Flota  »  Aktualności  »  750 KM na jubileusz flagowego modelu Volvo Trucks
Volvo FH16 750 KM

750 KM na jubileusz flagowego modelu Volvo Trucks

2011-09-10 - P. Grzelak     Tagi: Volvo, Premiery, Ciężarówki, Volvo FH, Volvo FH16
Volvo FH16, zdolne sprostać najcięższym i najbardziej wymagającym zadaniom transportowym, obecnie dysponuje mocą 750 KM i momentem obrotowym 3550 Nm. Na rynku pojawi się dokładnie w 25. rocznicę premiery silnika 16-litrowego.
 
W 1987 r. miała miejsce rynkowa premiera Volvo F16 napędzanego pierwszym w historii Volvo silnikiem 16-litrowym, rozwijającym moc 470 KM. W kolejnych latach, pod wpływem potrzeb rynku, opracowywano coraz mocniejsze samochody ciężarowe. - Dzięki Volvo FH16 750 możemy oferować klientom samochód ciężarowy o niepodważalnie najwyższych osiągach, dobrej ekonomice paliwowej i wyjątkowo niskim poziomie emisji spalin. To bezkompromisowe połączenie cech niezbędnych dla realizacji najcięższych i najbardziej wymagających zadań transportowych - mówi Staffan Jufors, Prezes i Dyrektor Generalny Volvo Trucks. Osiągi, ekonomika paliwowa i wpływ na środowisko
Nowa jednostka napędowa bazuje na sprawdzonej platformie technologicznej, wykorzystywanej przez Volvo Trucks w aktualnie produkowanym silniku 16-litrowym o mocy 700 KM - rzędowa „szóstka" z górnym wałkiem rozrządu, czterema zaworami na cylinder i pompowtryskiwaczami.
Zyskała większą moc i moment obrotowy, przy nie zmienionym zużyciu paliwa. 750-konny silnik jest dostępny w dwóch wersjach: Euro 5 oraz EEV (Enhanced Environmentally-friendly Vehicle), oferującej jeszcze niższy poziom emisji cząstek stałych i zadymienia spalin.

Standardowym elementem układu napędowego jest zautomatyzowana skrzynia biegów Volvo I-Shift, którą dostosowano do przenoszenia dużego momentu obrotowego nowej jednostki napędowej.

Wybór tylnych osi umożliwia konfigurowanie pojazdów o dopuszczalnej masie całkowitej zestawu drogowego do 250 t. Ostatnio ofertę poszerzono o oś RS1360, opracowaną z myślą o energooszczędnym transporcie długodystansowym.

Właściwości jezdne i wydajność

Nowa „siedemsetpięćdziesiątka" rozwija 2800 Nm już przy 900 obr/min, skąd krzywa momentu obrotowego ostro pnie się w górę, do maksymalnego poziomu 3550 Nm przy 1050 obr/min, który pozostaje niezmienny aż do 1400 obr/min. Taka, a nie inna charakterystyka umożliwia utrzymywanie dużych prędkości nawet na najbardziej stromych podjazdach.

- Wioząc ciężki ładunek, im więcej mocy masz do dyspozycji przy niskiej prędkości obrotowej, tym mniejsze obciążenie silnika i tym bardziej ekonomiczna jazda. A to z kolei przynosi rezultat w postaci doskonałych właściwości jezdnych - mówi  Hayder Wokil, menedżer produktu w Volvo Trucks.

Volvo FH16 750 jest przeznaczone do realizacji zarówno najcięższych zadań transportowych, jak i przewozów w terenie górzystym, podczas których pożądane jest utrzymywanie dużych prędkości średnich.

- W przypadku większości nabywców FH16, najistotniejszą kwestią jest możliwość przetransportowania jak największego tonażu w jak najkrótszym czasie.

Ale na szybkim transporcie zależy również wielu innym klientom, przewożącym produkty o dużej wartości lub łatwo psujące się na duże odległości, w warunkach zróżnicowanej topografii, a także przewoźnikom realizującym dostawy w systemie just-in-time
- wyjaśnia Wokil.

Cięższe ładunki - mocniejsze samochody ciężarowe
Rezultatem utrzymującej się od dawna tendencji do zwiększania ciężaru ładunków są stale rosnące wymagania dotyczące mocy silników samochodów ciężarowych.

Od debiutu Volvo F16, napędzanego 470-konnym silnikiem 16-litrowym pierwszej generacji, w 1987 r., w ślad za zmieniającymi się potrzebami rynku i klientów, opracowywano coraz to mocniejsze jednostki napędowe. W 1993 r. moc została zwiększona do 520 KM.

Dziesięć lat później światło dzienne ujrzał silnik bazujący na zupełnie nowej technologii, rozwijający moc maksymalną 610 KM. W roku 2009 Volvo Trucks, jako pierwszy producent samochodów ciężarowych osiągnął pułap 700 KM. Obecnie czas na kolejny krok - Volvo FH16 750 KM.

Produkcja Volvo FH16 napędzanych najmocniejszym silnikiem, przeznaczonych na rynek europejski, ruszy na początku 2012 r. Oprócz wariantu 750 KM, 16-litrowy silnik Volvo będzie oferowany także w wariantach o mocy maksymalnej 540, 600 i 700 KM.



źródło: Volvo Trucks

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

750 KM na jubileusz flagowego modelu Volvo Trucks

Marsellus
750 KM na jubileusz flagowego modelu Volvo Trucks
Marsellus 2011-11-23 21:33
inponujaca moc ale ciągniki Volvo zawsze należały do czołówki