
Volvo i Shell zawarły globalne porozumienie gazowe
Volvo Trucks Shell zawarły porozumienie o globalnej współpracy w sprawie wprowadzania na rynek skroplonego gazu ziemnego (LNG) jako paliwa dla samochodów ciężarowych o dużej ładowności. Bazując na opracowanym przez Volvo nowym systemie spalania MethaneDiesel, w którym LNG jest stosowany do zasilania silników wysokoprężnych, oraz na wiedzy i inwestycjach infrastrukturalnych Shell w LNG, obydwie firmy postanowiły skoordynować działania i aktywnie działać na rzecz popularyzacji LNG w transporcie.
- Shell jest kluczowym uczestnikiem tego rynku, my zaś jesteśmy jednym z czołowych producentów samochodów ciężarowych, który już wprowadził na rynek pojazd z energooszczędnym z silnikiem gazowym. Wspólnie uważamy, że potrafimy usprawnić i przyspieszyć proces wdrażania LNG w sektorze transportowym, zarówno poprzez działania własne, jak i inspirowanie innych - mówi Lennart Pilskog, dyrektor ds. public affairs w Volvo Trucks.
Umowa o współpracy już obowiązuje i rozpoczęto już konkretne działania, które w pierwszej fazie koncentrują się na wybranych rynkach w środkowej Europie i Stanach Zjednoczonych. Umowa nie zawiera klauzuli wyłączności po żadnej ze stron. Tym samym nie ogranicza trwającej lub przyszłej współpracy i dialogu z innymi partnerami.
Gaz dla transportu długodystansowego
Obecnie gaz ziemny w postaci sprężonej (CNG) jest stosowany w autobusach miejskich i pojazdach ciężarowych o małej ładowności. Jednak transport długodystansowy wiąże się z koniecznością przewozu w pojeździe dużych ilości paliwa. W przypadku gazu jest to możliwe pod warunkiem zasilania silnika LNG, ponieważ, w porównaniu z gazem sprężonym, gaz w postaci skroplonej zajmuje mniejszą objętość. W Volvo FM MethaneDiesel zastosowano nowy system spalania mieszanki metanu i oleju napędowego, w którym paliwem głównym jest gaz. Model ten jest już dostępny w Szwecji, Norwegii, Belgii, Hiszpanii, Holandii i Wielkiej Brytanii. Trwa proces jego wprowadzania na rynki Włoch i Francji. Upowszechnieniu się LNG będzie sprzyjać ma także dystrybucja skroplonego biogazu (LBG), pozyskiwanego z surowców odnawialnych.
Obecnie gaz ziemny w postaci sprężonej (CNG) jest stosowany w autobusach miejskich i pojazdach ciężarowych o małej ładowności. Jednak transport długodystansowy wiąże się z koniecznością przewozu w pojeździe dużych ilości paliwa. W przypadku gazu jest to możliwe pod warunkiem zasilania silnika LNG, ponieważ, w porównaniu z gazem sprężonym, gaz w postaci skroplonej zajmuje mniejszą objętość. W Volvo FM MethaneDiesel zastosowano nowy system spalania mieszanki metanu i oleju napędowego, w którym paliwem głównym jest gaz. Model ten jest już dostępny w Szwecji, Norwegii, Belgii, Hiszpanii, Holandii i Wielkiej Brytanii. Trwa proces jego wprowadzania na rynki Włoch i Francji. Upowszechnieniu się LNG będzie sprzyjać ma także dystrybucja skroplonego biogazu (LBG), pozyskiwanego z surowców odnawialnych.
źródło: Volvo Trucks
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Volvo i Shell zawarły globalne porozumienie gazowe
Podobne: Volvo i Shell zawarły globalne porozumienie gazowe




Podobne galerie: Volvo i Shell zawarły globalne porozumienie gazowe



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Volvo
Galerie zdjęć
Newsletter