Flota  »  Aktualności  »  BMW Group Polska zadowolone z wyników w roku 2010
BMW X1

BMW Group Polska zadowolone z wyników w roku 2010

2011-01-20 - P. Grzelak     Tagi: BMW, Rynek, Sprzedaż
BMW liderem sprzedaży segmentu premium w Polsce przez wszystkie miesiące 2010 roku. Rekordy popluraności biją auta BMW z napędem xDrive.

Zobacz także: BMW X1 - galeria »
Ósmy rok działalności BMW Group Polska zakończyła na polskim rynku na pozycji niekwestionowanego lidera sprzedaży samochodów marki premium  i prawie 30% udziałem w rynku w tzw. segmencie plus. Po raz pierwszy łączna liczba sprzedanych samochodów BMW i MINI przekroczyła 6 000.
 
Auta BMW osiągnęły największą dynamikę sprzedaży spośród wszystkich producentów samochodów segmentu premium. Wzrost sprzedaży samochodów marki BMW wyniósł 25%, MINI 8,5% a motocykli ponad 38%. Sprzedaż wszystkich pojazdów koncernu w Polsce wzrosła o prawie 25%. „Wygląda na to, że nasze auta trafiają coraz bardziej w upodobania polskich konsumentów zaspokajając jednocześnie ich najbardziej wysublimowane potrzeby - mówi szef BMW Group Polska, Andreas Biehler. „Rośniemy znacznie szybciej, niż podnoszący się z kryzysu polski rynek motoryzacyjny oraz nasz segment premium plus. Odnotowujemy niesłychaną popularność aut z napędem xDrive. Stanowią one ponad 66% naszej sprzedaży. Klienci oszaleli na punkcie BMW X6 i BMW X5. Wydaje się to nieprawdopodobne, ale sprzedajemy więcej tych aut w Polsce, niż np. w Szwajcarii czy w Austrii - w krajach, gdzie segment aut 4x4 jest tradycyjnie bardzo silny.
Nawet w końcowym roku sprzedaży poprzedniego modelu BMW X3 zanotowaliśmy rekordy sprzedaży, a popyt na nowe X3 przeszedł nasze oczekiwania.

Okres oczekiwania na ten model to obecnie ponad trzy miesiące. Modele niszowe, takie jak BMW serii 5 GT i BMW Z4 również przyczyniły się do wzrostu sprzedaży firmy. Sprzedaliśmy ponad 200 sztuk modelu GT oraz 87 BMW Z4 (wzrost o prawie 100%), co zapewniło temu pięknemu roadsterowi pozycję lidera tego segmentu aut. Wszystkie wprowadzone w tym roku modele zostały bardzo dobrze przyjęte na polskim rynku, więc również rok 2011 wygląda dla nas obiecująco.”Wzrost sprzedaży został osiągnięty m.in. przez duży popyt na modele BMW z inteligentnym napędem na cztery koła xDrive. Prawdziwym hitem okazało się BMW X1, którego sprzedano 1041 sztuk (61 w 2009 r.) i które było najlepiej sprzedającym się modelem BMW w 2010 roku.

Wzrost sprzedaży BMW X6 o ponad 17% świadczy o niegasnącym od momentu wprowadzenia na rynek olbrzymim popycie na ten unikatowy model Sport Activity Coupe. Razem z BMW X5 auta biją na głowę konkurencję i stanowią największy udział w sprzedaży firmy (1600 sztuk- ponad 36% wolumenu).Debiutujące w roku 2010 nowe BMW serii 5 odniosło niemal natychmiast duży sukces na polskim rynku. Najpopularniejszą wersją silnikową było BMW 520d, które stanowi również duży udział sprzedaży flotowej firmy.

Wprowadzony w drugiej połowie roku napęd xDrive przyczynił się do wzrostu sprzedaży serii 5 i auta z tym napędem będą dominowały również w 2011 roku.Długo oczekiwane, dostępne w sprzedaży od jesieni 2010 roku nowe MINI Countryman przyczyniło się do 8,5% wzrostu sprzedaży samochodów tej marki (prawie 45% udziału). Większość sprzedanych egzemplarzy tego modelu była wyposażona w inteligentny napęd na cztery koła All 4. W przyszłym roku spodziewany jest wzrost udziału tego najmniejszego SAV-a w ogólnej sprzedaży MINI w Polsce i na świecie.Prawdziwy boom przeżywają również motocykle BMW. „Rok 2010 był bardzo udany dla BMW Motorrad na całym świecie, a szczególnie duży sukces odnieśliśmy w Polsce” - komentuje Robert Domański, szef działu motocykli. „Nie uwzględniając przetargu dla policji, zajęliśmy I miejsce z ponad 18% udziałem w sprzedaży motocykli  pow. 500 cm3 ( klasa e2 i e3 w.g. statystyk UE ).Oznacza to 38% wzrost sprzedaży w porównaniu do roku 2009. Najlepiej sprzedającymi się motocyklami BMW jest obecnie rodzina GS turystycznych modeli Enduro na czele z R 1200 GS/Adventure i F 800 GS, wyznaczającymi już kolejny rok standardy w tym segmencie.

Warto też podkreślić, że również w zupełnie nowym dla BMW segmencie motocykli sportowych Superbike, absolutnym liderem rynku w Polsce, jak i na świecie, został rewolucyjny model S 1000 RR, który jednocześnie nakreślił nowe kierunki dla technologii i osiągów w tej klasie motocykli.Podobnego sukcesu w roku 2011 oczekujemy po naszym kolejnym innowacyjnym nowym modelu, K 1600 GT/GTL, który z pewnością będzie królował na rynku ciężkich motocykli turystycznych, oferując niedostępny nigdzie indziej pakiet wyposażenia i komfort podróży. Przy wsparciu pozostałych 2 nowych modeli na rok 2011:  G 650 GS oraz nowej wersji klasycznego R 1200 R, zamierzamy w tym roku zwiększyć naszą sprzedaż o kolejne 20% oraz umocnić swoją pozycję na polskim rynku.”



źródło: BMW

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

BMW Group Polska zadowolone z wyników w roku 2010