Flota  »  Aktualności  »  Akumulatory Bosch z technologią PowerFrame
			
			
			
			 
									
					
					
					
					
						Słaby akumulator jest najczęstszą przyczyną problemów z rozruchem pojazdu, szczególnie przy niskich temperaturach. Niestety, wielu kierowców zapomina o skontrolowaniu stanu akumulatora przed zimą, mimo że można to zrobić np. przy okazji montażu opon zimowych. Jeżeli stary akumulator wymaga wymiany, dobrze jest wybrać produkt dysponujący dużymi rezerwami mocy rozruchowej. Bosch proponuje trzy linie akumulatorów S3, S4 i S5 z nową technologią PowerFrame, która znacząco poprawia ich parametry elektryczne.
						
Większe zużycie energii zimą
Niskie temperatury powodują, że akumulator jest narażony na dużo większe obciążenia, ponieważ pobór prądu jest znacznie wyższy niż w cieplejszych miesiącach. Największa ilość energii zużywana jest podczas rozruchu. Mocno wychłodzony silnik potrzebuje więcej energii rozruchowej, bo wskutek zimna wzrasta opór mechaniczny komponentów silnika. Ponadto niskie temperatury utrudniają procesy elektrochemiczne zachodzące w akumulatorze, który potrzebuje więcej czasu do pełnego naładowania przez alternator. Tak osłabiony akumulator nie jest przygotowany do podwyższonych wymagań energetycznych, z jakimi mamy do czynienia zimą.
Przed rozpoczęciem sezonu zimowego należy sprawdzić akumulator w warsztacie, a jeżeli jest to konieczne, wymienić go. Przy wyborze nowego akumulatora trzeba uwzględnić liczbę odbiorników prądu w pojeździe (np. ogrzewanie postojowe, podgrzewane siedzenia, ogrzewanie tylnej szyby czy system car audio). Odpowiednie zasilanie elektronicznych odbiorników prądu oraz rozruch pojazdu w niskich temperaturach zagwarantuje tylko akumulator o wysokich parametrach elektrycznych.
	
	
	
	
						
Technologia PowerFrame w akumulatorach Bosch
Boschowskie akumulatory S3 - S4 - S5 gwarantują niezawodny rozruch pojazdu nawet w mroźnych warunkach i po długim okresie postoju. Produkty najnowszej generacji są wyposażone w specjalnie skonstruowaną kratkę PowerFrame, przy której produkcji stosuje się nową metodę sztancowania (wytłaczania). Kratka posiada mikroporowatą, a przy tym bardzo odporną strukturę powierzchniową, do której bardzo dobrze przylega masa czynna. Konstrukcja PowerFrame wyróżnia się także innym niż dotychczas rozmieszczeniem żyłek kratki, które prowadzone są bezpośrednio do chorągiewki. W ten sposób prąd przekazywany jest najszybszą drogą i bez strat do biegunów, a następnie do odbiorników elektrycznych.
Dodatkowo, w miejscach kratki, które są narażone na największe obciążenia elektryczne, naniesiono więcej ołowiu. Stabilna rama kratki zapobiega korozji na krawędziach oraz jej odkształceniom. Separator jest odporny na uszkodzenia i zwarcia, do których mogłoby dochodzić w wyniku zetknięcia kratki z płytą ujemną. Nawet w przypadku zwiększonego obciążenia akumulatora - np. wskutek dużej ilości odbiorników dodatkowych, jazdy na krótkich odcinkach lub silnego mrozu, akumulator gwarantuje przepływ prądu i odpowiednią moc rozruchową.
Program akumulatorów Bosch jest przejrzysty i łatwy w stosowaniu. Jego koncepcja oparta jest na trzech liniach urządzeń (S3, S4, S5), które zróżnicowane pod względem pojemności i mocy rozruchowej, przeznaczone są do pojazdów o małych, średnich lub dużych potrzebach energetycznych. Maksymalne bezpieczeństwo użytkowania zapewnia hermetycznie zamknięta pokrywa o specjalnej konstrukcji, która podczas transportu lub montażu pod kątem zapobiega wyciekowi elektrolitu z akumulatora. Akumulatory Bosch S3, S4 i S5 odznaczają się nawet o 30 proc. wyższą mocą rozruchu zimnego silnika, niż akumulatory konwencjonalne, mają również o 30 proc. dłuższą żywotność. Ze względu na minimalne zużycie wody, akumulatory są w pełni bezobsługowe, czyli nie wymagają żadnych czynności konserwacyjnych przez cały okres użytkowania.
					
Niskie temperatury powodują, że akumulator jest narażony na dużo większe obciążenia, ponieważ pobór prądu jest znacznie wyższy niż w cieplejszych miesiącach. Największa ilość energii zużywana jest podczas rozruchu. Mocno wychłodzony silnik potrzebuje więcej energii rozruchowej, bo wskutek zimna wzrasta opór mechaniczny komponentów silnika. Ponadto niskie temperatury utrudniają procesy elektrochemiczne zachodzące w akumulatorze, który potrzebuje więcej czasu do pełnego naładowania przez alternator. Tak osłabiony akumulator nie jest przygotowany do podwyższonych wymagań energetycznych, z jakimi mamy do czynienia zimą.
Przed rozpoczęciem sezonu zimowego należy sprawdzić akumulator w warsztacie, a jeżeli jest to konieczne, wymienić go. Przy wyborze nowego akumulatora trzeba uwzględnić liczbę odbiorników prądu w pojeździe (np. ogrzewanie postojowe, podgrzewane siedzenia, ogrzewanie tylnej szyby czy system car audio). Odpowiednie zasilanie elektronicznych odbiorników prądu oraz rozruch pojazdu w niskich temperaturach zagwarantuje tylko akumulator o wysokich parametrach elektrycznych.
Boschowskie akumulatory S3 - S4 - S5 gwarantują niezawodny rozruch pojazdu nawet w mroźnych warunkach i po długim okresie postoju. Produkty najnowszej generacji są wyposażone w specjalnie skonstruowaną kratkę PowerFrame, przy której produkcji stosuje się nową metodę sztancowania (wytłaczania). Kratka posiada mikroporowatą, a przy tym bardzo odporną strukturę powierzchniową, do której bardzo dobrze przylega masa czynna. Konstrukcja PowerFrame wyróżnia się także innym niż dotychczas rozmieszczeniem żyłek kratki, które prowadzone są bezpośrednio do chorągiewki. W ten sposób prąd przekazywany jest najszybszą drogą i bez strat do biegunów, a następnie do odbiorników elektrycznych.
Dodatkowo, w miejscach kratki, które są narażone na największe obciążenia elektryczne, naniesiono więcej ołowiu. Stabilna rama kratki zapobiega korozji na krawędziach oraz jej odkształceniom. Separator jest odporny na uszkodzenia i zwarcia, do których mogłoby dochodzić w wyniku zetknięcia kratki z płytą ujemną. Nawet w przypadku zwiększonego obciążenia akumulatora - np. wskutek dużej ilości odbiorników dodatkowych, jazdy na krótkich odcinkach lub silnego mrozu, akumulator gwarantuje przepływ prądu i odpowiednią moc rozruchową.
Program akumulatorów Bosch jest przejrzysty i łatwy w stosowaniu. Jego koncepcja oparta jest na trzech liniach urządzeń (S3, S4, S5), które zróżnicowane pod względem pojemności i mocy rozruchowej, przeznaczone są do pojazdów o małych, średnich lub dużych potrzebach energetycznych. Maksymalne bezpieczeństwo użytkowania zapewnia hermetycznie zamknięta pokrywa o specjalnej konstrukcji, która podczas transportu lub montażu pod kątem zapobiega wyciekowi elektrolitu z akumulatora. Akumulatory Bosch S3, S4 i S5 odznaczają się nawet o 30 proc. wyższą mocą rozruchu zimnego silnika, niż akumulatory konwencjonalne, mają również o 30 proc. dłuższą żywotność. Ze względu na minimalne zużycie wody, akumulatory są w pełni bezobsługowe, czyli nie wymagają żadnych czynności konserwacyjnych przez cały okres użytkowania.
źródło: Bosch Polska
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Akumulatory Bosch z technologią PowerFrame
Podobne: Akumulatory Bosch z technologią PowerFrame
				 100 procent odliczenia kwoty VAT, czyli propozycja Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR »
100 procent odliczenia kwoty VAT, czyli propozycja Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR »
					
					 Polskie paliwo coraz gorszej jakości, a najgorzej jest w woj. łódzkim »
Polskie paliwo coraz gorszej jakości, a najgorzej jest w woj. łódzkim »
					
					 Czujniki parkowania mogą obniżyć szkodowość floty nawet kilkukrotnie »
Czujniki parkowania mogą obniżyć szkodowość floty nawet kilkukrotnie »
					
					 Toyotę można teraz serwisować także na kredyt »
Toyotę można teraz serwisować także na kredyt »
					
				Podobne galerie: Akumulatory Bosch z technologią PowerFrame
				 Mercedes Sprinter 2018 - oficjalne zdjęcia vana »
Mercedes Sprinter 2018 - oficjalne zdjęcia vana »
					
					 Autonomiczne pługi Mercedesa »
Autonomiczne pługi Mercedesa »
					
					 Toyota JPN Taxi - prezentacja taksówki z hybrydą LPG »
Toyota JPN Taxi - prezentacja taksówki z hybrydą LPG »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
			
			
			
			
			
			
			
			
Galerie zdjęć
 Akumulatory Bosch z technologią PowerFrame
Akumulatory Bosch z technologią PowerFrame 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Tapety Ford
Tapety Ford  Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory GP Wielkiej Brytanii - Silverstone - Wyścig
GP Wielkiej Brytanii - Silverstone - Wyścig  Toyota Highlander Hybrid model 2011
Toyota Highlander Hybrid model 2011  
 
			
 
 
			