyspieszania jest dwukrotnie niższe, niż w konwencjonalnym pojeździe ciężarowym, wyposażonym wyłącznie w silnik spalinowy - mówi Claes Nilsson.
Hybrydowe Volvo jest napędzane 7-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 340 KM i momencie obrotowym 1300 Nm, w wersji przeznaczonej pod zabudowę śmieciarką, lub odpowiednio 300 KM i 1160 Nm, w wersji dla transportu dystrybucyjnego. Silnik spalinowy jest sprzężony równolegle z silnikiem elektrycznym o mocy 120 kW, czerpiącym energię z baterii akumulatorów litowo-jonowych najnowszego typu.
Hybrydowe samochody ciężarowe, oferowane w klasie 26 t dopuszczalnej masy całkowitej, są dostępne w leasingu obejmującym pełny kontrakt serwisowy.
W czerwcu br. ruszy produkcja pierwszej seryjnej partii, liczącej około 100 pojazdów hybrydowych. Dostawy tych pojazdów do klientów w wybranych krajach Europy będą realizowane w latach 2011-2013. Cichsze i bardziej przyjazne dla środowiska hybrydowe samochody zużywają do 30 procent mniej paliwa. Głównym obszarem ich zastosowań będzie dystrybucja towarów i wywóz odpadów na obszarach miejskich.
- Nasze nowe Volvo FE Hybrid to niezwykły, zawansowany technologicznie samochód ciężarowy, który już obecnie wzbudza duże zainteresowanie. Nie ma wątpliwości, że zapotrzebowanie na hybrydowe samochody ciężarowe jest duże - mówi Claes Nilsson, prezes Europejskiej Dywizji Volvo Trucks. Początkowo Volvo FE Hybrid będzie dostarczane do 13 krajów Europy. W dłuższej perspektywie ich obszar sprzedaży może zostać poszerzony o kolejne rynki. Pojazdy te będą produkowane w limitowanej serii, ponieważ nowoczesna technika hybrydowa wymaga indywidualnych rozwiązań produkcyjnych. Ciągle rozwijane są również akumulatory. Oznacza to konieczność równoległego szkolenia personelu obsługi posprzedażnej, w celu zapewnienia klientom właściwej obsługi serwisowej.
Napęd hybrydowy najlepiej sprawdza się w intensywnym ruchu miejskim, wymagającym częstego zatrzymywania się i ruszania z miejsca. W celu zagwarantowania odpowiedniej jakości i użyteczności, od wiosny 2008 r. testowano nowe rozwiązanie we współpracy z kilkoma klientami Volvo.
Zależnie od charakteru zadania transportowego, Volvo FE Hybrid „potrafi" zredukować zużycie paliwa i emisję dwutlenku węgla o 15 do 20 procent. W hybrydowych śmieciarkach z elektrycznym napędem mechanizmu zgniatającego oszczędności te mogą sięgnąć nawet 30 procent.
Volvo FE Hybrid jest wyposażone w równoległy układ hybrydowy, w którym silnik wysokoprężny i silnik elektryczny mogą być wykorzystywane zarówno wspólnie, jak i niezależnie od siebie. Włączanie poszczególnych źródeł mocy odbywa się automatycznie.
Podczas jazdy na pierwszym biegu działa wyłącznie napęd elektryczny, zapewniający dynamiczne przyspieszenie. W kolejnej fazie ruchu układ napędowy przechodzi w tryb hybrydowy, w którym oba silniki: elektryczny i wysokoprężny, pracują w układzie równoległym, zapewniając niższe zużycie paliwa.
Co więcej, napęd hybrydowy Volvo został zaprojektowany z myślą o możliwości odzyskiwania jak największej energii podczas hamowania. Nie wymaga doładowywania ze źródeł zewnętrznych. Zastosowanie silnika elektrycznego przyczynia się również do redukcji ogólnego poziomy hałasu.
- Na ulicy samochód ciężarowy z napędem hybrydowym jest niemal bezgłośny, co jest korzystne nie tylko dla środowiska i okolicznych mieszkańców, ale także dla jego kierowcy i reszty załogi. Natężenie hałasu podczas przyspieszania jest dwukrotnie niższe, niż w konwencjonalnym pojeździe ciężarowym, wyposażonym wyłącznie w silnik spalinowy - mówi Claes Nilsson.
Hybrydowe Volvo jest napędzane 7-litrowym silnikiem wysokoprężnym o mocy 340 KM i momencie obrotowym 1300 Nm, w wersji przeznaczonej pod zabudowę śmieciarką, lub odpowiednio 300 KM i 1160 Nm, w wersji dla transportu dystrybucyjnego. Silnik spalinowy jest sprzężony równolegle z silnikiem elektrycznym o mocy 120 kW, czerpiącym energię z baterii akumulatorów litowo-jonowych najnowszego typu.
Hybrydowe samochody ciężarowe, oferowane w klasie 26 t dopuszczalnej masy całkowitej, są dostępne w leasingu obejmującym pełny kontrakt serwisowy.
źródło: Volvo
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Volvo FE Hybrid: początek sprzedaży w Europie
Podobne: Volvo FE Hybrid: początek sprzedaży w Europie




Podobne galerie: Volvo FE Hybrid: początek sprzedaży w Europie



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit
Newsletter
Galerie zdjęć