Flota  »  Sprzęt / technika  »  Nowy retarder od Scanii będzie wyposażony w tryb "wolnego koła"
Scania z silnikiem V8 Euro 6

Nowy retarder od Scanii będzie wyposażony w tryb "wolnego koła"

2014-05-19 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Ciężarówki, Scania
Dzisiejsze pojazdy ciężarowe wyposażane są w różnego typu hamulce pomocnicze. Poza komfortem i łatwością prowadzenia zapewniają one oszczędności, minimalizując zużycie hamulców zasadniczych. Dlatego też Scania postawiła zmodyfikować jeden ze swoich retarderów, żeby spełniał on powyższą rolę jeszcze lepiej. Nowy retarder R4100D rozłącza się i działa w trybie „wolnego koła”, gdy nie jest używany. Zmniejsza to opory ruchu, ponieważ obie turbiny, które wyhamowują pojazd przy pomocy oleju zostają odłączone od układu napędowego. Rzeczywiste oszczędności paliwa zależą od warunków drogowych. ale regułą jest, że spalanie spada przeciętnie o pół procenta. Kierowca może skupić się na prowadzeniu pojazdu. Kiedy chce  wyhamować, retarder załącza się automatycznie , a synchronizacja odbywa się na podobnej zasadzie, jak w skrzyniach biegów Scania. Nowy retarder nie tylko nie powoduje strat energii ale jest też mocniejszy. Moment hamujący dochodzi do 4100 Nm zamiast 3500 Nm, a ponadto jest dostępny w niższym zakresie prędkości obrotowych silnika.
Urządzenie może być uruchamiane przez kierowcę dźwignią przy kierownicy, przez delikatny nacisk na pedał hamulca albo automatycznie, gdy tylko otrzyma taki sygnał z aktywnego tempomatu. Dostawy pojazdów wyposażonych w nowy retarder rozpoczną się w pierwszym kwartale 2015.



Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Nowy retarder od Scanii będzie wyposażony w tryb "wolnego koła"