Flota  »  Sprzęt / technika  »  Volvo Trucks wprowadza układ ostrzegający o niebezpieczeństwie kolizji z funkcją hamowania awaryjnego
			
			
			
			 
									
					
					Volvo Trucks wprowadza układ ostrzegający o niebezpieczeństwie kolizji z funkcją hamowania awaryjnego
							2012-10-10 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Volvo, Bezpieczeństwo, Ciężarówki, Technologia
						
						
						Volvo Trucks opracowało układ ostrzegający o niebezpieczeństwie kolizji, wyposażony w funkcję hamowania awaryjnego. To zaawansowany technicznie system hamowania awaryjnego z funkcją wczesnego ostrzegania o niebezpieczeństwie zderzenia. Układ ma zapobiegać poważnym wypadkom powodowanym przez nieuwagę kierowcy.
						Zderzenia polegające na uderzeniu jednego pojazdu w tył drugiego stanowią duży odsetek wypadków drogowych. Aby poprawić tę statystykę, Volvo Trucks opracowało układ ostrzegający o niebezpieczeństwie kolizji z funkcją hamowanie awaryjne - zaawansowany technicznie system hamowania awaryjnego, który także ostrzega o niebezpieczeństwie zderzenia. Układ wspomaga pracę kierowcy i jest dostępny w nowej serii FH.
						Dzięki niemu można uniknąć lub złagodzić skutki większości kolizji przebiegających według opisanego wyżej scenariusza.
- Na początku postawiliśmy pytanie: co tak naprawdę jest przyczyną? Odpowiedź brzmi: nieuwaga. Gdyby kierowca nieprzerwanie obserwował drogę, nie potrzebowałby systemów, takich jak ten - mówi Carl Johan Almqvist, dyrektor ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego i produktów w Volvo Trucks.
 
Nowy układ zawiera radar sprzężony z kamerą, identyfikujący i monitorujący pojazdy znajdujące się z przodu. Zaprojektowano go tak, by rozpoznawał pojazdy zarówno nieruchome, jak i poruszające się, oraz by zapobiegał zderzeniu z ruchomym obiektem przy prędkości względnej wynoszącej do 70 km/h. Gdy układ wykryje pojazd, w który samochód ciężarowy uderzy, o ile będzie nadal poruszał się z aktualną prędkością, na przednią szybę samochodu ciężarowego jest rzutowane czerwone światło ostrzegawcze, które ma na celu skierowanie uwagi kierowcy na drogę.
	
	
	
	
						- Nie chcemy wyręczać kierowców, ponieważ sądzimy, że to właśnie oni są w stanie reagować w najwłaściwszy sposób, np. poprzez bezpieczne ominięcie lub wyprzedzenie pojazdu poprzedzającego - mówi Almqvist.
Niemniej jednak, jeżeli systemy samochodu ciężarowego nie wykryją żadnej reakcji kierowcy, takiej jak ruch kierownicą, czy hamowanie, układ aktywuje sygnalizację świetlną błyskową i sygnały dźwiękowe. Jeżeli kierowca nadal nie reaguje, układ uruchamia hamulce w celu łagodnego zmniejszenia prędkości. Jeżeli i to nie wystarczy, aktywowana jest funkcja hamowania awaryjnego, co oznacza, że układ za pomocą wszelkich dostępnych środków dąży do całkowitego wyhamowania samochodu ciężarowego - do zatrzymania.- W znakomitej większości przypadków już pierwsze sygnały ostrzegawcze przywrócą koncentrację u kierowcy. Gdyby jednak się to nie udało, poważnemu wypadkowi zapobiegnie system hamowania awaryjnego - mówi Carl Johan Almqvist. Najpóźniej do listopada 2015 r. systemy hamowania awaryjnego staną się elementem obowiązkowego wyposażenia nowych samochodów ciężarowych w Europie.
					
- Na początku postawiliśmy pytanie: co tak naprawdę jest przyczyną? Odpowiedź brzmi: nieuwaga. Gdyby kierowca nieprzerwanie obserwował drogę, nie potrzebowałby systemów, takich jak ten - mówi Carl Johan Almqvist, dyrektor ds. bezpieczeństwa ruchu drogowego i produktów w Volvo Trucks.
Nowy układ zawiera radar sprzężony z kamerą, identyfikujący i monitorujący pojazdy znajdujące się z przodu. Zaprojektowano go tak, by rozpoznawał pojazdy zarówno nieruchome, jak i poruszające się, oraz by zapobiegał zderzeniu z ruchomym obiektem przy prędkości względnej wynoszącej do 70 km/h. Gdy układ wykryje pojazd, w który samochód ciężarowy uderzy, o ile będzie nadal poruszał się z aktualną prędkością, na przednią szybę samochodu ciężarowego jest rzutowane czerwone światło ostrzegawcze, które ma na celu skierowanie uwagi kierowcy na drogę.
Niemniej jednak, jeżeli systemy samochodu ciężarowego nie wykryją żadnej reakcji kierowcy, takiej jak ruch kierownicą, czy hamowanie, układ aktywuje sygnalizację świetlną błyskową i sygnały dźwiękowe. Jeżeli kierowca nadal nie reaguje, układ uruchamia hamulce w celu łagodnego zmniejszenia prędkości. Jeżeli i to nie wystarczy, aktywowana jest funkcja hamowania awaryjnego, co oznacza, że układ za pomocą wszelkich dostępnych środków dąży do całkowitego wyhamowania samochodu ciężarowego - do zatrzymania.- W znakomitej większości przypadków już pierwsze sygnały ostrzegawcze przywrócą koncentrację u kierowcy. Gdyby jednak się to nie udało, poważnemu wypadkowi zapobiegnie system hamowania awaryjnego - mówi Carl Johan Almqvist. Najpóźniej do listopada 2015 r. systemy hamowania awaryjnego staną się elementem obowiązkowego wyposażenia nowych samochodów ciężarowych w Europie.
źródło: Volvo Trucks
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Volvo Trucks wprowadza układ ostrzegający o niebezpieczeństwie kolizji z funkcją hamowania awaryjnego
Podobne: Volvo Trucks wprowadza układ ostrzegający o niebezpieczeństwie kolizji z funkcją hamowania awaryjnego
				 Volvo zwiększa bezpieczeństwo jazdy w kolumnie dzięki nowej technologii »
Volvo zwiększa bezpieczeństwo jazdy w kolumnie dzięki nowej technologii »
					
					 Zautomatyzowana skrzynia biegów z przełożeniami pełzającymi - ruszy z miejsca nawet 325 ton »
Zautomatyzowana skrzynia biegów z przełożeniami pełzającymi - ruszy z miejsca nawet 325 ton »
					
					 Układ 6x4 z podnoszoną trzecią osią - nowość od Volvo Trucks »
Układ 6x4 z podnoszoną trzecią osią - nowość od Volvo Trucks »
					
				Podobne galerie: Volvo Trucks wprowadza układ ostrzegający o niebezpieczeństwie kolizji z funkcją hamowania awaryjnego
				 Volvo FMX - wszystkoodporne »
Volvo FMX - wszystkoodporne »
					
					 Nowe Volvo FM, czyli jak dobrze połączyć stare z nowym »
Nowe Volvo FM, czyli jak dobrze połączyć stare z nowym »
					
					 Nowe Volvo FH i FH16 - umarł król, niech żyje król »
Nowe Volvo FH i FH16 - umarł król, niech żyje król »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				Tapety na pulpit Volvo
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			
			
			
			
			
			
			
			
			Newsletter
			
 Volvo FE
Volvo FE Volvo FE
Volvo FE Volvo FE
Volvo FE Volvo FE
Volvo FE Volvo FE
Volvo FE Volvo FE
Volvo FE Volvo FE
Volvo FE Volvo FE
Volvo FE Volvo FE
Volvo FE Volvo FE
Volvo FE 
						
						 
						
						 Tapety Volvo
						
						Tapety Volvo  Ford Mustang - przepiękne concept cars z 2003 roku
Ford Mustang - przepiękne concept cars z 2003 roku  BMW S1000RR
BMW S1000RR  Tapety Citroen
Tapety Citroen  Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! 
 
			
 
 
			