Flota » Aktualności » Audi bije swój rekord - ponad 652 950 sprzedanych aut w I półroczu 2011
Audi bije swój rekord - ponad 652 950 sprzedanych aut w I półroczu 2011
AUDI AG przekazało klientom na całym świecie w pierwszych sześciu miesiącach ponad 652 950 samochodów, 17,7 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku.
Zobacz także: Audi A6 Avant - galeria »Przede wszystkim zwiększyło się zainteresowanie modelami typu SUV, ale również Audi A1 i A8 przyczyniły się do wzrostu.
„Pierwsze półrocze było znacznie lepsze, niż oczekiwaliśmy - przede wszystkim dzięki silnemu rozwojowi na europejskich rynkach” powiedział Peter Schwarzenbauer, Członek Zarządu ds. Marketingu i Sprzedaży AUDI AG.
„Optymistycznie patrzymy również na nadchodzące miesiące, ponieważ w tradycyjnie słabszym drugim półroczu wprowadzimy do sprzedaży ważne dla europejskich rynków modele, Audi A6 Avant oraz Audi Q3.” Od stycznia do czerwca sprzedaż w Europie wzrosła o 13,5 procent, do 382 850 samochodów. Do wzrostu przyczyniły się Audi A1 oraz Audi A8 nowej generacji, które od momentu wprowadzenia na rynek, na początku ubiegłego roku zwiększa swój udział w rynku.
Również Audi Q7 pozwoliło marce z czterema pierścieniami wyraźnie zaznaczyć swoją obecność w klasie wyższej: w Europie sprzedaż dużego SUVa Audi zwiększyła się o 23,5 procent.
Wyraźny wzrost w pierwszym półroczu widoczny był na rynku niemieckim: AUDI AG sprzedało 125 091 samochodów, 15,7 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku - dzięki nowemu A1, A7 oraz dużemu wzrostowi A6.
Sprzedaż zwiększyła się również we Francji (plus 26,1 procent) oraz w Wielkiej Brytanii (plus 11,7 procent) i Skandynawii.W tym regionie wyniki poszybowały w górę - w Szwecji wzrost o 19,3 procent do 10 423 samochodów, w Norwegii o 28,7 procent do 4 310 samochodów, w Finlandii o 29,3 procent do 3 898 samochodów i w Danii o 30,2 procent do 3 678 samochodów. W Europie Wschodniej odnotowano także wzrost popytu na samochody z Ingolstadt - w Rosji o 24,1 procent do 11 757 sztuk.W USA, w pierwszym półroczu Audi sprzedało 55 909 samochodów, wzrost o 15,4 procent. Również tutaj nowy flagowy model marki - A8, został dobrze przyjęty, wyraźny wzrost odnotowały także SUVy: Q5 - plus 14,2 procent, Q7 - plus 41,2 procent.
O rozwoju rynku azjatyckiego ponownie zadecydowały Chiny. Audi sprzedało tutaj w pierwszym półroczu 140 699 samochodów, 28 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku i zdecydowanie więcej niż na rodzimym, niemieckim rynku. Wyraźny wzrost odnotowały modele klasy średniej, jednak klasa wyższa pozostała dominująca - Audi A6, którego sprzedaż wyniosła 54 529 sztuk jest najlepiej sprzedającym się modelem w tym kraju. Sprzedaż Audi Q5 niemal się podwoiła (plus 97,4 procent), a A4 wzrosła o kolejne 34,2 procent.Drugi przedstawiciel rozwijającego się azjatyckiego obszaru - Indie, staje się coraz ważniejszym rynkiem dla Audi: w pierwszych sześciu miesiącach Audi sprzedało tutaj 2 802 samochody, co oznacza wzrost o 100,1 procent.
W ten sposób Indie znalazły się przed najważniejszymi rozwijającymi się rynkami Ameryki: Brazylią (2 182 samochody, plus 47 procent) oraz Argentyną (2 657 samochodów, plus 29,5 procent).Schwarzenbauer: „W Chinach mobilność rozszerza się z góry na dół: elity tradycyjnie jeżdżą samochodami klasy wyższej, nowa rozwijająca się klasa średnia odkrywa dla siebie mniejsze samochody klasy Premium.
W Indiach mobilność rozpoczyna się w niższych segmentach, jednak rynek Premium rośnie systematycznie. Aby uczestniczyć w jego rozwoju zdecydowaliśmy się wprowadzić nasz nowy model Audi Q3 na indyjski rynek .”
Zobacz także: Audi A6 Avant - galeria »
„Optymistycznie patrzymy również na nadchodzące miesiące, ponieważ w tradycyjnie słabszym drugim półroczu wprowadzimy do sprzedaży ważne dla europejskich rynków modele, Audi A6 Avant oraz Audi Q3.” Od stycznia do czerwca sprzedaż w Europie wzrosła o 13,5 procent, do 382 850 samochodów. Do wzrostu przyczyniły się Audi A1 oraz Audi A8 nowej generacji, które od momentu wprowadzenia na rynek, na początku ubiegłego roku zwiększa swój udział w rynku.
Również Audi Q7 pozwoliło marce z czterema pierścieniami wyraźnie zaznaczyć swoją obecność w klasie wyższej: w Europie sprzedaż dużego SUVa Audi zwiększyła się o 23,5 procent.
Sprzedaż zwiększyła się również we Francji (plus 26,1 procent) oraz w Wielkiej Brytanii (plus 11,7 procent) i Skandynawii.W tym regionie wyniki poszybowały w górę - w Szwecji wzrost o 19,3 procent do 10 423 samochodów, w Norwegii o 28,7 procent do 4 310 samochodów, w Finlandii o 29,3 procent do 3 898 samochodów i w Danii o 30,2 procent do 3 678 samochodów. W Europie Wschodniej odnotowano także wzrost popytu na samochody z Ingolstadt - w Rosji o 24,1 procent do 11 757 sztuk.W USA, w pierwszym półroczu Audi sprzedało 55 909 samochodów, wzrost o 15,4 procent. Również tutaj nowy flagowy model marki - A8, został dobrze przyjęty, wyraźny wzrost odnotowały także SUVy: Q5 - plus 14,2 procent, Q7 - plus 41,2 procent.
O rozwoju rynku azjatyckiego ponownie zadecydowały Chiny. Audi sprzedało tutaj w pierwszym półroczu 140 699 samochodów, 28 procent więcej niż w analogicznym okresie ubiegłego roku i zdecydowanie więcej niż na rodzimym, niemieckim rynku. Wyraźny wzrost odnotowały modele klasy średniej, jednak klasa wyższa pozostała dominująca - Audi A6, którego sprzedaż wyniosła 54 529 sztuk jest najlepiej sprzedającym się modelem w tym kraju. Sprzedaż Audi Q5 niemal się podwoiła (plus 97,4 procent), a A4 wzrosła o kolejne 34,2 procent.Drugi przedstawiciel rozwijającego się azjatyckiego obszaru - Indie, staje się coraz ważniejszym rynkiem dla Audi: w pierwszych sześciu miesiącach Audi sprzedało tutaj 2 802 samochody, co oznacza wzrost o 100,1 procent.
W ten sposób Indie znalazły się przed najważniejszymi rozwijającymi się rynkami Ameryki: Brazylią (2 182 samochody, plus 47 procent) oraz Argentyną (2 657 samochodów, plus 29,5 procent).Schwarzenbauer: „W Chinach mobilność rozszerza się z góry na dół: elity tradycyjnie jeżdżą samochodami klasy wyższej, nowa rozwijająca się klasa średnia odkrywa dla siebie mniejsze samochody klasy Premium.
W Indiach mobilność rozpoczyna się w niższych segmentach, jednak rynek Premium rośnie systematycznie. Aby uczestniczyć w jego rozwoju zdecydowaliśmy się wprowadzić nasz nowy model Audi Q3 na indyjski rynek .”
źródło: Audi
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Audi bije swój rekord - ponad 652 950 sprzedanych aut w I półroczu 2011
Audi bije swój rekord - ponad 652 950 sprzedanych aut w I półroczu 2011
umar77 2011-07-12 14:27
Poszerzając gamę samochodów, poszerzają klientelę nie tylko jest to sam Sukces Audi ale całej grupy VAG w której sukcesywnie zwiększa się gama modeli a co za tym idzie również sprzedaż gdzie np w Polsce w czerwcu VW zanotowało 12% wzrost sprzedaży
Podobne: Audi bije swój rekord - ponad 652 950 sprzedanych aut w I półroczu 2011
Sprzedaż paliw drastycznie spadła, czyli o efektach spowolnienia gospodarczego »
Rynek samochodów ciężarowych w Polsce - podsumowanie 2011 roku »
Polacy kupują coraz mniej aut »
Merytorycznie mocny FLEET MARKET 2011 »
Podobne galerie: Audi bije swój rekord - ponad 652 950 sprzedanych aut w I półroczu 2011
Mercedes Sprinter 2018 - oficjalne zdjęcia vana »
Autonomiczne pługi Mercedesa »
Toyota JPN Taxi - prezentacja taksówki z hybrydą LPG »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Audi
Galerie zdjęć
Suzuki GSX-R 750 - 23 lata ewolucji [25]
Nissan GT-R po tuningu Stillen - 620-konne auto wyścigowe [24]
Newsletter