Flota  »  Finanse  »  Zaliczka na poczet leasingu a nasze sprawozdanie finansowe

Zaliczka na poczet leasingu a nasze sprawozdanie finansowe

2012-06-13 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Finansowanie, Zarządzanie, Leasing
Przy zawieraniu umowy leasingowej, dostawca finansowania może zażądać od nas przekazania zaliczki, jako zabezpieczenia w sytuacji, gdy musi on zakupić środek trwały o dużej wartości. Umówiona kwota pieniężna zostanie więc wówczas potraktowana jako wpłata na poczet przeszłych należności, które po zrealizowaniu wszystkich formalności zostanie wliczona w cenę umowy.
Co jednak zrobić w sytuacji, gdy w okresie między wpłaceniem zaliczki a zakończeniem wszystkich formalności i przekazaniem przedmiotu leasingu do leasingobiorcy wypadnie koniec okresu bilansowego? Wówczas leasingobiorca, który jest przez prawo zmuszony do badania sprawozdań finansowych, powinien umieścić przekazaną kwotę w pozycji „Zaliczki na środki trwałe w budowie”.

Mniejsze spółki, których taki nakaz nie dotyczy, mogą zrezygnować z aktywowania środków trwałych użytkowanych na podstawie umowy leasingu finansowego. W takim wypadku kwotę przedpłaty można wykazać po prostu w rozdziale obejmującym należności z tytułu dostaw i usług.



źródło: money.pl

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Zaliczka na poczet leasingu a nasze sprawozdanie finansowe