Flota  »  Aktualności  »  Volvo zalicza 18 proc. wzrost sprzedaży w I kwartale roku 2011 w Polsce
Volvo XC70

Volvo zalicza 18 proc. wzrost sprzedaży w I kwartale roku 2011 w Polsce

2011-04-15 - P. Grzelak     Tagi: Volvo, Rynek, Sprzedaż
Ponad 18 proc. wzrost, 1300 sprzedanych aut i pierwsze miejsce w segmencie Premium* - to wyniki Volvo Auto Polska w pierwszym kwartale 2011.

W pierwszych trzech miesiącach 2011 roku cały rynek motoryzacyjny w Polsce zmalał o ponad 5 proc., a rynek samochodów Premium aż o 9 proc, w tym samym czasie Volvo urosło o ponad 18 proc. 1324 sprzedane auta pozwoliły Volvo na zajęcie pierwszego miejsca w segmencie Premium i wzrost udziału w całym rynku do 1,9 proc. Tak dobre wyniki Volvo zawdzięcza nadal modelowi Volvo XC60, które stanowi prawie 1/3 sprzedaży aut tej marki.

Na drugim miejscu znalazła się premiera roku 2010 - Volvo S60, na którego zakup w tym roku zdecydowało się już prawie 200 klientów. Równie dobrze radzi sobie wersja kombi Volvo V60, która na rynku jest dopiero od 4 miesięcy. Udane premiery 2010 to klucz naszego tegorocznego sukcesu. Rośnie nasz udział w sprzedaży dla klientów instytucjonalnych. Choć liderem sprzedaży flotowej jest bezwzględnie XC60, które stanowi on 30-40 proc. tej sprzedaży. Na drugim miejscu już pojawiają się Volvo S60 i V60. - mówi Arkadiusz Nowiński, Prezes Volvo Auto Polska. Nie osiągnęlibyśmy tego oczywiście bez naszych partnerów biznesowych. Stale wzmacniamy współprace i co najważniejsze, rozwijamy naszą sieć dilerską. W zeszłym roku otworzyliśmy 3 nowe salony, w tym roku planujemy kolejne „wielkie otwarcia” - dodaje Prezes.
Najbliższe plany
Duże ożywienie widać nie tylko w Volvo Auto Polska. Pod koniec marca br. Volvo Car Corporation ogłosiło plany zatrudnienie ponad 1200 osób. Większość rekrutowanych będą stanowili inżynierowie w centrum badawczo-rozwojowym w Goeteborgu, gdzie Volvo pracuje m.in. nad samochodami elektrycznymi.Na początku marca na konferencji w Pekinie Stefan Jacoby, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Corporation przedstawił najbliższe cele VCC. Otwarcie pierwszej fabryki Volvo w Chengdu, rozwój Volvo Cars China oraz zwiększenie sprzedaży na rynku chińskim do poziomu 200 tys. aut rocznie  - to tylko niektóre z tych planów.Inwestycje w badania i rozwój, ekspansja na rynku azjatyckim to dowody, że plany rozwoju Volvo deklarowane przez nowego właściciela, już wchodzą w fazę realizacji - komentuje Prezes Volvo Auto Polska.

* Audi, BMW, Mercedes, Volvo



źródło: Volvo

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
2

Komentarze do:

Volvo zalicza 18 proc. wzrost sprzedaży w I kwartale roku 2011 w Polsce

Marsellus
Volvo zalicza 18 proc. wzrost sprzedaży w I kwartale roku 2011 w Polsce
Marsellus 2011-07-28 15:46
tak dobry wynik to napewno zsługa nowych C30 S60 i V60, oby tak dalej
Volvo zalicza 18 proc. wzrost sprzedaży w I kwartale roku 2011 w Polsce
morgan 2012-09-22 01:30
Ciekawe jak na wyniki sprzedaży Volvo wpłyną ostatnie premiery jak V40 czy V40 cross country. Przypomnę, że w 2012 to Volvo było liderem segmentu premium w Polsce.