Flota  »  Aktualności  »  Fiat 500 wygrał w badaniu satysfakcji klienta w Niemczech
Fiat 500

Fiat 500 wygrał w badaniu satysfakcji klienta w Niemczech

2011-06-20 - P. Grzelak     Tagi: Fiat, Plebiscyty, Fiat 500
Fiat 500 zdobył pierwsze miejsce w badaniu satysfakcji klienta „Vehicle Owner Satisfaction Study" prowadzonym przez J. D. Power and Associates - znany instytut badania rynku - przeprowadzający od 2002 roku badania rynkowe, mające ocenić stopień zadowolenia niemieckich kierowców z posiadanego samochodu. Uroczystość wręczenia nagród odbyła się w Berlinie w siedzibie wydawnictwa Axel Springer. Uzyskując łączny wynik 81,8%, w kategorii samochodów „minicar" Fiat 500 otrzymał najwyższą punktację w klasyfikacji, która tradycyjnie w poprzednich latach przyznawała pierwsze miejsca samochodom produkcji niemieckiej lub japońskiej. Badanie, prowadzone corocznie na całym świecie, określa stopień zadowolenia klienta z posiadanego samochodu na podstawie uzyskanych odpowiedzi dotyczących 67 cech, w czterech różnych kategoriach.

Wartość satysfakcji wyrażana jest w procentach. W ogólnej ocenie tym czterem kategoriom przypisuje się różną wagę: największe znaczenie (32%) ma atrakcyjność auta, czyli osiągi, design, komfort, funkcjonalność; następnie jakość i niezawodność (26%), koszty eksploatacji, czyli zużycie paliwa, koszt ubezpieczenia, przeglądów i napraw (22%) i wreszcie zadowolenie z obsługi serwisowej (20%).
Badanie „Vehicle Owner Satisfation Study" przeprowadzone w Niemczech opiera się na 17.158 kwestionariuszach on-line, w których kierowcy przedstawili szczegółowe informacje na temat posiadanych pojazdów, używanych przynajmniej od dwóch lat, których średni przebieg wynosi przynajmniej 38.700 km.Ocena dotyczy jedynie modeli należących do dziewięciu kategorii - od segmentu aut małych do samochodów terenowych - i opiera się na co najmniej 50 pytaniach.

W tej edycji najbardziej znaczący wynik miała ocena Klientów niemieckich, dotycząca najważniejszego kryterium, czyli zadowolenia z osiągów pojazdu, jego komfortu i stylistyki - gdzie Fiat 500 za każdym razem uzyskał maksymalną punktację. Również, jeżeli chodzi o koszty użytkowania, samochód miejski Fiat wyróżnia się na tle pozostałych.Fiat 500 był już wielokrotnie nagradzany za design oraz zastosowane technologie. Teraz, ta nowa nagroda podkreśla zarówno wysokie standardy jakościowe Fiata 500, jak i zaangażowanie Fiat Group Automobiles w ciągłą poprawę jakości obsługi klienta oraz usług świadczonych przez sieć sprzedaży.



źródło: Fiat

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Fiat 500 wygrał w badaniu satysfakcji klienta w Niemczech

Fiat 500 wygrał w badaniu satysfakcji klienta w Niemczech
radush 2011-11-05 16:16
To że Fiat w ankiecie prowadzonej w Niemczech wyparł auta produkcji japońskiej i niemieckiej jest swego rodzaju Fenomenem. Jak widać Niemcy w końcu dostrzegli jak wiele włoska marka jest warta. Nic w tym dziwnego jeśli przyjrzymy się pięćsetce która jest samochodem bardzo solidnym i dobrze wykonanym.