Flota  »  Aktualności  »  Fiat najbardziej "ekologiczną" marką w Europie
			
			
			
			 
									
					
					Fiat najbardziej "ekologiczną" marką w Europie
							2010-10-06 - P. Grzelak     Tagi: Fiat, Plebiscyty, Ekologia, Fiat 500
						
						
						Spośród dziesięciu marek samochodowych najlepiej sprzedających się w Europie, Fiat Automobiles jest marką, która odnotowała najniższą średnią wartość emisji CO2 w swoich samochodach sprzedanych w pierwszym półroczu 2010 roku: 123,5 g/km (w stosunku do roku 2009 odnotowała poprawę o 4,3 g/km).
						Pierwsze miejsce zostało potwierdzona przez powstałą w 1984 roku i obecną na 40 rynkach firmę JATO, światowego lidera w dziedzinie doradztwa i badań z zakresu motoryzacji.
Klasyfikacja wygląda następująco:
Fiat (123,5 g/km),
Toyota (128,0 g/km),
Peugeot (132,3 g/km),
Citroen (133,4 g/km),
Renault (134,6 g/km),
Ford (137,0 g/km),
Opel/Vauxhall (141,0 g/km),
Volkswage (142,2 g/km),
Audi (154,2 g/km),
BMW (154,5 g/km). Do tego ważnego wyniku dołączają się też dwa inne rekordy odnotowane w rankingach z podziałem wg modelu i grupy.  
						
	
	
	
	
						Warto podkreślić, że wszystkie 20 modeli najlepiej sprzedających się w Europie samochodów zmniejszyło emisję w pierwszym półroczu 2010 roku, ale aż trzy pojazdy Fiata plasują się na pierwszych miejscach tego rankingu: na czele jest Fiat 500 ze świetnym wynikiem 116,0 g/km CO2 (w stosunku do roku 2009 jest poprawa o 3,9 g/km), za nim na drugim miejscu jest Fiat Panda (118,9 g/km) i na czwartym miejscu Fiat Punto (123,5 g/km).Ponadto, Fiat Group Automobiles nadal prowadzi także w rankingu grupy (126,2 g/km), zwiększając przewagę nad Toyotą (130,0 g/km), PSA (132,8 g/km), Renault (136,7 g/km) i Hyundaiem (138,3 g/km). Jest to prawdziwy rekord, który czyni Fiata jedyną grupą, której już udało się zejść poniżej średniego poziomu europejskiego 130 g/km ustalonego na rok 2015.Należy ponadto przypomnieć, że prawie 60% wszystkich nowych samochodów w Europie znajduje się teraz na poziomie emisji CO2 równym 140 g/km lub niższym, z poprawą o 6,7% w stosunku do roku 2009, zwiększając tym samym o 5% udział w rynku pojazdów o niskim poziomi emisji (do 120 g/km CO2).Ale zobowiązanie Fiata, zawsze ukierunkowane na rzeczywiste potrzeby ludzi na tym się nie kończy. Waga przywiązywana do ekologii rodzi się z długoterminowej strategii opartej na dwóch głównych koncepcjach: z jednej strony rozwiązania technologiczne skierowane na zmniejszenie spalania i emisji CO2; z drugiej strony uwrażliwienie użytkowników samochodów na ich coraz bardziej odpowiedzialne i ekologiczne użytkowanie.Przede wszystkim wyjątkowe silniki takie jak rewolucyjny TwinAir (dwucylindrowy o mocy 85 KM) zamontowany po raz pierwszy właśnie w Fiacie 500 i 500C. Należy podkreślić, że Fiat 500 TwinAir jest wyposażony w silnik benzynowy turbo z poziomem emisji CO2 najniższym na świecie: 92 g/km ze skrzynią biegów zrobotyzowaną Dualogic i 95 g/km ze skrzynią manualną.Przy bardzo małej pojemności skokowej (875 cm³), nowy silnik zapewnia świetne osiągi przy jednoczesnym znacznym zmniejszeniu spalania: jeśli porównamy go z silnikiem 1.4 o mocy 100 KM, TwinAir o mocy 85KM odnotowuje wzrost momentu obrotowego o 25 procent przy 2000 obr./min. przy jednoczesnym zmniejszeniu spalania o 30%. Wszystko to przyczynia się do większej przyjemności z jazdy i zmniejszenia emisji spalin.Innowacyjne rozwiązanie dostępne już dzisiaj, takie jak technologia MultiAir dla silników benzynowych, która dzięki nowemu systemowi elektro-hydraulicznego sterowania zaworami gwarantuje zawsze optymalne spalanie ze zmniejszeniem aż do 25% emisji CO2 i jednoczesne zwiększenie mocy o 10%.Nowoczesne technologie także w silnikach diesla, z 1.3 Multijet drugiej generacji o mocy do 95 KM. Dzięki 8 wtryskom na cykl, silnik 1.3 Multijet II umożliwia wzrost momentu obrotowego przy niskich obrotach nawet o 25% przy zmniejszeniu emisji o 6%.
Kluczowy wkład w ten wynik, potwierdzony przez JATO, był również wniesiony przez nadzwyczajny wzrost użycia metanu, najbardziej przyjaznego dla środowiska i najbardziej ekonomicznego paliwa dostępnego dziś na rynku. Dalekosiężny wybór, dokonany ponad dziesięć lat temu, który doprowadził Fiata do zdobycia pozycji europejskiego lidera w dziedzinie pojazdów z oryginalnie zainstalowanym zasilaniem metanem (CNG) z prawie 400 000 sztuk samochodów sprzedanych do tej pory należących do gamy Natural Power.Jest to gama samochodów osobowych i dostawczych o podwójnym zasilaniu (matan/benzyna), spełniając tym samym oczekiwania bardzo szerokiej grupy klientów.
Ponadto Fiat proponuje inne innowacyjne rozwiązania eko-technologiczne jak system Start&Stop, w powszechnym użyciu w przypadku gamy Euro 5, który steruje chwilowym wyłączeniem silnika i następnie jego ponownym włączeniem. Osiągnięte zostaje w ten sposób średnie zmniejszenie zużycia paliwa do 12% w cyklu miejskim.Drugi filar strategii Fiata, który dotyczy ochrony środowiska realizowany jest poprzez uwrażliwienie kierowców na użytkowanie samochodów w sposób coraz bardziej odpowiedzialny i ekologiczny. Z tej filozofii zrodził się eco:Drive, innowacyjne oprogramowanie, który umożliwia - poprzez port USB systemu Blue&Me - analizę sposobu jazdy kierowcy pomagając mu zoptymalizować spalanie i emisję spalin.Tak więc technologia eco:Drive jest pierwszą i jedyną będącą w stanie dostarczyć kierowcy prawdziwych danych dotyczących przejazdu, jak również wskazówek po przeanalizowaniu indywidualnego stylu jazdy.
Od jej uruchomienia w październiku 2008 do dzisiaj, aplikację (dostępna gratis na stronie www.fiat.com/ecodrive) pobrano już 140 000 razy a prawie 50 000 użytkowników, korzysta z niej na co dzień. Duży sukces jeśli chodzi o liczbę użytkowników, ale przede wszystkim sukces dla środowiska jeśli weźmie się pod uwagę, że społeczność eco:Ville zaoszczędziła w sumie prawie 3 000 ton CO2.Tak więc Fiat tworząc eco:Drive myślał nie tylko o swoich produktach, ale także o użytkownikach zachęcając ich do przyczyniania się do zmniejszenia emisji związanych z transportem samochodowym. Eco:Drive jest dziś dostępny dla wielu modeli z gamy Fiata (500, 500C, Grande Punto, Punto Evo, Bravo, Croma, Qubo, Doblò) i samochodów dostawczych Fiat Professional (Grande Punto Van, Punto Evo Van, Fiorino, Doblò i Ducato).Ponadto dostępne są dodatkowe funkcjonalności pozwalające szacować oszczędności związane z użyciem ekotechnologii Fiata (Start&Stop i zasilanie metanem), jak również specjalna wersja dla flot (eco:Drive Fleet) umożliwiająca firmom i osobom zarządzającym flotami na kontrolowanie emisji CO2 i kosztów.
					
Klasyfikacja wygląda następująco:
Fiat (123,5 g/km),
Toyota (128,0 g/km),
Peugeot (132,3 g/km),
Citroen (133,4 g/km),
Renault (134,6 g/km),
Ford (137,0 g/km),
Opel/Vauxhall (141,0 g/km),
Volkswage (142,2 g/km),
Audi (154,2 g/km),
BMW (154,5 g/km). Do tego ważnego wyniku dołączają się też dwa inne rekordy odnotowane w rankingach z podziałem wg modelu i grupy.
Kluczowy wkład w ten wynik, potwierdzony przez JATO, był również wniesiony przez nadzwyczajny wzrost użycia metanu, najbardziej przyjaznego dla środowiska i najbardziej ekonomicznego paliwa dostępnego dziś na rynku. Dalekosiężny wybór, dokonany ponad dziesięć lat temu, który doprowadził Fiata do zdobycia pozycji europejskiego lidera w dziedzinie pojazdów z oryginalnie zainstalowanym zasilaniem metanem (CNG) z prawie 400 000 sztuk samochodów sprzedanych do tej pory należących do gamy Natural Power.Jest to gama samochodów osobowych i dostawczych o podwójnym zasilaniu (matan/benzyna), spełniając tym samym oczekiwania bardzo szerokiej grupy klientów.
Ponadto Fiat proponuje inne innowacyjne rozwiązania eko-technologiczne jak system Start&Stop, w powszechnym użyciu w przypadku gamy Euro 5, który steruje chwilowym wyłączeniem silnika i następnie jego ponownym włączeniem. Osiągnięte zostaje w ten sposób średnie zmniejszenie zużycia paliwa do 12% w cyklu miejskim.Drugi filar strategii Fiata, który dotyczy ochrony środowiska realizowany jest poprzez uwrażliwienie kierowców na użytkowanie samochodów w sposób coraz bardziej odpowiedzialny i ekologiczny. Z tej filozofii zrodził się eco:Drive, innowacyjne oprogramowanie, który umożliwia - poprzez port USB systemu Blue&Me - analizę sposobu jazdy kierowcy pomagając mu zoptymalizować spalanie i emisję spalin.Tak więc technologia eco:Drive jest pierwszą i jedyną będącą w stanie dostarczyć kierowcy prawdziwych danych dotyczących przejazdu, jak również wskazówek po przeanalizowaniu indywidualnego stylu jazdy.
Od jej uruchomienia w październiku 2008 do dzisiaj, aplikację (dostępna gratis na stronie www.fiat.com/ecodrive) pobrano już 140 000 razy a prawie 50 000 użytkowników, korzysta z niej na co dzień. Duży sukces jeśli chodzi o liczbę użytkowników, ale przede wszystkim sukces dla środowiska jeśli weźmie się pod uwagę, że społeczność eco:Ville zaoszczędziła w sumie prawie 3 000 ton CO2.Tak więc Fiat tworząc eco:Drive myślał nie tylko o swoich produktach, ale także o użytkownikach zachęcając ich do przyczyniania się do zmniejszenia emisji związanych z transportem samochodowym. Eco:Drive jest dziś dostępny dla wielu modeli z gamy Fiata (500, 500C, Grande Punto, Punto Evo, Bravo, Croma, Qubo, Doblò) i samochodów dostawczych Fiat Professional (Grande Punto Van, Punto Evo Van, Fiorino, Doblò i Ducato).Ponadto dostępne są dodatkowe funkcjonalności pozwalające szacować oszczędności związane z użyciem ekotechnologii Fiata (Start&Stop i zasilanie metanem), jak również specjalna wersja dla flot (eco:Drive Fleet) umożliwiająca firmom i osobom zarządzającym flotami na kontrolowanie emisji CO2 i kosztów.
źródło: Fiat
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Fiat najbardziej "ekologiczną" marką w Europie
Podobne: Fiat najbardziej "ekologiczną" marką w Europie
				 Fiat: debiut systemu eco:Drive Fleet »
Fiat: debiut systemu eco:Drive Fleet »
					
					 Fiat otrzymuje nagrodę TECHNOBEST 2009 dla technologii MULTIAIR »
Fiat otrzymuje nagrodę TECHNOBEST 2009 dla technologii MULTIAIR »
					
					 Fiat 500 wygrał w badaniu satysfakcji klienta w Niemczech »
Fiat 500 wygrał w badaniu satysfakcji klienta w Niemczech »
					
					 Tytuł Diamentowego Inżyniera 2009 dla Dyrektora fabryki Fiat Auto Poland w Tychach. »
Tytuł Diamentowego Inżyniera 2009 dla Dyrektora fabryki Fiat Auto Poland w Tychach. »
					
				Podobne galerie: Fiat najbardziej "ekologiczną" marką w Europie
				 Fiat Doblo po face liftingu - z nową twarzą do pracy i na wakacje »
Fiat Doblo po face liftingu - z nową twarzą do pracy i na wakacje »
					
					 Odmłodzony Fiat Ducato w pełnej krasie - sukces ma w genach »
Odmłodzony Fiat Ducato w pełnej krasie - sukces ma w genach »
					
					 Citroen Jumper, Fiat Ducato oraz Peugeot Boxer na rok 2014 »
Citroen Jumper, Fiat Ducato oraz Peugeot Boxer na rok 2014 »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				Tapety na pulpit Fiat
				
				
				
				
				
				
				
			 Fiat 500 i 500C TwinAir
Fiat 500 i 500C TwinAir Fiat 500 i 500C TwinAir
Fiat 500 i 500C TwinAir Fiat 500 i 500C TwinAir
Fiat 500 i 500C TwinAir Fiat 500 i 500C TwinAir
Fiat 500 i 500C TwinAir Fiat 500 i 500C TwinAir
Fiat 500 i 500C TwinAir Fiat 500 i 500C TwinAir
Fiat 500 i 500C TwinAir


 Fiat 500 i 500C TwinAir
Fiat 500 i 500C TwinAir Fiat 500 i 500C TwinAir
Fiat 500 i 500C TwinAir Fiat 500 i 500C TwinAir
Fiat 500 i 500C TwinAir Fiat 500 i 500C TwinAir
Fiat 500 i 500C TwinAir Fiat 500 i 500C TwinAir
Fiat 500 i 500C TwinAir Fiat 500 i 500C TwinAir
Fiat 500 i 500C TwinAir Fiat 500 i 500C TwinAir
Fiat 500 i 500C TwinAir Fiat 500 i 500C TwinAir
Fiat 500 i 500C TwinAir Fiat 500 i 500C TwinAir
Fiat 500 i 500C TwinAir Fiat 500 i 500C TwinAir
Fiat 500 i 500C TwinAir Fiat 500 i 500C TwinAir
Fiat 500 i 500C TwinAir Fiat 500 i 500C TwinAir
Fiat 500 i 500C TwinAir Fiat 500 i 500C TwinAir
Fiat 500 i 500C TwinAir Fiat 500 i 500C TwinAir
Fiat 500 i 500C TwinAir Fiat 500 i 500C TwinAir
Fiat 500 i 500C TwinAir Fiat 500 i 500C TwinAir
Fiat 500 i 500C TwinAir Fiat 500 i 500C TwinAir
Fiat 500 i 500C TwinAir Fiat 500 i 500C TwinAir
Fiat 500 i 500C TwinAir Fiat 500 i 500C TwinAir
Fiat 500 i 500C TwinAir Fiat 500 i 500C TwinAir
Fiat 500 i 500C TwinAir Fiat 500 i 500C TwinAir
Fiat 500 i 500C TwinAir 
						
						 
						
						 Tapety Fiat
						
						Tapety Fiat  37. Rajd Elmot - Krause: Galeria 1
37. Rajd Elmot - Krause: Galeria 1 .jpg) N-Gine Renault F1 Team Show w Poznaniu w obiektywie Tomasza Płoszaja
N-Gine Renault F1 Team Show w Poznaniu w obiektywie Tomasza Płoszaja  Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec
Prztyczek w nosy Trumpa i Muska. Amerykańscy żołnierze nie mogą zabrać Tesli Cybertruck do Niemiec Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk
Rajd Polski żegna Mikołajki. Kultowa impreza przenosi się na Śląsk Tapety Pagani
Tapety Pagani  
 
			
 
 
			