Flota » Aktualności » Wizerunek aut elektrycznych wśród Polaków, czyli u kogo wzbudzimy zaufanie Toyotą Prius

Wizerunek aut elektrycznych wśród Polaków, czyli u kogo wzbudzimy zaufanie Toyotą Prius
2012-06-27 - F. Bednarkiewicz Tagi: Badania, Samochody elektryczne, Wizerunek
Samochody hybrydowe lub elektryczne to w Polsce nadal luksus, na który niewiele firm może sobie pozwolić. Jeśli już któryś podmiot dysponuje wystarczającymi środkami to musi stanąć przed ogromnym dylematem - kierować się czystym rachunkiem ekonomicznym i zrezygnować z aut elektrycznych, czy może potraktować zakup takich maszyn jako inwestycję w wizerunek przedsiębiorstwa?
Coraz częściej przedsiębiorcy zaczynają brać pod uwagę właśnie to drugie rozwiązanie i rozważają inwestycje w droższe, lecz lepiej potrzegane pojazdy. Słuszność takiej koncepcji potwierdzają zlecone przez Renault Polska badania, z których wynika, że mieszkańcy nadwiślańskiej krainy są jak najlepszego zdania o pojazdach elektrycznych.
Polacy, którzy uważają, że samochody elektryczne to nasza przyszłość, gdyż należy ograniczyć emisję spalin (41%) to jednocześnie osoby, które wyznają wartości proekologiczne. Natomiast ci, którzy uważają, że auta elektryczne to chwilowa moda (11%), nie oszczędzają energii elektrycznej ani wody, nie segregują śmieci i chętnie używają toreb jednorazowych.
Większość Polaków ma świadomość pozytywnego wpływu samochodu elektrycznego na środowisko. Najczęściej wskazują ograniczenie ilości spalin w powietrzu (91%) oraz ograniczenie hałasu na drogach (71%). Ta druga zaleta ma szczególne znaczenie dla osób mieszkających w miastach od 100 do 500 tys. Dla tej samej grupy istotną zaletą samochodów elektrycznych jest także ich ekologiczny wizerunek.Zaledwie 26% Polaków ma jakiekolwiek obawy związane z samochodami elektrycznymi. Spośród nich najwięcej osób wymienia mały zasięg, przy czym aż 65% z tej grupy przejeżdża dziennie średnio nie więcej niż 60 km, więc ich obawy nie są uzasadnione. Więcej niż 140 km na co dzień przemierza tylko 9% kierowców w Polsce.
źródło: Renault; foto: producenci
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Wizerunek aut elektrycznych wśród Polaków, czyli u kogo wzbudzimy zaufanie Toyotą Prius
Wizerunek aut elektrycznych wśród Polaków, czyli u kogo wzbudzimy zaufanie Toyotą Prius
eXtremista 2012-06-27 11:37
Tylko niech ci ekolodzy wezmą pod uwagę to, że w Polsce prawie cała energia elektryczna pochodzi z elektrowni węglowych. Sam samochód jeżdżąc nie wytwarza szkodliwych substancji, za to samo wyprodukowanie energii dla niego owszem. Takie auta mają sens np. we Francji, gdzie ponad 80 procent energi to czysta energia atomowa i źródła odnawialne.
Podobne: Wizerunek aut elektrycznych wśród Polaków, czyli u kogo wzbudzimy zaufanie Toyotą Prius




Podobne galerie: Wizerunek aut elektrycznych wśród Polaków, czyli u kogo wzbudzimy zaufanie Toyotą Prius



Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit
Galerie zdjęć
Newsletter