Flota » Sprzęt / technika » Volvo zaprezentowało nową wersję systemu I-See - oszczędności w paliwie mają być jeszcze większe
Volvo zaprezentowało nową wersję systemu I-See - oszczędności w paliwie mają być jeszcze większe
2013-03-01 - F. Bednarkiewicz Tagi: Volvo, Ciężarówki, Technologia, Volvo FH, Volvo FH16, Zużycie paliwa
Volvo Trucks wprowadza na rynek nową wersję I-See, systemu dostępnego w nowym Volvo FH, który ma za zadanie oszczędzać paliwo podczas jazdy w górzystym terenie. Zaktualizowana I-See zdalnie pobiera najnowsze dane o topografii określonej drogi z centralnego serwera, dzięki czemu wszystkie samochody ciężarowe wyposażone w tę funkcję mają dostęp do tych samych informacji pomocnych w oszczędzaniu paliwa.
- Obecnie Twój samochód ciężarowy nawet nie musi wcześniej pokonywać danego odcinka drogi, żeby móc w pełni wykorzystać potencjał tego systemu. Wystarczy, że dokonał tego ktoś inny, dysponujący funkcją I-See - powiedział Christer Pehrsson, Business Area Manager ds. segmentu transportu długodystansowego. I-See można więc przyrównać do autopilota, który ma wzniesieniach przejmuje kontrolę nad zmianą biegów, przyspieszaniem i hamowaniem silnikiem, zarządzając tymi procesami tak, by osiągnąć jak najniższe zużycie paliwa. Producent obiecuje, że potencjał oszczędności paliwa w trakcie długodystansowego zadania transportowego może wynieść do pięciu procent. Gdy jakiś samochód ciężarowy wyposażony w nową wersję I-See po raz pierwszy pokonuje określony górzysty odcinek drogi, dane o jego topografii są bezprzewodowo przesyłane do serwera Volvo Trucks, a nie zapisywane wyłącznie w pamięci danego pojazdu, jak odbywało się to w poprzedniej wersji I-See. Następnie, gdy inny samochód ciężarowy z I-See na pokładzie jedzie tą samą drogą, jego system automatycznie pobiera dane topograficzne z serwera.
Co ciekawe, pierwsza wersja I-See została zaprezentowana, jako jedno z wielu rozwiązań dla nowej serii Volvo FH. I choć dostawy nowego modelu do klientów nie zdążyły się jeszcze nawet rozpocząć, Volvo Trucks już zaprezentowało wersję rozwojową.
- Obecnie Twój samochód ciężarowy nawet nie musi wcześniej pokonywać danego odcinka drogi, żeby móc w pełni wykorzystać potencjał tego systemu. Wystarczy, że dokonał tego ktoś inny, dysponujący funkcją I-See - powiedział Christer Pehrsson, Business Area Manager ds. segmentu transportu długodystansowego. I-See można więc przyrównać do autopilota, który ma wzniesieniach przejmuje kontrolę nad zmianą biegów, przyspieszaniem i hamowaniem silnikiem, zarządzając tymi procesami tak, by osiągnąć jak najniższe zużycie paliwa. Producent obiecuje, że potencjał oszczędności paliwa w trakcie długodystansowego zadania transportowego może wynieść do pięciu procent. Gdy jakiś samochód ciężarowy wyposażony w nową wersję I-See po raz pierwszy pokonuje określony górzysty odcinek drogi, dane o jego topografii są bezprzewodowo przesyłane do serwera Volvo Trucks, a nie zapisywane wyłącznie w pamięci danego pojazdu, jak odbywało się to w poprzedniej wersji I-See. Następnie, gdy inny samochód ciężarowy z I-See na pokładzie jedzie tą samą drogą, jego system automatycznie pobiera dane topograficzne z serwera.
źródło: Volvo Trucks
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Volvo zaprezentowało nową wersję systemu I-See - oszczędności w paliwie mają być jeszcze większe
Volvo zaprezentowało nową wersję systemu I-See - oszczędności w paliwie mają być jeszcze większe
usek 2013-08-18 11:04
Jest rozwiązanie ! Od jakiegoś czasu istnieje już w Polsce doskonały sposób aby faktycznie jeździć za prawie połowę tego co płacimy. Ja jeżdżę już od roku na dalsze trasy krajowe i mam oszczędność , dzisiaj około 4 litry na sto kilometrów, choć na samym początku użytkowania miałem tylko 2,5 litra na sto. Polecam odwiedzić stronę którą odnajdziecie po wpisaniu w go.gle tekstu - "alternatywne paliwo z wody" - Tam wszystkiego się dowiecie. Prosta instalacja zero serwisowania i opłat a oszczędności na pewno kilka tysięcy rocznie w kieszeni.
Podobne: Volvo zaprezentowało nową wersję systemu I-See - oszczędności w paliwie mają być jeszcze większe
Zautomatyzowana skrzynia biegów z przełożeniami pełzającymi - ruszy z miejsca nawet 325 ton »
Ciężarowy Mercedes-Benz z autopilotem Highway Pilot - premiera na europejskich drogach »
Układ 6x4 z podnoszoną trzecią osią - nowość od Volvo Trucks »
Ciężarowe Volvo FMX samo dołączy napęd przedniej osi »
Podobne galerie: Volvo zaprezentowało nową wersję systemu I-See - oszczędności w paliwie mają być jeszcze większe
Nowe Volvo FH i FH16 - umarł król, niech żyje król »
Volvo FH16 700KM - najmocniejsza seryjna ciężarówka świata »
Volvo FH »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Volvo
Galerie zdjęć
Newsletter