Flota  »  Zarządzanie  »  FleetBoard w wydaniu dystrybucyjnym, czyli prawa ręka użytkowników Mercedesa

FleetBoard w wydaniu dystrybucyjnym, czyli prawa ręka użytkowników Mercedesa

2012-08-27 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Mercedes, Technologia, Zarządzanie, Mercedes Sprinter, Dystrybucja, Mercedes Antos
Równolegle z nowym modelem Antos, Mercedes-Benz wprowadza do systemu FleetBoard nowe usługi dedykowane do ciężkiego transportu dystrybucyjnego. Użytkownikom Antosów program telematyczny ma posłużyć do optymalizacji procesów logistycznych i dystrybucyjnych, a także umożliwić maksymalne wykorzystanie potencjału pojazdów.
Mercedes podkreśla, że długoletnie doświadczenia Klientów z obszaru dystrybucji potwierdzają, że w wyniku zastosowania systemu FleetBoard już w krótkim okresie następuje redukcja zużycia paliwa o 5 do 15 procent, zmniejszone zostaje zużycie pojazdów, a zlecenia mogą być optymalnie koordynowane. Manager floty rejestruje i opracowuje jego dane techniczne. Wykazywane są np. prędkość, użycie hamulców, mapa charakterystyk, postoje, czas postoju przy pracującym silniku jak również warunki pracy pojazdu przy średnim wzniesieniu i obciążeniu pojazdu. Dzięki tym danym można zwiększyć ekonomiczne wykorzystanie floty.
Ponadto wskazówki dla kierowców wpływają na polepszenie sposobu jazdy, mobilizując szoferów do bardziej efektywnego wykorzystania maszyny i podpowiadając korzystne zachowania. Dodatkowo analiza użytkowania może posłużyć jako podstawa systemu premiowania pracowników.

FleetBoard oferuje dla nowego Mercedes-Benz Antos atrakcyjną ofertę w zakresie zastosowania profesjonalnej telematyki: FleetBoard TiiRec — zainstalowany na stałe komputer pokładowy z modemem GSM i odbiornikiem GPS — wraz z opcją szkoleń dla kierowców dostępny jest już za 800 euro.FleetBoard TiiRec jest wykorzystywany do usług FleetBoard - zarządzania pojazdem oraz zarządzania czasem. Służy on do przekazywania danych technicznych dla każdego pojazdu z interfejsem. Z obszernego portfolio usług FleetBoard Klient komponuje pożądany zakres.

Nowe rozdanie: prosta komunikacja z kierowcą
Logistyka FleetBoard to nowa usługa zarządzania transportem z najważniejszymi funkcjami dla efektywnego przeprowadzania procesów logistycznych. Jest ona skierowana do przedsiębiorstw, które poszukują rozwiązań dla komunikacji tekstowej pomiędzy centralą a kierowcą, jak również lokalizacji pojazdów oraz nawigacji.Komunikacja podstawowa pomiędzy dyspozytornią a kierowcą następuje poprzez wysłanie tekstów, wymianę wiadomości i raportowanie statusów realizacji zlecenia. Pozycja pojazdu widoczna jest zawsze w usłudze FleetBoard Mapping. Wiadomości z dyspozytorni przekazywane są z DispoPilot.guide bezpośrednio do kabiny kierowcy.Zainstalowany na stałe DispoPilot.guide z dużym siedmio celowym monitorem (17,8 cm) dostępny jest w wyposażeniu opcjonalnym jako urządzenie nawigacyjno-komunkacyjne. Za jego pomocą można przesyłać adresy przekazane przez dyspozytornię do naprowadzania na cel.

Aktualizacja do dalszych usług, jak np. odzwierciedlanie specyficznych dla danego przedsiębiorstwa workflow, jest możliwa w każdym momencie. W nawigacji zintegrowano również takie cechy jak system LDW, informacje o korkach i uwzględnienie transportów towarów niebezpiecznych przy planowaniu trasy.Fabryczny montaż FleetBoard w Mercedes-Benz Sprinter
Telematyka FleetBoard dostępna jest w wyposażeniu fabrycznym także dla Mercedesa Sprintera. Dzięki temu można znacząco zredukować koszty eksploatacji i realizacji procesów taboru. Testy rzeczywiste w transporcie dystrybucyjnym wykazały, że zużycie paliwa i emisja CO2 zostały zmniejszone dzięki ekonomicznej jeździe do 30 procent.Logika FleetBoard jest w tym zakresie bardzo prosta. Kierowcy uczą się defensywnego i przewidującego stylu jazdy i utrzymują go, wspierani przez przejrzyste i regularne raportowanie ocen ich stylów jazdy.

Oferta usługowa dostępna również jako aplikacja
Aplikacja FleetBoard App powoduje, że również w terenie dostępne są wszystkie ważne informacje dotyczące floty. Poprzez iPhone lub iPad dyrektorzy, kierownicy taboru oraz dyspozytorzy mają dostęp do aktualnych i wstecznych danych. Mogą uzyskać informacje o pozycji pojazdu lub pozostałym dopuszczalnym czasie jazdy i wymienić je z kierowcą.Dzięki temu kierowcy o wystarczającej ilości pozostałego czasu jazdy mogą zostać zlokalizowani w pobliżu nagłego zlecenia przyjętego do realizacji, a na pytanie, czy trasa przebiega zgodnie z planem, zostanie szybko udzielona odpowiedź. Można również szybko zareagować na zapytania dotyczące transportu lub opóźnienia wynikające z korków — w nagłych przypadkach również w nocy.



źródło: MB

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

FleetBoard w wydaniu dystrybucyjnym, czyli prawa ręka użytkowników Mercedesa