Flota » Sprzęt / technika » Zautomatyzowana skrzynia biegów z przełożeniami pełzającymi - ruszy z miejsca nawet 325 ton
Zautomatyzowana skrzynia biegów z przełożeniami pełzającymi - ruszy z miejsca nawet 325 ton
2016-03-17 - F. Bednarkiewicz Tagi: Ciężarówki, Technologia, Volvo
Volvo Trucks wprowadza na rynek nową wersję swojej zautomatyzowanej skrzyni biegów: I-Shift z biegami pełzającymi. Te dodatkowe biegi zapewniają wyjątkową zdolność pokonywania wzniesień pojazdom transportującym ciężkie ładunki w wymagających warunkach. Jest to absolutnie unikatowe rozwiązanie w przypadku produkowanych seryjnie samochodów ciężarowych.
- Wynikające z dostępności biegów pełzających, znacznie lepsze właściwości jezdne i większa zdolność pokonywania wzniesień ułatwiają kierowcy jazdę z ciężkim ładunkiem po śliskim podłożu w trudnym terenie, takim jak np. plac budowy, kopalnia lub droga leśna. Im cięższy ładunek i gorsza nawierzchnia lub teren, tym większe korzyści z posiadania biegów pełzających w pojeździe - wyjaśnia Peter Hardin, menedżer produktu ds. FM i FMX w Volvo Trucks - I-Shift z biegami pełzającymi umożliwia ruszanie z miejsca w skrajnie trudnych sytuacjach. W połączeniu z właściwie dobranym przełożeniem przekładni głównej, pozwala na osiąganie prędkości podróżnej przy optymalnej prędkości obrotowej silnika, co skutkuje niższym zużyciem paliwa. To istotna korzyść w przypadku przewoźników realizujących tego typu transport. Fakty, I-Shift z biegami pełzającymi
• I-Shift z biegami pełzającymi umożliwia jazdę z prędkościami rzędu 0,5-2 km/h oraz ruszanie z miejsca zestawem drogowym o masie całkowitej do 325 ton.
• Skrzynia biegów jest dostępna w wersji z biegiem bezpośrednim lub nadbiegiem, z jednym lub dwoma biegami pełzającymi. Ponadto, istnieje możliwość wyboru dwóch pełzających biegów wstecznych.
• Przekładnia biegów pełzających jest zintegrowana ze skrzynią biegów. W celu wzmocnienia konstrukcji pod kątem przenoszenia dużych obciążeń część podzespołów wykonano z materiałów o dużej wytrzymałości. W porównaniu ze standardową I-Shift, wersja z biegami pełzającymi jest dłuższa o 12 cm.
• I-Shift z biegami pełzającymi jest dostępna w połączeniu z 13- i 16-litrowymi silnikami Volvo Trucks dla Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH i Volvo FH16. Przełożenia, I-Shift z biegami pełzającymi:
• Przełożenie najniższego biegu w wersji z jednym biegiem pełzającym wynosi 19:1 w przypadku skrzyni biegów z biegiem bezpośrednim lub 17:1 w przypadku skrzyni biegów z nadbiegiem. (Przełożenie najniższego biegu w standardowej I-Shift z biegiem bezpośrednim wynosi 15:1.) Przełożenie najniższego biegu w wersji z dwoma biegami pełzającym wynosi 32:1 w przypadku zarówno skrzyni biegów z biegiem bezpośrednim, jak i z nadbiegiem.
• Przełożenie najniższego biegu wstecznego w przypadku skrzyni biegów z biegiem bezpośrednim wynosi 37:1.
- Wynikające z dostępności biegów pełzających, znacznie lepsze właściwości jezdne i większa zdolność pokonywania wzniesień ułatwiają kierowcy jazdę z ciężkim ładunkiem po śliskim podłożu w trudnym terenie, takim jak np. plac budowy, kopalnia lub droga leśna. Im cięższy ładunek i gorsza nawierzchnia lub teren, tym większe korzyści z posiadania biegów pełzających w pojeździe - wyjaśnia Peter Hardin, menedżer produktu ds. FM i FMX w Volvo Trucks - I-Shift z biegami pełzającymi umożliwia ruszanie z miejsca w skrajnie trudnych sytuacjach. W połączeniu z właściwie dobranym przełożeniem przekładni głównej, pozwala na osiąganie prędkości podróżnej przy optymalnej prędkości obrotowej silnika, co skutkuje niższym zużyciem paliwa. To istotna korzyść w przypadku przewoźników realizujących tego typu transport. Fakty, I-Shift z biegami pełzającymi
• I-Shift z biegami pełzającymi umożliwia jazdę z prędkościami rzędu 0,5-2 km/h oraz ruszanie z miejsca zestawem drogowym o masie całkowitej do 325 ton.
• Skrzynia biegów jest dostępna w wersji z biegiem bezpośrednim lub nadbiegiem, z jednym lub dwoma biegami pełzającymi. Ponadto, istnieje możliwość wyboru dwóch pełzających biegów wstecznych.
• Przekładnia biegów pełzających jest zintegrowana ze skrzynią biegów. W celu wzmocnienia konstrukcji pod kątem przenoszenia dużych obciążeń część podzespołów wykonano z materiałów o dużej wytrzymałości. W porównaniu ze standardową I-Shift, wersja z biegami pełzającymi jest dłuższa o 12 cm.
• I-Shift z biegami pełzającymi jest dostępna w połączeniu z 13- i 16-litrowymi silnikami Volvo Trucks dla Volvo FM, Volvo FMX, Volvo FH i Volvo FH16. Przełożenia, I-Shift z biegami pełzającymi:
• Przełożenie najniższego biegu w wersji z jednym biegiem pełzającym wynosi 19:1 w przypadku skrzyni biegów z biegiem bezpośrednim lub 17:1 w przypadku skrzyni biegów z nadbiegiem. (Przełożenie najniższego biegu w standardowej I-Shift z biegiem bezpośrednim wynosi 15:1.) Przełożenie najniższego biegu w wersji z dwoma biegami pełzającym wynosi 32:1 w przypadku zarówno skrzyni biegów z biegiem bezpośrednim, jak i z nadbiegiem.
• Przełożenie najniższego biegu wstecznego w przypadku skrzyni biegów z biegiem bezpośrednim wynosi 37:1.
źródło: Volvo Trucks
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Zautomatyzowana skrzynia biegów z przełożeniami pełzającymi - ruszy z miejsca nawet 325 ton
Podobne: Zautomatyzowana skrzynia biegów z przełożeniami pełzającymi - ruszy z miejsca nawet 325 ton
Ciężarowy Mercedes-Benz z autopilotem Highway Pilot - premiera na europejskich drogach »
Układ 6x4 z podnoszoną trzecią osią - nowość od Volvo Trucks »
Ciężarowe Volvo FMX samo dołączy napęd przedniej osi »
Instrukcja obsługi 40-tonowej ciężarówki do ściągnięcia na telefon »
Podobne galerie: Zautomatyzowana skrzynia biegów z przełożeniami pełzającymi - ruszy z miejsca nawet 325 ton
Volvo FMX - wszystkoodporne »
Nowe Volvo FM, czyli jak dobrze połączyć stare z nowym »
Nowe Volvo FH i FH16 - umarł król, niech żyje król »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Volvo
Newsletter
Galerie zdjęć