Flota » Aktualności » Chevrolet zwiększył udział w rynku w Europie Zachodniej i Środkowej w 2011 r.

Chevrolet zwiększył udział w rynku w Europie Zachodniej i Środkowej w 2011 r.
W 2011 roku Chevrolet sprzedał 206 400* samochodów w Europie Zachodniej i Środkowej**, czyli o 1 600 więcej, niż w roku 2010. Tym samym firma uzyskała największy w swojej historii udział w rynku wynoszący 1,24%.
W porównaniu z rokiem 2010 Chevrolet odnotował wzrost sprzedaży w 20 krajach oraz wzrost udziału w rynku w 16 krajach Europy Zachodniej i Środkowej. Siedem państw osiągnęło w 2011 r. rekordowy udział w rynku, a w wielu z nich uzyskano także rekordowo wysokie wyniki sprzedaży: Austria (1,18% udziału w rynku), Francja (0,88%), Niemcy (0,86%), Polska (2,28%), Serbia (5,02%), Słowenia (2,95%) oraz Turcja (2,6%).
„Odnieśliśmy sukces i możemy cieszyć się wzrostem udziału w wymagającym rynku europejskim w 2011 roku”, powiedziała Susan Docherty, prezes i dyrektor zarządzająca Chevrolet Europe. Chevrolet wprowadził do sprzedaży w 2011 r. siedem nowych samochodów, dzięki czemu gama modelowa producenta obejmuje obecnie ponad połowę wszystkich segmentów rynku. „Dzięki naszej nowej gamie modelowej, oferowanej w salonach sprzedaży w całej Europie, rok 2012 otwiera przed nami ekscytujące możliwości dalszego rozwoju”, dodała Susan Docherty. Najlepiej sprzedającym się modelem Chevroleta w Europie był Spark, który zdobył 5,5% udziału w segmencie mini i trafił do 66 400 klientów. Miejski Chevrolet Aveo sprzedał się w liczbie 51 000 egzemplarzy, a Cruze, obecnie oferowany również jako hatchback, osiągnął łączną sprzedaż na poziomie 39 400 sztuk.
Kompaktowy sedan Chevrolet Cruze po raz kolejny uzyskał tytuł lidera segmentu na wielu europejskich rynkach, a także najlepiej sprzedającego się na świecie modelu Chevroleta. Od momentu debiutu w 2009 roku w ręce klientów trafiło już ponad milion egzemplarzy tego modelu. W roku 2012 zadebiutuje Chevrolet Cruze kombi, co pozwoli wyjść naprzeciw oczekiwaniom odbiorców w kolejnym istotnym segmencie rynku w Europie Zachodniej i Środkowej.SUV Chevrolet Captiva oraz rodzinny van Chevrolet Orlando cieszą się dużym zainteresowaniem klientów, sprzedając się odpowiednio w liczbie 24 300 i 20 600 egzemplarzy w 2011 r. Kultowy samochód sportowy Chevrolet Camaro, lider segmentu w Stanach Zjednoczonych, trafił w pierwszych miesiącach sprzedaży w Europie do 600 odbiorców, z czego 40% to klienci z Francji.W sumie w Europie*** Chevrolet sprzedał w 2011 r. rekordową liczbę 517 800 samochodów, co oznacza wzrost o 40 500 sztuk lub 8,5% w stosunku do roku 2010 oraz przekłada się na rekordowo wysoki udział w rynku na poziomie 2,61%. Chevrolet obronił także pierwszą pozycję wśród importowanych marek w Rosji, sprzedając w 2011 r. 173 500 samochodów osobowych i modeli typu SUV. Oznacza to wzrost sprzedaży o 57 200 aut oraz udział w rynku wynoszący 6,39%.Oprócz tego Chevrolet sprzedał również 15 133 w Izraelu**** w 2011 roku.
Chevrolet Poland zakończył rok wynikiem 7 783 sprzedanych nowych samochodów, co oznacza 26% wzrost w porównaniu do 2010 roku. Jest to rekordowy wynik w historii marki na polskim rynku.
* Wstępna liczba rejestracji - cały rynek samochodów (samochody osobowe i lekkie samochody dostawcze).
** Zachodnia i Środkowa Europa obejmuje kraje należące do Unii Europejskiej oraz Andorę, Albanię, Bośnię i Hercegowinę, Chorwację, Islandię, Macedonię, Norwegię, Serbię, Czarnogórę, Szwajcarię oraz Turcję.
*** Liczba ta obejmuje 49 państw: kraje Europy Zachodniej i Środkowej, Rosję, Ukrainę, Uzbekistan, Kazachstan oraz inne kraje należące do Wspólnoty Niepodległych Państw.
**** Izrael jest częścią Chevrolet Europe, ale liczba ta nie została uwzględniona we wcześniej wymienionych wynikach sprzedaży.
W porównaniu z rokiem 2010 Chevrolet odnotował wzrost sprzedaży w 20 krajach oraz wzrost udziału w rynku w 16 krajach Europy Zachodniej i Środkowej. Siedem państw osiągnęło w 2011 r. rekordowy udział w rynku, a w wielu z nich uzyskano także rekordowo wysokie wyniki sprzedaży: Austria (1,18% udziału w rynku), Francja (0,88%), Niemcy (0,86%), Polska (2,28%), Serbia (5,02%), Słowenia (2,95%) oraz Turcja (2,6%).
„Odnieśliśmy sukces i możemy cieszyć się wzrostem udziału w wymagającym rynku europejskim w 2011 roku”, powiedziała Susan Docherty, prezes i dyrektor zarządzająca Chevrolet Europe. Chevrolet wprowadził do sprzedaży w 2011 r. siedem nowych samochodów, dzięki czemu gama modelowa producenta obejmuje obecnie ponad połowę wszystkich segmentów rynku. „Dzięki naszej nowej gamie modelowej, oferowanej w salonach sprzedaży w całej Europie, rok 2012 otwiera przed nami ekscytujące możliwości dalszego rozwoju”, dodała Susan Docherty. Najlepiej sprzedającym się modelem Chevroleta w Europie był Spark, który zdobył 5,5% udziału w segmencie mini i trafił do 66 400 klientów. Miejski Chevrolet Aveo sprzedał się w liczbie 51 000 egzemplarzy, a Cruze, obecnie oferowany również jako hatchback, osiągnął łączną sprzedaż na poziomie 39 400 sztuk.
Chevrolet Poland zakończył rok wynikiem 7 783 sprzedanych nowych samochodów, co oznacza 26% wzrost w porównaniu do 2010 roku. Jest to rekordowy wynik w historii marki na polskim rynku.
* Wstępna liczba rejestracji - cały rynek samochodów (samochody osobowe i lekkie samochody dostawcze).
** Zachodnia i Środkowa Europa obejmuje kraje należące do Unii Europejskiej oraz Andorę, Albanię, Bośnię i Hercegowinę, Chorwację, Islandię, Macedonię, Norwegię, Serbię, Czarnogórę, Szwajcarię oraz Turcję.
*** Liczba ta obejmuje 49 państw: kraje Europy Zachodniej i Środkowej, Rosję, Ukrainę, Uzbekistan, Kazachstan oraz inne kraje należące do Wspólnoty Niepodległych Państw.
**** Izrael jest częścią Chevrolet Europe, ale liczba ta nie została uwzględniona we wcześniej wymienionych wynikach sprzedaży.
źródło: Chevrolet
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Chevrolet zwiększył udział w rynku w Europie Zachodniej i Środkowej w 2011 r.
Podobne: Chevrolet zwiększył udział w rynku w Europie Zachodniej i Środkowej w 2011 r.




Podobne galerie: Chevrolet zwiększył udział w rynku w Europie Zachodniej i Środkowej w 2011 r.



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Chevrolet
Galerie zdjęć
Newsletter