Flota » Zarządzanie » FleetBoard w wydaniu dystrybucyjnym, czyli prawa ręka użytkowników Mercedesa
FleetBoard w wydaniu dystrybucyjnym, czyli prawa ręka użytkowników Mercedesa
2012-08-27 - F. Bednarkiewicz Tagi: Mercedes, Technologia, Zarządzanie, Mercedes Sprinter, Dystrybucja, Mercedes Antos
Równolegle z nowym modelem Antos, Mercedes-Benz wprowadza do systemu FleetBoard nowe usługi dedykowane do ciężkiego transportu dystrybucyjnego. Użytkownikom Antosów program telematyczny ma posłużyć do optymalizacji procesów logistycznych i dystrybucyjnych, a także umożliwić maksymalne wykorzystanie potencjału pojazdów.
Mercedes podkreśla, że długoletnie doświadczenia Klientów z obszaru dystrybucji potwierdzają, że w wyniku zastosowania systemu FleetBoard już w krótkim okresie następuje redukcja zużycia paliwa o 5 do 15 procent, zmniejszone zostaje zużycie pojazdów, a zlecenia mogą być optymalnie koordynowane.
Manager floty rejestruje i opracowuje jego dane techniczne. Wykazywane są np. prędkość, użycie hamulców, mapa charakterystyk, postoje, czas postoju przy pracującym silniku jak również warunki pracy pojazdu przy średnim wzniesieniu i obciążeniu pojazdu. Dzięki tym danym można zwiększyć ekonomiczne wykorzystanie floty.
Ponadto wskazówki dla kierowców wpływają na polepszenie sposobu jazdy, mobilizując szoferów do bardziej efektywnego wykorzystania maszyny i podpowiadając korzystne zachowania. Dodatkowo analiza użytkowania może posłużyć jako podstawa systemu premiowania pracowników.
FleetBoard oferuje dla nowego Mercedes-Benz Antos atrakcyjną ofertę w zakresie zastosowania profesjonalnej telematyki: FleetBoard TiiRec — zainstalowany na stałe komputer pokładowy z modemem GSM i odbiornikiem GPS — wraz z opcją szkoleń dla kierowców dostępny jest już za 800 euro.FleetBoard TiiRec jest wykorzystywany do usług FleetBoard - zarządzania pojazdem oraz zarządzania czasem. Służy on do przekazywania danych technicznych dla każdego pojazdu z interfejsem. Z obszernego portfolio usług FleetBoard Klient komponuje pożądany zakres.
Nowe rozdanie: prosta komunikacja z kierowcą
Logistyka FleetBoard to nowa usługa zarządzania transportem z najważniejszymi funkcjami dla efektywnego przeprowadzania procesów logistycznych. Jest ona skierowana do przedsiębiorstw, które poszukują rozwiązań dla komunikacji tekstowej pomiędzy centralą a kierowcą, jak również lokalizacji pojazdów oraz nawigacji.Komunikacja podstawowa pomiędzy dyspozytornią a kierowcą następuje poprzez wysłanie tekstów, wymianę wiadomości i raportowanie statusów realizacji zlecenia. Pozycja pojazdu widoczna jest zawsze w usłudze FleetBoard Mapping. Wiadomości z dyspozytorni przekazywane są z DispoPilot.guide bezpośrednio do kabiny kierowcy.Zainstalowany na stałe DispoPilot.guide z dużym siedmio celowym monitorem (17,8 cm) dostępny jest w wyposażeniu opcjonalnym jako urządzenie nawigacyjno-komunkacyjne. Za jego pomocą można przesyłać adresy przekazane przez dyspozytornię do naprowadzania na cel.
Aktualizacja do dalszych usług, jak np. odzwierciedlanie specyficznych dla danego przedsiębiorstwa workflow, jest możliwa w każdym momencie. W nawigacji zintegrowano również takie cechy jak system LDW, informacje o korkach i uwzględnienie transportów towarów niebezpiecznych przy planowaniu trasy.Fabryczny montaż FleetBoard w Mercedes-Benz Sprinter
Telematyka FleetBoard dostępna jest w wyposażeniu fabrycznym także dla Mercedesa Sprintera. Dzięki temu można znacząco zredukować koszty eksploatacji i realizacji procesów taboru. Testy rzeczywiste w transporcie dystrybucyjnym wykazały, że zużycie paliwa i emisja CO2 zostały zmniejszone dzięki ekonomicznej jeździe do 30 procent.Logika FleetBoard jest w tym zakresie bardzo prosta. Kierowcy uczą się defensywnego i przewidującego stylu jazdy i utrzymują go, wspierani przez przejrzyste i regularne raportowanie ocen ich stylów jazdy.
Oferta usługowa dostępna również jako aplikacja
Aplikacja FleetBoard App powoduje, że również w terenie dostępne są wszystkie ważne informacje dotyczące floty. Poprzez iPhone lub iPad dyrektorzy, kierownicy taboru oraz dyspozytorzy mają dostęp do aktualnych i wstecznych danych. Mogą uzyskać informacje o pozycji pojazdu lub pozostałym dopuszczalnym czasie jazdy i wymienić je z kierowcą.Dzięki temu kierowcy o wystarczającej ilości pozostałego czasu jazdy mogą zostać zlokalizowani w pobliżu nagłego zlecenia przyjętego do realizacji, a na pytanie, czy trasa przebiega zgodnie z planem, zostanie szybko udzielona odpowiedź. Można również szybko zareagować na zapytania dotyczące transportu lub opóźnienia wynikające z korków — w nagłych przypadkach również w nocy.
FleetBoard oferuje dla nowego Mercedes-Benz Antos atrakcyjną ofertę w zakresie zastosowania profesjonalnej telematyki: FleetBoard TiiRec — zainstalowany na stałe komputer pokładowy z modemem GSM i odbiornikiem GPS — wraz z opcją szkoleń dla kierowców dostępny jest już za 800 euro.FleetBoard TiiRec jest wykorzystywany do usług FleetBoard - zarządzania pojazdem oraz zarządzania czasem. Służy on do przekazywania danych technicznych dla każdego pojazdu z interfejsem. Z obszernego portfolio usług FleetBoard Klient komponuje pożądany zakres.
Nowe rozdanie: prosta komunikacja z kierowcą
Logistyka FleetBoard to nowa usługa zarządzania transportem z najważniejszymi funkcjami dla efektywnego przeprowadzania procesów logistycznych. Jest ona skierowana do przedsiębiorstw, które poszukują rozwiązań dla komunikacji tekstowej pomiędzy centralą a kierowcą, jak również lokalizacji pojazdów oraz nawigacji.Komunikacja podstawowa pomiędzy dyspozytornią a kierowcą następuje poprzez wysłanie tekstów, wymianę wiadomości i raportowanie statusów realizacji zlecenia. Pozycja pojazdu widoczna jest zawsze w usłudze FleetBoard Mapping. Wiadomości z dyspozytorni przekazywane są z DispoPilot.guide bezpośrednio do kabiny kierowcy.Zainstalowany na stałe DispoPilot.guide z dużym siedmio celowym monitorem (17,8 cm) dostępny jest w wyposażeniu opcjonalnym jako urządzenie nawigacyjno-komunkacyjne. Za jego pomocą można przesyłać adresy przekazane przez dyspozytornię do naprowadzania na cel.
Aktualizacja do dalszych usług, jak np. odzwierciedlanie specyficznych dla danego przedsiębiorstwa workflow, jest możliwa w każdym momencie. W nawigacji zintegrowano również takie cechy jak system LDW, informacje o korkach i uwzględnienie transportów towarów niebezpiecznych przy planowaniu trasy.Fabryczny montaż FleetBoard w Mercedes-Benz Sprinter
Telematyka FleetBoard dostępna jest w wyposażeniu fabrycznym także dla Mercedesa Sprintera. Dzięki temu można znacząco zredukować koszty eksploatacji i realizacji procesów taboru. Testy rzeczywiste w transporcie dystrybucyjnym wykazały, że zużycie paliwa i emisja CO2 zostały zmniejszone dzięki ekonomicznej jeździe do 30 procent.Logika FleetBoard jest w tym zakresie bardzo prosta. Kierowcy uczą się defensywnego i przewidującego stylu jazdy i utrzymują go, wspierani przez przejrzyste i regularne raportowanie ocen ich stylów jazdy.
Oferta usługowa dostępna również jako aplikacja
Aplikacja FleetBoard App powoduje, że również w terenie dostępne są wszystkie ważne informacje dotyczące floty. Poprzez iPhone lub iPad dyrektorzy, kierownicy taboru oraz dyspozytorzy mają dostęp do aktualnych i wstecznych danych. Mogą uzyskać informacje o pozycji pojazdu lub pozostałym dopuszczalnym czasie jazdy i wymienić je z kierowcą.Dzięki temu kierowcy o wystarczającej ilości pozostałego czasu jazdy mogą zostać zlokalizowani w pobliżu nagłego zlecenia przyjętego do realizacji, a na pytanie, czy trasa przebiega zgodnie z planem, zostanie szybko udzielona odpowiedź. Można również szybko zareagować na zapytania dotyczące transportu lub opóźnienia wynikające z korków — w nagłych przypadkach również w nocy.
źródło: MB
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
FleetBoard w wydaniu dystrybucyjnym, czyli prawa ręka użytkowników Mercedesa
Podobne: FleetBoard w wydaniu dystrybucyjnym, czyli prawa ręka użytkowników Mercedesa
Ciężarowy Mercedes-Benz z autopilotem Highway Pilot - premiera na europejskich drogach »
Asystent bocznego wiatru jako akcesorium za 500 zł do używanych Sprinterów »
Finder S.A. przejął AutoGuard S.A. - powstała największa firma telematyczna w Polsce »
Mercedes-Benz rozwinął swój program zarządzania ciężarówkami FleetBoard »
Podobne galerie: FleetBoard w wydaniu dystrybucyjnym, czyli prawa ręka użytkowników Mercedesa
Mercedes Sprinter 2018 - oficjalne zdjęcia vana »
Mercedes-Benz Antos - wielka mała ciężarówka »
Autonomiczne pługi Mercedesa »
Najczęściej czytane w tym miesiącu
Tapety na pulpit Mercedes