Flota » Aktualności » Volvo zalicza 18 proc. wzrost sprzedaży w I kwartale roku 2011 w Polsce

Volvo zalicza 18 proc. wzrost sprzedaży w I kwartale roku 2011 w Polsce
Ponad 18 proc. wzrost, 1300 sprzedanych aut i pierwsze miejsce w segmencie Premium* - to wyniki Volvo Auto Polska w pierwszym kwartale 2011.
W pierwszych trzech miesiącach 2011 roku cały rynek motoryzacyjny w Polsce zmalał o ponad 5 proc., a rynek samochodów Premium aż o 9 proc, w tym samym czasie Volvo urosło o ponad 18 proc. 1324 sprzedane auta pozwoliły Volvo na zajęcie pierwszego miejsca w segmencie Premium i wzrost udziału w całym rynku do 1,9 proc. Tak dobre wyniki Volvo zawdzięcza nadal modelowi Volvo XC60, które stanowi prawie 1/3 sprzedaży aut tej marki.
Na drugim miejscu znalazła się premiera roku 2010 - Volvo S60, na którego zakup w tym roku zdecydowało się już prawie 200 klientów. Równie dobrze radzi sobie wersja kombi Volvo V60, która na rynku jest dopiero od 4 miesięcy. Udane premiery 2010 to klucz naszego tegorocznego sukcesu. Rośnie nasz udział w sprzedaży dla klientów instytucjonalnych. Choć liderem sprzedaży flotowej jest bezwzględnie XC60, które stanowi on 30-40 proc. tej sprzedaży. Na drugim miejscu już pojawiają się Volvo S60 i V60. - mówi Arkadiusz Nowiński, Prezes Volvo Auto Polska. Nie osiągnęlibyśmy tego oczywiście bez naszych partnerów biznesowych. Stale wzmacniamy współprace i co najważniejsze, rozwijamy naszą sieć dilerską. W zeszłym roku otworzyliśmy 3 nowe salony, w tym roku planujemy kolejne „wielkie otwarcia” - dodaje Prezes.
Najbliższe plany
Duże ożywienie widać nie tylko w Volvo Auto Polska. Pod koniec marca br. Volvo Car Corporation ogłosiło plany zatrudnienie ponad 1200 osób. Większość rekrutowanych będą stanowili inżynierowie w centrum badawczo-rozwojowym w Goeteborgu, gdzie Volvo pracuje m.in. nad samochodami elektrycznymi.Na początku marca na konferencji w Pekinie Stefan Jacoby, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Corporation przedstawił najbliższe cele VCC. Otwarcie pierwszej fabryki Volvo w Chengdu, rozwój Volvo Cars China oraz zwiększenie sprzedaży na rynku chińskim do poziomu 200 tys. aut rocznie - to tylko niektóre z tych planów.Inwestycje w badania i rozwój, ekspansja na rynku azjatyckim to dowody, że plany rozwoju Volvo deklarowane przez nowego właściciela, już wchodzą w fazę realizacji - komentuje Prezes Volvo Auto Polska.
* Audi, BMW, Mercedes, Volvo
W pierwszych trzech miesiącach 2011 roku cały rynek motoryzacyjny w Polsce zmalał o ponad 5 proc., a rynek samochodów Premium aż o 9 proc, w tym samym czasie Volvo urosło o ponad 18 proc. 1324 sprzedane auta pozwoliły Volvo na zajęcie pierwszego miejsca w segmencie Premium i wzrost udziału w całym rynku do 1,9 proc. Tak dobre wyniki Volvo zawdzięcza nadal modelowi Volvo XC60, które stanowi prawie 1/3 sprzedaży aut tej marki.
Na drugim miejscu znalazła się premiera roku 2010 - Volvo S60, na którego zakup w tym roku zdecydowało się już prawie 200 klientów. Równie dobrze radzi sobie wersja kombi Volvo V60, która na rynku jest dopiero od 4 miesięcy. Udane premiery 2010 to klucz naszego tegorocznego sukcesu. Rośnie nasz udział w sprzedaży dla klientów instytucjonalnych. Choć liderem sprzedaży flotowej jest bezwzględnie XC60, które stanowi on 30-40 proc. tej sprzedaży. Na drugim miejscu już pojawiają się Volvo S60 i V60. - mówi Arkadiusz Nowiński, Prezes Volvo Auto Polska. Nie osiągnęlibyśmy tego oczywiście bez naszych partnerów biznesowych. Stale wzmacniamy współprace i co najważniejsze, rozwijamy naszą sieć dilerską. W zeszłym roku otworzyliśmy 3 nowe salony, w tym roku planujemy kolejne „wielkie otwarcia” - dodaje Prezes.
Duże ożywienie widać nie tylko w Volvo Auto Polska. Pod koniec marca br. Volvo Car Corporation ogłosiło plany zatrudnienie ponad 1200 osób. Większość rekrutowanych będą stanowili inżynierowie w centrum badawczo-rozwojowym w Goeteborgu, gdzie Volvo pracuje m.in. nad samochodami elektrycznymi.Na początku marca na konferencji w Pekinie Stefan Jacoby, prezes i dyrektor generalny Volvo Car Corporation przedstawił najbliższe cele VCC. Otwarcie pierwszej fabryki Volvo w Chengdu, rozwój Volvo Cars China oraz zwiększenie sprzedaży na rynku chińskim do poziomu 200 tys. aut rocznie - to tylko niektóre z tych planów.Inwestycje w badania i rozwój, ekspansja na rynku azjatyckim to dowody, że plany rozwoju Volvo deklarowane przez nowego właściciela, już wchodzą w fazę realizacji - komentuje Prezes Volvo Auto Polska.
* Audi, BMW, Mercedes, Volvo
źródło: Volvo
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
2
Komentarze do:
Volvo zalicza 18 proc. wzrost sprzedaży w I kwartale roku 2011 w Polsce
Podobne: Volvo zalicza 18 proc. wzrost sprzedaży w I kwartale roku 2011 w Polsce




Podobne galerie: Volvo zalicza 18 proc. wzrost sprzedaży w I kwartale roku 2011 w Polsce



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Volvo
Galerie zdjęć
Newsletter