Flota  »  Sprzęt / technika  »  Filtry kabinowe Bosch - Czyste powietrze w samochodzie
			
			
			
			 
									
					
					Filtry kabinowe Bosch - Czyste powietrze w samochodzie
							2009-04-21 - P. Łukasiewicz     Tagi: Eksploatacja, Bosch
						
						
						Zanieczyszczone powietrze dostając się do wnętrza samochodu może negatywnie wpływać na kierowcę i pasażerów. Rozwiązaniem w takich sytuacjach jest filtr kabinowy. Regularnie wymieniane filtry kabinowe firmy Bosch z węglem aktywnym gwarantują lepsze samopoczucie oraz bezpieczeństwo i komfort podróżujących.
						
Wiosna to czas częstszych wyjazdów za miasto, ale także początek okresu pylenia roślin. Już niewielki wzrost stężenia pyłków w powietrzu wystarczy, by osoby cierpiące na alergię zaczęły kichać i łzawić. Napad kichania za kierownicą jest nie tylko nieprzyjemny, ale także stanowi realne niebezpieczeństwo, ponieważ spowalnia reakcję na zdarzenia na drodze. Naturalnym odruchem na kichnięcie jest zamykanie oczu, co przy prędkości 80 km/h oznacza jazdę przez około 25 metrów z zamkniętymi powiekami. Dodatkowo, latem w powietrzu występuje większe stężenie ozonu, co obniża zdolność koncentracji za kierownicą. 
Dopływ powietrza zewnętrznego i spalin z pojazdów znajdujących się z przodu powoduje tzw. efekt tunelu, którego skutkiem jest sześć razy większe stężenie pyłków, ozonu i drobnych cząstek zanieczyszczeń wewnątrz pojazdu, niż na zewnątrz. Przyczynę reakcji alergicznych oraz złego samopoczucia kierowcy i pasażerów pomaga wyeliminować z powietrza prawidłowo działający filtr kabinowy, co znacznie obniża niebezpieczeństwo wypadku. Kolejnym pozytywnym aspektem działania filtra kabinowego jest ochrona układu klimatyzacji przed wnikaniem pyłu i cząsteczek kurzu, co poprawia efektywność klimatyzatora oraz wydłuża jego okres eksploatacji. Świeże powietrze wewnątrz samochodu chroni przed zmęczeniem, a jego lepsza cyrkulacja zapobiega zaparowywaniu szyb.
	
	
	
	
						
Jak działa filtr kabinowy? 
Filtry kabinowe zaczęto montować fabrycznie przed blisko 15 laty i szacuje się, że do roku 2015 będzie w nie wyposażonych 100 proc. aut wyjeżdżających z fabryk. Filtr kabinowy umieszczony jest w układzie wentylacji pojazdu przed wirnikiem dmuchawy, chroniąc go przed uszkodzeniem. W filtrach kabinowych nie stosuje się wkładów papierowych, które po zawilgoceniu zmniejszają zdolność pochłaniania zanieczyszczeń i dokładność filtracji. Standardowy filtr kabinowy zbudowany jest z trzech warstw osadzonych w obudowie z tworzywa sztucznego - wstępnej, która zatrzymuje największe cząstki brudu i kurzu, środkowej mikrofazy zatrzymującej mikrocząsteczki, pyłki i bakterie oraz nośnej warstwy filtrującej stabilizującej konstrukcję filtra. Szczególnie rozwiniętą technikę oczyszczania powietrza wewnątrz samochodu oferują filtry kabinowe Boscha z węglem aktywnym, który stanowi dodatkową czwartą warstwę zatrzymującą szkodliwe dla zdrowia gazy, jak tlenki azotu, ozon i związki siarki. Dlatego w trosce o ochronę zdrowia warto stosować właśnie filtr kabinowy z węglem aktywnym, który eliminuje z zasysanego do wnętrza pojazdu powietrza nawet 100 proc. zanieczyszczeń. Filtry te umożliwiają jazdę z włączonym nawiewem lub klimatyzacją nawet w tak trudnych warunkach, jak przejazd przez tunele lub jazda w ulicznych korkach, kiedy stężenie zanieczyszczeń na zewnątrz jest bardzo duże. Filtry kabinowe z węglem aktywnym Bosch odznaczają się wysoką odpornością na upały, mróz i wilgoć.
Jak często wymieniać?
Filtry kabinowe powinno się wymieniać po przejechaniu 15 tys. km lub co najmniej raz w roku. Zazwyczaj filtr jest wymieniany podczas okresowego przeglądu technicznego samochodu. Sygnałami do wymiany filtra są parowanie szyb, zmniejszenie ilości powietrza tłoczonego przez dmuchawę. Wymiana jest potrzebna szczególnie po zakończeniu okresu zimowego, ponieważ kurz i wilgoć, pochłaniane przez filtr jesienią i zimą stanowią idealne podłoże dla rozwoju bakterii i grzybów, które dodatkowo pogarszają jakość powietrza wewnątrz pojazdu. Zablokowany filtr kabinowy powoduje przeciążenie silnika dmuchawy, a w skrajnych przypadkach doprowadzi go jego przegrzania. Gdy poczujemy charakterystyczną, uciążliwą woń w kabinie z wymianą filtra nie należy już dłużej zwlekać, gdyż nieprzyjemny zapach spowodowany jest rozwojem bakterii w warstwach filtrujących.
Dla kogo filtr Boscha?
Bosch oferuje ponad 170 typów filtrów kabinowych standardowych i z węglem aktywnym, pokrywając 80 proc. zapotrzebowania na rynku. Filtry kabinowe Bosch z węglem aktywnym są dostępne dla niemal wszystkich wersji pojazdów. Można je kupić w warsztatach i sklepach z częściami motoryzacyjnymi. Ponadto, filtr standardowy zamontowany fabrycznie można bez problemu wymienić na filtr z węglem aktywnym, bez konieczności wykonywania żadnych modyfikacji w pojeździe. Wymiana filtra kabinowego jest szybka i prosta. Szczegółowa instrukcja montażu jest dołączona do każdego filtra kabinowego Bosch z węglem aktywnym i ułatwia wymianę filtra poprzez opis poszczególnych czynności. Więcej informacji i dodatkowe wskazówki dotyczące montażu filtra można znaleźć na stronie: www.filtrybosch.pl. Serwis opisuje właściwości i działania filtrów kabinowych Bosch, a także przekazuje podstawowe informacje o różnych typach alergii, astmy i wskazówki dla osób nimi dotkniętych. Na stronie internetowej użytkownicy mogą wyszukać filtr kabinowy Bosch pasujący do konkretnego pojazdu. Serwis zawiera również wykaz punktów, gdzie można dokonać zakupu filtrów i/lub ich wymiany.
					
Dopływ powietrza zewnętrznego i spalin z pojazdów znajdujących się z przodu powoduje tzw. efekt tunelu, którego skutkiem jest sześć razy większe stężenie pyłków, ozonu i drobnych cząstek zanieczyszczeń wewnątrz pojazdu, niż na zewnątrz. Przyczynę reakcji alergicznych oraz złego samopoczucia kierowcy i pasażerów pomaga wyeliminować z powietrza prawidłowo działający filtr kabinowy, co znacznie obniża niebezpieczeństwo wypadku. Kolejnym pozytywnym aspektem działania filtra kabinowego jest ochrona układu klimatyzacji przed wnikaniem pyłu i cząsteczek kurzu, co poprawia efektywność klimatyzatora oraz wydłuża jego okres eksploatacji. Świeże powietrze wewnątrz samochodu chroni przed zmęczeniem, a jego lepsza cyrkulacja zapobiega zaparowywaniu szyb.
Filtry kabinowe zaczęto montować fabrycznie przed blisko 15 laty i szacuje się, że do roku 2015 będzie w nie wyposażonych 100 proc. aut wyjeżdżających z fabryk. Filtr kabinowy umieszczony jest w układzie wentylacji pojazdu przed wirnikiem dmuchawy, chroniąc go przed uszkodzeniem. W filtrach kabinowych nie stosuje się wkładów papierowych, które po zawilgoceniu zmniejszają zdolność pochłaniania zanieczyszczeń i dokładność filtracji. Standardowy filtr kabinowy zbudowany jest z trzech warstw osadzonych w obudowie z tworzywa sztucznego - wstępnej, która zatrzymuje największe cząstki brudu i kurzu, środkowej mikrofazy zatrzymującej mikrocząsteczki, pyłki i bakterie oraz nośnej warstwy filtrującej stabilizującej konstrukcję filtra. Szczególnie rozwiniętą technikę oczyszczania powietrza wewnątrz samochodu oferują filtry kabinowe Boscha z węglem aktywnym, który stanowi dodatkową czwartą warstwę zatrzymującą szkodliwe dla zdrowia gazy, jak tlenki azotu, ozon i związki siarki. Dlatego w trosce o ochronę zdrowia warto stosować właśnie filtr kabinowy z węglem aktywnym, który eliminuje z zasysanego do wnętrza pojazdu powietrza nawet 100 proc. zanieczyszczeń. Filtry te umożliwiają jazdę z włączonym nawiewem lub klimatyzacją nawet w tak trudnych warunkach, jak przejazd przez tunele lub jazda w ulicznych korkach, kiedy stężenie zanieczyszczeń na zewnątrz jest bardzo duże. Filtry kabinowe z węglem aktywnym Bosch odznaczają się wysoką odpornością na upały, mróz i wilgoć.
Jak często wymieniać?
Filtry kabinowe powinno się wymieniać po przejechaniu 15 tys. km lub co najmniej raz w roku. Zazwyczaj filtr jest wymieniany podczas okresowego przeglądu technicznego samochodu. Sygnałami do wymiany filtra są parowanie szyb, zmniejszenie ilości powietrza tłoczonego przez dmuchawę. Wymiana jest potrzebna szczególnie po zakończeniu okresu zimowego, ponieważ kurz i wilgoć, pochłaniane przez filtr jesienią i zimą stanowią idealne podłoże dla rozwoju bakterii i grzybów, które dodatkowo pogarszają jakość powietrza wewnątrz pojazdu. Zablokowany filtr kabinowy powoduje przeciążenie silnika dmuchawy, a w skrajnych przypadkach doprowadzi go jego przegrzania. Gdy poczujemy charakterystyczną, uciążliwą woń w kabinie z wymianą filtra nie należy już dłużej zwlekać, gdyż nieprzyjemny zapach spowodowany jest rozwojem bakterii w warstwach filtrujących.
Dla kogo filtr Boscha?
Bosch oferuje ponad 170 typów filtrów kabinowych standardowych i z węglem aktywnym, pokrywając 80 proc. zapotrzebowania na rynku. Filtry kabinowe Bosch z węglem aktywnym są dostępne dla niemal wszystkich wersji pojazdów. Można je kupić w warsztatach i sklepach z częściami motoryzacyjnymi. Ponadto, filtr standardowy zamontowany fabrycznie można bez problemu wymienić na filtr z węglem aktywnym, bez konieczności wykonywania żadnych modyfikacji w pojeździe. Wymiana filtra kabinowego jest szybka i prosta. Szczegółowa instrukcja montażu jest dołączona do każdego filtra kabinowego Bosch z węglem aktywnym i ułatwia wymianę filtra poprzez opis poszczególnych czynności. Więcej informacji i dodatkowe wskazówki dotyczące montażu filtra można znaleźć na stronie: www.filtrybosch.pl. Serwis opisuje właściwości i działania filtrów kabinowych Bosch, a także przekazuje podstawowe informacje o różnych typach alergii, astmy i wskazówki dla osób nimi dotkniętych. Na stronie internetowej użytkownicy mogą wyszukać filtr kabinowy Bosch pasujący do konkretnego pojazdu. Serwis zawiera również wykaz punktów, gdzie można dokonać zakupu filtrów i/lub ich wymiany.
źródło: Bosch Polska
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
Filtry kabinowe Bosch - Czyste powietrze w samochodzie
Podobne: Filtry kabinowe Bosch - Czyste powietrze w samochodzie
				 100 procent odliczenia kwoty VAT, czyli propozycja Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR »
100 procent odliczenia kwoty VAT, czyli propozycja Instytutu Badań Rynku Motoryzacyjnego SAMAR »
					
					 Polskie paliwo coraz gorszej jakości, a najgorzej jest w woj. łódzkim »
Polskie paliwo coraz gorszej jakości, a najgorzej jest w woj. łódzkim »
					
					 Czujniki parkowania mogą obniżyć szkodowość floty nawet kilkukrotnie »
Czujniki parkowania mogą obniżyć szkodowość floty nawet kilkukrotnie »
					
					 Toyotę można teraz serwisować także na kredyt »
Toyotę można teraz serwisować także na kredyt »
					
				Podobne galerie: Filtry kabinowe Bosch - Czyste powietrze w samochodzie
				 Mercedes Sprinter 2018 - oficjalne zdjęcia vana »
Mercedes Sprinter 2018 - oficjalne zdjęcia vana »
					
					 Autonomiczne pługi Mercedesa »
Autonomiczne pługi Mercedesa »
					
					 Toyota JPN Taxi - prezentacja taksówki z hybrydą LPG »
Toyota JPN Taxi - prezentacja taksówki z hybrydą LPG »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Galerie zdjęć
			Newsletter
			
 Filtr kabinowy Bosch
Filtr kabinowy Bosch 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących
Sprawdzenie auta używanego - najczęstsze błędy kupujących Bugatti Veyron Super Sport na torze Laguna Seca
Bugatti Veyron Super Sport na torze Laguna Seca  Shelby GT500 Eleanor
Shelby GT500 Eleanor  Tapety Ford
Tapety Ford  
 
			
 
 
			