Flota  »  Zarządzanie  »  Branża transportowa nie inwestuje w IT
			
			
			
			Branża transportowa nie inwestuje w IT
							2013-04-22 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Technologia, Zarządzanie, Transport drogowy
						
						
						Niemal połowa polskich firm transportowych nie korzysta z systemów informatycznych wspierających zarządzanie firmą i umożliwiających kontrolę kosztów. Niepokojące jest to, że tylko 18% z nich planuje wdrożenie takiego rozwiązania w tym roku, a jedynie co siódmy przewoźnik uważa, że system IT pomaga w prowadzeniu firmy. To wnioski płynące z badania przeprowadzonego przez firmę Pall-Ex Polska, międzynarodową sieć dystrybucji.
						- Brak inwestycji w systemy IT to problem głównie małych przewoźników, którzy nie są do końca świadomi korzyści wynikających z ich użytkowania -  mówi Tomasz Maj, IT Manager Pall-Ex Polska. 
Nie inwestują z obawy przed kosztami, nie wierzą też w skuteczność systemów Jedynie 18% badanych przewoźników planuje w tym roku wdrożenie systemu IT wspierającego zarządzanie firmą. Główny powód to wysokie koszty wdrożenia takich rozwiązań - na ten problem wskazuje aż 26% badanych. 13% firm zwraca też uwagę, że do obsługi systemu konieczne jest zatrudnienie dodatkowego pracownika a to generuje dodatkowe wydatki, które zniechęcają do inwestycji.
	
	
	
	
						- Wysokie ceny wdrożeń systemów informatycznych to w wielu przypadkach mit. Przykładem mogą być rozwiązania dostępne w modelu SaaS (Software as a Service), dostępne z poziomu przeglądarki internetowej, które nie wymagają ani specjalistycznego wdrożenia, ani zatrudniania dodatkowych osób do ich obsługi, wystarczy jedynie prosta adaptacja systemu do potrzeb firmy. - komentuje Tomasz Maj.Istotną barierą zniechęcającą do inwestycji w informatykę jest też przekonanie o niskiej skuteczności systemów IT. Tylko 14% przewoźników uważa, że wdrożenie systemu informatycznego pozwoli im na ograniczenie kosztów operacyjnych i przetrwanie niekorzystnej koniunktury. 
Brak inwestycji w nowe technologie i usługi może pogorszyć i tak już trudną sytuację wielu przewoźników. Według danych GUS w ubiegłym roku liczba firm transportowych zmniejszyła się o 3,5 tysiąca, a w tym roku może być jeszcze gorzej.- Konsekwencją zaniechania inwestycji w IT w branży transportowej jest brak dokładnej kontroli kosztów przewozów. Firmy kierują się raczej intuicją niż twardymi danymi, nie są też w stanie zaoferować klientom wielu nowoczesnych usług, które od dawna są standardem w dużych sieciach dystrybucyjnych - uważa Tomasz Maj.Mowa tutaj np. o systemie Track & Trace umożliwiającym śledzenie przesyłek online. Z takiego rozwiązania korzysta jedynie 25% badanych firm.
Czego oczekują od systemu?
Przewoźnicy pytani o to, jakie funkcje systemu IT są dla nich najważniejsze jednogłośnie (dla 100% badanych były to czynniki bardzo ważne lub ważne) wskazują na możliwość redukcji pustych przebiegów i monitorowania kosztów. 98% firm uważa, że kluczową rolę odgrywa optymalizacja tras i śledzenie pojazdów, zaś dla 94% zarządzanie czasem pracy kierowców. Wśród innych najczęściej wymienianych funkcji są: generator faktur i raportów (90%), moduł dla klientów (87%) i potwierdzenie dostawy (83%). 70% przewoźników chce, aby system IT dostępny był z poziomu przeglądarki internetowej.Badanie zostało zrealizowane przez firmę Pall-Ex Polska na grupie 90 firm transportowych z różnych regionów Polski.
					
Nie inwestują z obawy przed kosztami, nie wierzą też w skuteczność systemów Jedynie 18% badanych przewoźników planuje w tym roku wdrożenie systemu IT wspierającego zarządzanie firmą. Główny powód to wysokie koszty wdrożenia takich rozwiązań - na ten problem wskazuje aż 26% badanych. 13% firm zwraca też uwagę, że do obsługi systemu konieczne jest zatrudnienie dodatkowego pracownika a to generuje dodatkowe wydatki, które zniechęcają do inwestycji.
Brak inwestycji w nowe technologie i usługi może pogorszyć i tak już trudną sytuację wielu przewoźników. Według danych GUS w ubiegłym roku liczba firm transportowych zmniejszyła się o 3,5 tysiąca, a w tym roku może być jeszcze gorzej.- Konsekwencją zaniechania inwestycji w IT w branży transportowej jest brak dokładnej kontroli kosztów przewozów. Firmy kierują się raczej intuicją niż twardymi danymi, nie są też w stanie zaoferować klientom wielu nowoczesnych usług, które od dawna są standardem w dużych sieciach dystrybucyjnych - uważa Tomasz Maj.Mowa tutaj np. o systemie Track & Trace umożliwiającym śledzenie przesyłek online. Z takiego rozwiązania korzysta jedynie 25% badanych firm.
Czego oczekują od systemu?
Przewoźnicy pytani o to, jakie funkcje systemu IT są dla nich najważniejsze jednogłośnie (dla 100% badanych były to czynniki bardzo ważne lub ważne) wskazują na możliwość redukcji pustych przebiegów i monitorowania kosztów. 98% firm uważa, że kluczową rolę odgrywa optymalizacja tras i śledzenie pojazdów, zaś dla 94% zarządzanie czasem pracy kierowców. Wśród innych najczęściej wymienianych funkcji są: generator faktur i raportów (90%), moduł dla klientów (87%) i potwierdzenie dostawy (83%). 70% przewoźników chce, aby system IT dostępny był z poziomu przeglądarki internetowej.Badanie zostało zrealizowane przez firmę Pall-Ex Polska na grupie 90 firm transportowych z różnych regionów Polski.
źródło: Pall-Ex; foto: Renault
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Branża transportowa nie inwestuje w IT
Podobne: Branża transportowa nie inwestuje w IT
				 Nowa usługa Służby Celnej - mobilna aplikacja Granica »
Nowa usługa Służby Celnej - mobilna aplikacja Granica »
					
					 Finder S.A. przejął AutoGuard S.A. - powstała największa firma telematyczna w Polsce »
Finder S.A. przejął AutoGuard S.A. - powstała największa firma telematyczna w Polsce »
					
					 Cargotrax - nowa giełda ładunków dla samochodów ciężarowych »
Cargotrax - nowa giełda ładunków dla samochodów ciężarowych »
					
					 Projekt SZeF, czyli bat na zbyt wysokie życie paliwa w samochodach służbowych »
Projekt SZeF, czyli bat na zbyt wysokie życie paliwa w samochodach służbowych »
					
				Podobne galerie: Branża transportowa nie inwestuje w IT
				 Oasis of the Seas, czyli szczyt morskiego luksusu, cz. 2 »
Oasis of the Seas, czyli szczyt morskiego luksusu, cz. 2 »
					
					 Seabourn Sojourn, czyli morski luksus ponad miarę cz. 1 »
Seabourn Sojourn, czyli morski luksus ponad miarę cz. 1 »
					
					 Mercedes Sprinter 2018 - oficjalne zdjęcia vana »
Mercedes Sprinter 2018 - oficjalne zdjęcia vana »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			
 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Tapety Toyota
Tapety Toyota  Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory GP Singapuru - Wyścig
GP Singapuru - Wyścig  GP Australii - Melbourne: zdjęcia z wyścigu
GP Australii - Melbourne: zdjęcia z wyścigu  
 
			
 
 
			