Flota  »  Aktualności  »  Fabryka Renault w Cleon wyprodukowała 50 milionów skrzyń biegów
Renault Megane

Fabryka Renault w Cleon wyprodukowała 50 milionów skrzyń biegów

2010-07-07 - P. Grzelak     Tagi: Renault, Technologia
17 czerwca 2010 roku fabryka Renault w Cleon (Francja) wyprodukowała swoją pięćdziesięciomilionową skrzynię biegów. Jest to 5-biegowa ręczna skrzynia biegów typu J, która trafi do Wielkiej Brytanii, do zakładu Nissana w Sunderland i zostanie zamontowana w modelu Nissan Qashqai.Założona w 1958 roku fabryka Renault w Cleon jest największym zakładem koncernu produkującym części mechaniczne. Obecnie produkcja zakładu sięga 3 500 skrzyń dziennie. W 2009 roku 4 051 pracowników fabryki wykonało 508 258 skrzyń biegów i 310 806 silników. Obecnie 61% skrzyń biegów z Cleon jest montowanych w samochodach marki Nissan, 28% w samochodach Renault i 11% w modelach General Motors.

Cleon produkuje obecnie skrzynie typu J (ręczne 5-biegowe o maksymalnym momencie obrotowym 200 Nm), przeznaczone do modeli Renault: Twingo, Wind, Clio, Modus, Megane, Kangoo i modeli Nissana: Micra, Tiida, Cube, Qashqai i NV200. Produkuje również skrzynie typu P (ręczne, 6-biegowe o maksymalnym momencie obrotowym 340 Nm), montowane w modelach Renault: Megane, Scenic, Laguna, Espace, Trafic, Master oraz Samsung SM5. W zakładzie powstają ponadto silniki benzynowe 2.0 i 2.0T (typ F4R) oraz wysokoprężne: 1.9 dCi (typ F9Q), 2.0 dCi (typ M9R), 2.2 dCi (typ G9T), 2.3 dCi (typ M9T), 2.5 dCi (typ G9U) i V6 dCi (typ V9X).

W 2011 roku fabryka podejmie produkcję nowego silnika Sojuszu 1.6 dCi (typ R9M). Renault produkuje skrzynie biegów również w innych zakładach: we Francji (Choisy i Ruitz), w Hiszpanii (Sewilla), w Portugalii (fabryka CACIA koło Aveiro), w Rumunii (Pitesti), w Turcji (Bursa) i Chile (fabryka CORMECANICA w Los Andes).
Silniki są produkowane również w innych zakładach koncernu: we Francji (Douvrin i Choisy), w Rumunii (Pitesti), w Turcji (Bursa), w Korei Południowej (Busan) i Brazylii (Kurytyba).

Historia:
  • 1958:  Powstanie fabryki skrzyń biegów w Cleon.
  • 1960:  Budowa drugiego budynku przeznaczonego do produkcji silników.
  • 1964: Założenie huty aluminium. Produkcja pierwszych aluminiowych bloków cylindrów do modelu Renault 16.
  • 1970:  Budowa nowego budynku przeznaczonego do produkcji skrzyń biegów, a następnie silników.
  • 2000:  Instalacja elastycznych taśm produkcyjnych.
  • 2001:  Przeniesienie działu produkcji części mechanicznych do prototypów do Cleon.
  • 2005: Uruchomienie produkcji silnika M9R (2.0 dCi), pierwszego silnika Sojuszu oraz skrzyni biegów PK4.
  • 2007: Budowa instalacji transportowych do bezpośredniego eksportu silników M9 do Japonii i Korei Południowej.
  • 2008: 50. rocznica powstania zakładu i rozpoczęcie produkcji silnika V9X (V6 dCi).
  • 2010: Rozpoczęcie produkcji silnika M9T (2.3 dCi) przeznaczonego do Nowego Mastera.



źródło: Renault

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Fabryka Renault w Cleon wyprodukowała 50 milionów skrzyń biegów