Flota » Aktualności » Volvo FM z nowym, 11-litrowym silnikiem

Volvo FM z nowym, 11-litrowym silnikiem
2008-06-17 - P. Łukasiewicz Tagi: Volvo, Premiery, Ciężarówki
Volvo zaprojektowało całkowicie nowy silnik, o pojemności 11 litrów, przeznaczony do ciągników siodłowych Volvo FM. Dzięki dużej ładowności i małej masie własnej, pojazdy te stanowią idealne rozwiązanie w zastosowaniach, takich jak np. transport materiałów ciekłych i sypkich luzem. Opracowano je z myślą o klientach działających w segmentach, w których Volvo widzi duże możliwości rozwoju.
- Chcemy, aby 11-litrowe Volvo FM postrzegano jako idealny samochód ciężarowy do realizacji zadań transportowych, w których istotna jest jak największa ładowność. Pojazd ten łączy w sobie mocny układ napędowy, wysoki komfort kierowcy i optymalną ładowność i ma za zadanie przyciągnąć klientów z sektorów, w których widzimy duży potencjał rozwojowy - mówi Christer Pehrsson, Business Area Manager w Volvo Trucks.
Lekki i wydajny
Nowa, 11-litrowa jednostka napędowa jest o około 140 kg lżejsza od silnika D13 - dzięki czemu wzrasta ładowność pojazdu - a ponadto charakteryzuje się dużą mocą i niskim zużyciem paliwa. - W przeprowadzonych przez nas badaniach uzyskaliśmy doskonałe rezultaty, zarówno jeżeli chodzi o zużycie paliwa, jak i osiągi. Jesteśmy przekonani, że będzie to wiodąca konstrukcja w swojej klasie i atrakcyjne rozwiązanie dla transportu regionalnego - stwierdza Christer Pehrsson.
Dwa poziomy mocy
Dzięki zastosowaniu technologii selektywnej redukcji katalitycznej SCR, silnik D11 spełnia zarówno normę emisji spalin Euro 4, jak i normę Euro 5, która zacznie obowiązywać w niedługim czasie. Silnik będzie dostępny w dwóch wariantach o mocy 390 i 430 KM i momencie obrotowym odpowiednio:1880 i 2100 Nm. Duża moc jest dostępna zarówno przy niskich, jak i wysokich prędkościach obrotowych. W zakresie ekonomicznym, od 1050 do 1500 obr/min, dostępne jest 95% maksymalnego momentu obrotowego.
- Silnik 11-litrowy jest wyjątkowo mocny i zapewnia prawdziwą przyjemność z jazdy - mówi Mats Franzén, Menedżer ds. Silników w dziale Strategii i Planowania Produktu w Volvo Trucks. - Co więcej, silnik ten współpracuje z naszą zautomatyzowana skrzynią biegów I-Shift, zapewniającą nie tylko komfortową, ale i ekonomiczną jazdę.
Nowoczesne rozwiązania i nowe wnętrze
11-litrowe Volvo FM ma wszystkie cechy innych modeli z typoszeregu FM. Z zewnątrz kabinę wyróżniają nowe reflektory, nowa osłona przeciwsłoneczna i nowy znak Globetrotter .Wnętrze kabiny poddano daleko idącym zmianom, mającym na celu zapewnienie większego bezpieczeństwa jazdy i poprawę funkcjonalności schowków. Co więcej, nisko położone dolne stopnie wejściowe zwiększają wygodę kierowców, którzy wielokrotnie w ciągu dnia muszą wsiadać i wysiadać z kabiny.
Volvo FM jest dostępne również z nową kabiną Globetrotter LXL. Kabina ta jest jeszcze bardziej przestronna i komfortowa. Oferuje dodatkowe 150 mm miejsca nad głową, w porównaniu do dotychczasowej kabiny Globetrotter stosowanej w Volvo FM.
Volvo FM z 11-litrowym silnikiem jest dostępne jako ciągnik siodłowy 4x2 lub 6x2, o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów do 40 ton i jest przystosowane do przewozu materiałów niebezpiecznych.
Lekki i wydajny
Nowa, 11-litrowa jednostka napędowa jest o około 140 kg lżejsza od silnika D13 - dzięki czemu wzrasta ładowność pojazdu - a ponadto charakteryzuje się dużą mocą i niskim zużyciem paliwa. - W przeprowadzonych przez nas badaniach uzyskaliśmy doskonałe rezultaty, zarówno jeżeli chodzi o zużycie paliwa, jak i osiągi. Jesteśmy przekonani, że będzie to wiodąca konstrukcja w swojej klasie i atrakcyjne rozwiązanie dla transportu regionalnego - stwierdza Christer Pehrsson.
Dzięki zastosowaniu technologii selektywnej redukcji katalitycznej SCR, silnik D11 spełnia zarówno normę emisji spalin Euro 4, jak i normę Euro 5, która zacznie obowiązywać w niedługim czasie. Silnik będzie dostępny w dwóch wariantach o mocy 390 i 430 KM i momencie obrotowym odpowiednio:1880 i 2100 Nm. Duża moc jest dostępna zarówno przy niskich, jak i wysokich prędkościach obrotowych. W zakresie ekonomicznym, od 1050 do 1500 obr/min, dostępne jest 95% maksymalnego momentu obrotowego.
- Silnik 11-litrowy jest wyjątkowo mocny i zapewnia prawdziwą przyjemność z jazdy - mówi Mats Franzén, Menedżer ds. Silników w dziale Strategii i Planowania Produktu w Volvo Trucks. - Co więcej, silnik ten współpracuje z naszą zautomatyzowana skrzynią biegów I-Shift, zapewniającą nie tylko komfortową, ale i ekonomiczną jazdę.
Nowoczesne rozwiązania i nowe wnętrze
11-litrowe Volvo FM ma wszystkie cechy innych modeli z typoszeregu FM. Z zewnątrz kabinę wyróżniają nowe reflektory, nowa osłona przeciwsłoneczna i nowy znak Globetrotter .Wnętrze kabiny poddano daleko idącym zmianom, mającym na celu zapewnienie większego bezpieczeństwa jazdy i poprawę funkcjonalności schowków. Co więcej, nisko położone dolne stopnie wejściowe zwiększają wygodę kierowców, którzy wielokrotnie w ciągu dnia muszą wsiadać i wysiadać z kabiny.
Volvo FM jest dostępne również z nową kabiną Globetrotter LXL. Kabina ta jest jeszcze bardziej przestronna i komfortowa. Oferuje dodatkowe 150 mm miejsca nad głową, w porównaniu do dotychczasowej kabiny Globetrotter stosowanej w Volvo FM.
Volvo FM z 11-litrowym silnikiem jest dostępne jako ciągnik siodłowy 4x2 lub 6x2, o dopuszczalnej masie całkowitej zespołu pojazdów do 40 ton i jest przystosowane do przewozu materiałów niebezpiecznych.
źródło: Volvo Trucks Polska
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Volvo FM z nowym, 11-litrowym silnikiem
Podobne: Volvo FM z nowym, 11-litrowym silnikiem




Podobne galerie: Volvo FM z nowym, 11-litrowym silnikiem



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Volvo