Ta strona wykorzystuje "pliki cookie" zgodnie z ustawieniami Twojej przeglądarki. Więcej informacji o celu ich wykorzystania i możliwości zmiany ustawień cookie znajdziesz w naszej Polityce prywatnościNie pokazuj
Flota  »  Aktualności  »  Volvo zwiększa sprzedaż i rentowność w I kwartale 2011 roku
Volvo V70

Volvo zwiększa sprzedaż i rentowność w I kwartale 2011 roku

2011-06-06 - P. Grzelak     Tagi: Volvo, Rynek, Sprzedaż
I kwartał 2011 roku firma Volvo Car Corporation zakończyła z zyskiem operacyjnym w wysokości 640 mln koron szwedzkich, co stanowi poprawę o 280 mln koron szwedzkich w porównaniu do analogicznego okresu w roku ubiegłym. Tak dobry wynik Volvo zawdzięcza polepszonej sprzedaży.

Volvo na świecie w pierwszych trzech miesiącach 2011 roku zwiększyło sprzedaż detaliczną o 13,7%, do 106 827 sztuk samochodów. Wpływ na to miała:
  • udana sprzedaż Volvo S60 i V60,
  • utrzymanie znakomitej sprzedaży Volvo XC60 - najlepiej sprzedającego się modelu Volvo,
  • zwiększona sprzedaż ekologicznych samochodów z serii DRIVe,
Cieszy nas, że wzrost z 2010 roku w I kwartale 2011, udało nam się utrzymać i to na wszystkich rynkach. Ponadto rynki na których wcześniej odnotowywaliśmy spadki - np. Ameryka Północna, teraz znowu notują wzrosty. To bardzo dobry prognostyk na przyszłość - powiedział Stefan Jacoby, Prezes Volvo Car Corporation Udany 2010 rok

2010 rok Volvo zakończyło z zyskiem operacyjnym na poziomie 2,34 mld koron szwedzkich i wzrostem sprzedaży detalicznej o prawie 12%, do 373 525 sztuk samochodów. Na tak dynamiczne zwiększenie sprzedaży miało wpływ poprawienie się sytuacji Volvo w Skandynawii, Europie i Chinach, gdzie Volvo odnotowywało wzrosty rzędu kilkunastu procent. Dzięki temu przychody firmy w 2010 roku wzrosły o 17,4 mld SEK, do 113 mld SEK.
Optymistyczne prognozy

Według prognoz dla całego 2011 roku sprzedaż ma dalej rosnąć, dzięki temu została zwiększona produkcja samochodów w fabrykach w Torslandzie i Gent.  Ponadto Volvo prowadzi rekrutacje 1200 nowych pracowników do działu badań i rozwoju, który pozwolą firmie dynamicznie się rozwijać.Volvo rozbudowuje również swoją strukturę chińską, gdzie planuje otwarcie nowej fabryki w Chengdu, nowej chińskiej centrali w Szanghaju oraz wzmocnienie sieci dealerskiej.



źródło: Volvo

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Volvo zwiększa sprzedaż i rentowność w I kwartale 2011 roku