Flota  »  Aktualności  »  Ford Transit dostępny w nowych wersjach: AWD i ECOnetic
Ford Transit AWD

Ford Transit dostępny w nowych wersjach: AWD i ECOnetic

2009-09-11 - P. Grzelak     Tagi: Ford, Ford Transit
Niezwykle popularna gama samochodów użytkowych Ford Transit została poszerzona o przyjazną środowisku wersję ECOnetic, charakteryzującą się bardzo niskim wskaźnikiem emisji CO2 oraz wersję AWD z nowym układem napędu na wszystkie koła drugiej generacji. - Przyjazna środowisku wersja ECOnetic o niskiej emisji CO2 włączona do rodziny modeli Ford Transit.
- Wersja ECOnetic opracowana na bazie furgonu Ford Transit SWB FT 280 z 2,2-litrowym silnikiem Diesel Duratorq TDCi o mocy 115 KM.
- Średnie zużycie paliwa wynosi jedynie 7,2 l/100 km*, przy średniej emisji CO2 189 g/km.
- Ford Transit jest pierwszym samochodem użytkowym Forda spełniającym surowe wymogi normy ekologicznej Euro 5.
- Niskie koszty eksploatacji połączone ze znacznie mniejszą uciążliwością dla środowiska.
- Kolejna nowość w gamie Forda Transit: ulepszony napęd AWD na wszystkie koła. 

Najnowszy Ford Transit ECOnetic jest oparty na przednionapędowej wersji Forda Transit FT 280 Van z krótkim rozstawem osi, napędzanej 2,2-litrowym silnikiem Duratorq TDCi o mocy 115 KM. Docelowo samochód ten ma zużywać 7,2 litra oleju napędowego na 100 km*, zaś średnia emisja CO2 wyniesie 189 g/km, co jest najlepszym wynikiem w tej klasie pojazdów. Ford Transit ECOnetic jest pierwszym samochodem użytkowym Forda spełniającym surowe wymogi normy ekologicznej Euro 5 w tym segmencie. 

Wprowadzenie do oferty tej wersji jest kolejnym dowodem na to jak poważnie Ford traktuje konieczność podejmowania prac nad pojazdami, które są coraz bardziej przyjazne środowisku. W ślad za wprowadzeniem na rynek przyjaznych środowisku wersji ECOnetic modeli osobowych Fiesta, Focus oraz Mondeo, Ford obecnie podejmuje działania zmierzające do włączenia do swojej oferty niedrogich w zakupie wersji samochodów dostawczych emitujących znacznie mniej dwutlenku węgla. Obok nowej wersji Forda Transit ECOnetic, Ford pod koniec bieżącego roku udostępni nabywcom wersję ECOnetic swojego najmniejszego auta dostawczego - modelu Ford Fiesta Van. 

Koncepcja nowego Forda Transit ECOnetic opiera się na tych samych prostych i sprawdzonych założeniach, które doprowadziły do opracowania wszystkich wcześniejszych modeli ECOnetic. Założenia te można scharakteryzować następująco: maksymalne obniżenie ilości CO2 emitowanego do atmosfery przy zastosowaniu powszechnie dostępnego paliwa i bez konieczności stosowania bardzo nietypowych i bardzo drogich rozwiązań.

Podczas prac nad wersją ECOnetic, zanim dokonano ostatecznego wyboru kompletacji, wszystkie kluczowe układy i podzespoły Forda Transit poddano szczegółowej analizie. Głównym priorytetem było w tym przypadku uzyskanie możliwie niskiego zużycia paliwa w połączeniu z możliwie najniższym współczynnikiem emisji CO2.

Jako punkt wyjścia wybrano wersję dostawczą FT 280 Forda Transit z przednim napędem i krótkim rozstawem osi. Źródłem napędu jest silnik wysokoprężny Duratorq TDCi o pojemności 2,2 litra i mocy 115 KM. Zastosowanie opcji z zaopatrzonym w powłokę katalityczną filtrem cząstek stałych cDPF umożliwia wersji Ford Transit ECOnetic spełnienie surowych wymogów normy Euro 5.

Jest to wersja silnika Duratorq TDCi wprowadzona do oferty Forda Transit z przednim napędem stosunkowo niedawno, bo jesienią 2008 roku. Silnik ten wraz ze standardowo montowaną 6-stopniową ręczną skrzynią biegów zastąpił wcześniej oferowaną wersję układu napędowego z silnikiem o mocy 110 KM i skrzynią 5-biegową. Jednostka 115-konna osiąga maksymalną moc 3500 obr/min i utrzymuje maksymalną wartość momentu obrotowego 300 Nm w przedziale 1800-2000 obr/min.

Charakterystykę silnika nieco zmodyfikowano pod kątem spełnienia bardzo rygorystycznych norm emisji spalin. Wprowadzono także nowy standardowy ogranicznik prędkości pojazdu. Urządzenie to ogranicza maksymalną prędkość Forda Transit ECOnetic do 110 km/h. Aby uniemożliwić zbyt daleko idące zmiany nastaw ogranicznika, urządzenie pozwala na wstawianie do kodu programu wartości, które tylko w niewielkim zakresie mogą być modyfikowalne przez użytkownika.

Barry Gale, główny konstruktor pojazdów użytkowych Ford of Europe, wyjaśnia to następująco: - Powszechnie wiadomo, że prędkość jazdy ma ogromny wpływ na wielkość oporu aerodynamicznego napotykanego przez pojazd, a w konsekwencji na rzeczywiste zużycie paliwa. Wiemy też, że większość użytkowników chce mieć możliwość i potrafi dokonywać samodzielnej regulacji ustawień w rozsądnych granicach dla uzyskania większej oszczędności w spalaniu i zmniejszenia stopnia wytężenia silnika.

Zastosowany w wersji Ford Transit ECOnetic ogranicznik prędkości umożliwia naszym klientom wprowadzanie takich niewielkich modyfikacji.

Dodatkowym elementem ułatwiającym zadanie kierowcy Forda Transit ECOnetic i wszystkich pozostałych wersji Forda Transit z silnikami TDCi jest specjalna lampka wbudowana we wskaźnik obrotomierza, sygnalizująca optymalny moment zmiany biegu. Lampka pomaga utrzymać zużycie paliwa na niskim poziomie i zachować większą płynność jazdy. A więc jest to jeszcze jedno rozwiązanie pozwalające na obniżenie spalania w rzeczywistych warunkach eksploatacji oraz - co się z tym wiąże - także średniej emisji CO2.

W układzie napędowym zastosowano znaną i sprawdzoną 6-stopniową ręczną skrzynię biegów Durashift (VMT-6), która charakteryzuje się zwartą konstrukcją z trzema wałkami. W porównaniu ze stosowaną wcześniej przekładnią 5-biegową (VXT75) skrzynia ta zapewnia znacznie szerszą rozpiętość przełożeń, co pozwala na większą optymalizację zużycia paliwa w całym zakresie prędkości jazdy. Inną kolosalną zaletą jest większa dostępność mocy i momentu obrotowego wtedy, gdy potrzebuje tego kierowca, co przekłada się na lepsze osiągi samochodu. „Krótsze” przełożenie pierwszego biegu ułatwia ruszanie z miejsca, zaś „dłuższe” przełożenie najwyższego biegu sprzyja obniżeniu zużycia paliwa podczas szybkiej jazdy na autostradzie (o około 10% w porównaniu z wartościami średniego zużycia NEDC). W porównaniu ze standardową wersją Forda Transit uzyskano także mniejsze wysilenie silnika dzięki ogólnie niższym obrotom silnika w szerokim zakresie warunków eksploatacji (zarówno prędkości jazdy jak i obciążeń pojazdu).

W rzeczywistości „dłuższe” przełożenie w wersji ECOnetic uzyskano przez zastosowanie przełożenia przekładni głównej o wartości 4,36. Zastosowano także większe, 16-calowe koła z obręczami stalowymi, zaopatrzonymi w opony 215/75 R16. Innym elementem zmniejszającym zawirowania powietrza i obniżającym opory aerodynamiczne są pełne kołpaki kół. Większa średnica kół jezdnych oznacza także, że przy każdej prędkości jazdy silnik zawsze pracuje na nieco niższych obrotach.

Inne szczegółowe decyzje i rozwiązania wybrane dla Forda Transit ECOnetic obejmowały przede wszystkim ograniczenie dostępności opcji wyposażenia, które najbardziej zwiększają masę samochodu, jak np, drugich odsuwanych drzwi bocznych. Bez zmian natomiast pozostała dostępność wszystkich dodatkowych opcji poprawiających komfort i bezpieczeństwo.

Ford Transit ECOnetic jest standardowo wyposażony w elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy ESP połączony z układem HLA układ ułatwiający ruszanie z miejsca na pochyłościach. Bardzo bogate wyposażenie standardowe obejmuje także wysokiej klasy radioodtwarzacz Ford Audio 6000 oraz elementy chroniące ładunek i ułatwiające jego mocowanie, w tym pełną stalową przegrodę oddzielającą kabinę kierowcy oraz solidne zaczepy do mocowania ładunku. Dodatkowo można także zamówić klimatyzację, czujniki parkowania z tyłu oraz - nowość - kamerę ułatwiającą cofanie, przekazującą obraz na 7-calowy kolorowy ekran umieszczony nad przednią szybą.

Ford Transit ECOnetic jest samochodem tak samo praktycznym i uniwersalnym jak każdy inny Ford Transit. Dysponuje taką samą ładownością brutto 1172 kg jak standardowy van Ford Transit FT 280 i oczywiście dysponuje taką samą pojemnością przedziału ładunkowego, która wynosi 6,5 m3 (przy pomiarze metodą SAE).

O ile wszystkie modele tworzące rodzinę Forda Transit cieszą się opinią samochodów oszczędnych, pozytywne efekty zmian wprowadzonych w wersji Ford Transit ECOnetic przynoszą dalszy wymierny efekt w postaci średniego zużycia paliwa wynoszącego jedynie 7,2 l/100 km* i średniego współczynnika emisji CO2 na poziomie 189 g/km. W porównaniu ze standardowym vanem FT 280 napędzanym silnikiem o mocy 115 KM oznacza to poprawę o odpowiednio 0,9 l/100 km oraz 24 g CO2 na każdy przejechany kilometr.

- Bardzo dobrze rozumiemy, że nasi klienci są żywotnie zainteresowani oszczędzaniem paliwa i obniżaniem kosztów eksploatacji i utrzymania pojazdu. Jednocześnie dla coraz większej liczby użytkowników istotne stają się względy ekologii. Dzięki nowej wersji Forda Transit ECOnetic nasi klienci otrzymują jedno i drugie: znaczące oszczędności w kosztach użytkowania pojazdu, połączone ze zmniejszeniem niekorzystnego wpływu na środowisko - podsumowuje Barry Gale.

FORD TRANSIT AWD - NOWY UKŁAD NAPĘDU NA WSZYSTKIE KOŁA

Ford Transit stał się modelem, który ustanowił wyjątkowy precedens w segmencie samochodów dostawczych. Był bowiem pierwszym i jedynym samochodem dostępnym zarówno z napędem na przednią oś, tylną oś oraz z możliwością napędu wszystkich kół AWD, przy czym wszystkie te wersje układu napędowego są dostępne w modelach o takiej samej zasadniczej budowie nadwozia.

Obecnie Ford wprowadza do oferty znacznie udoskonaloną, drugą generację napędu AWD, wzbogaconą o funkcję elektronicznego sterowania, która zdecydowanie poprawia parametry użytkowe i skraca czas reakcji podczas włączania układu.

Nowo wprowadzony system zachowuje wszystkie atuty, jakie daje możliwość swobodnego przełączania między napędem na jedną i na dwie osie w zależności od rodzaju nawierzchni. Włączenie napędu na wszystkie koła następuje w chwili gdy urządzenie rejestruje poślizg tylnych kół. W takiej sytuacji następuje zamknięcie odpowiednich zaworów, które z kolei powodują zmianę położenia tłoczków uruchamiających sprzęgła w skrzynce rozdzielczej i tym samym powodują przeniesienie części momentu na przednie koła.

W pierwszej wersji układu AWD do wykrywania poślizgu i zamykania mechanicznych zaworów służył układ hydrauliczny. Ogromną zaletą 2 generacji napędu AWD jest to, że natychmiast po wykryciu poślizgu tylnych kół uaktywnia się nowo wprowadzony w tej wersji elektroniczny moduł sterujący, który ocenia stopień poślizgu i uruchamia zawory elektromagnetyczne. Zaletą tego rozwiązania jest znacznie szybsze włączanie się dodatkowego napędu oraz większa precyzja sterowania włączaniem i odłączaniem napędu AWD.

Druga generacja napędu AWD pozwala na pracę w tzw. trybie „normalnym” i trybie „ręcznym”. W trybie normalnym układ AWD włącza się wyłącznie „na żądanie” zgłaszane przez czujniki, tzn. w chwili pojawienia się poślizgu tylnych kół. Dzięki obecności elektronicznego układu sterującego włączanie i odłączanie układu odbywa się w sposób bardzo płynny. W trybie ręcznym układ AWD odpowiednio wcześnie wzbudza zawory w układzie napędowym, przygotowując je do natychmiastowego działania, co umożliwia niemal natychmiastowe włączenie dodatkowego napędu. AWD może później pozostawać włączony przez dłuższy czas.

Włącznik trybu ręcznego napędu AWD znajduje się na tablicy przyrządów - do uruchomienia układu wystarczy naciśnięcie przycisku. Włączenie dodatkowego napędu jest możliwe w dowolnej chwili, chociaż zaleca się wcześniejsze wybranie trybu ręcznego, gdy pojazd jest nieruchomy i zanim rozpocznie jazdę po podłożu o gorszej przyczepności (błotniste podłoże, ośnieżona lub oblodzona nawierzchnia, żwir, czy mokre podłoże trawiaste). Tryb ten przede wszystkim spełnia funkcję ułatwiającą ruszanie z miejsca i będzie działał tylko do prędkości 100 km/h. Powyżej tego progu układ samoczynnie powraca do normalnego trybu pracy. W przypadku zwykłej jazdy po zróżnicowanych nawierzchniach zaleca się korzystanie z trybu normalnego.

Najważniejsze atuty Forda Transit z napędem AWD 2 generacji wersji:
- Elektroniczne czujniki i sterowanie włączaniem układu AWD
- Bardziej płynne włączanie napędu przedniej osi
- Wyższa prędkość przy której następuje aktywacja AWD na żądanie kierowcy
- Tryb ręczny AWD, który wstępnie przygotowuje układ do włączenia i utrzymuje AWD w stanie włączonym

- Ford Transit z napędem AWD drugiej generacji daje kierowcy znacznie większą pewność w czasie jazdy po nawierzchni czy podłożu o gorszej przyczepności - podkreśla Barry Gale, główny konstruktor pojazdów użytkowych Ford of Europe. - Dodatkowym atutem tego inteligentnego układu jest to, iż przyczynia się on do zmniejszenia tarcia i strat momentu wynikających z czynników czysto mechanicznych, w czym ma przewagę nad innymi rozwiązaniami AWD - dodaje Gale.

Nowe rozwiązanie w żadnym stopniu nie wpływa ujemnie na osiągi i podstawowe parametry eksploatacyjne Forda Transit. Dzięki niewielkim rozmiarom i lekkiej konstrukcji układu AWD, z inteligentnym, płynnym sterowaniem przekazywania napędu na przednie koła, Ford Transit zachowuje swoje bardzo dobre własności jezdne w każdych warunkach.

Nowa generacja napędu AWD dla Forda Transit jest oferowana jako opcja w wersji z tylnym napędem i z pojedynczymi kołami tylnej osi. Będzie on dostępny w szerokiej gamie odmian nadwoziowych, w tym w standardowych furgonach, w podwoziach z kabiną pojedynczą i podwójną oraz mikrobusach M2.

Nowa wersja Forda Transit jest przeznaczona przede wszystkim dla użytkowników, którzy często eksploatują swoje pojazdy w trudnych warunkach atmosferycznych i na nawierzchniach o ograniczonej przyczepności. Ford Transit AWD ma bardzo dobre własności terenowe, ale nie odbywa się to kosztem zwiększonego prześwitu, dzięki czemu zachowana została standardowa wysokość podłogi przestrzeni ładunkowej. Dzięki temu Ford Transit AWD doskonale nadaje się do przewozu gości hotelowych, turystów i narciarzy w miejscowościach górskich, gdzie często trzeba pokonywać zaśnieżone lub oblodzone odcinki o wyraźnie gorszej przyczepności.

Nowy Ford Transit AWD bardzo dobrze spełnia także wymagania różnego rodzaju służb, takich jak policja, straż pożarna i inne służby ratownicze, służby leśne itp., zapewniając znacznie większą pewność i lepsze własności jezdne. Dzięki nim doskonale radzi sobie w warunkach, które przekraczają możliwości pojazdu ze standardowym układem napędowym. Na przykład ambulansy pogotowia budowane na bazie Forda Transit AWD zapewniają możliwość szybkiego dotarcia do trudniej dostępnych miejsc i szybkiego przewiezienia pacjentów do szpitala w warunkach, w których śliskie nawierzchnie lub grząski teren mogłyby stanowić przeszkodę dla konwencjonalnego pojazdu.

Lepsze własności trakcyjne Forda Transit AWD z pewnością okażą się przydatne także specjalistycznym służbom, gdyż pojazd ten znacznie lepiej radzi sobie podczas jazdy w terenie i po bezdrożach (np. gdy zachodzi konieczność przejechania przez grząskie pole celem dotarcia do uszkodzonego słupa energetycznego). Nie ma wtedy konieczności wysyłania dwóch pojazdów, na wypadek gdyby jeden z nich utknął w grząskim terenie lub na śliskim podjeździe. W końcowym efekcie oznacza to oszczędność cennego czasu i pozwala na efektywniejsze zarządzanie dostępnym taborem pojazdów. 

Ford Transit - różnorodność dyktowana potrzebami odbiorców
Ford Transit zdążył już zyskać status legendy. Od chwili pojawienia się na rynku w 1965 roku gama modeli należących do rodziny Forda Transit charakteryzuje się niebywałą różnorodnością dostępnych wersji oferowanych w segmencie pojazdów użytkowych. Ford Transit jest także jedną z marek o najdłuższym stażu w przemyśle samochodowym. Powodzenie, jakim nieprzerwanie cieszy się Ford Transit należy w dużej mierze przypisać stałemu udoskonalaniu produktu z jednej strony, oraz, z drugiej, różnorodności oferty modelowej, wychodzącej naprzeciw często bardzo wyspecjalizowanym potrzebom odbiorców.

W ramach niedawno zapoczątkowanego programu porządkowania oferty rynkowej pod hasłem Drive for Simplicity Ford wprowadził kilka indywidualnych wersji wyposażeniowych, podobnych w charakterze do wersji spotykanych w ofercie aut osobowych. Program ma na celu uproszczenie procesu wybierania i zamawiania pojazdu użytkowego we właściwej kompletacji. W tym samym czasie dla każdej z nowych wersji wyposażeniowych opracowano nowe, bogatsze standardy wyposażenia.

Jeszcze niedawno zamawianie odpowiedniej wersji Forda Transit bywało dla wielu klientów procesem bardzo złożonym i nie do końca przejrzystym, zważywszy na ofertę obejmującą około 5700 możliwych kombinacji, nie licząc różnych odcieni lakierów i dostępnych wykończeń wnętrza.

- Dzięki niezwykle cennym uwagom i postulatom naszych klientów udało nam się znacząco uprościć proces wyboru kompletacji i zamawiania nowego Forda Transit - tłumaczy Henrik Nenzen, dyrektor ds. sprzedaży, marketingu i serwisu pojazdów użytkowych Ford of Europe.

- Ogromny wybór wersji nadwoziowych, ładowności, opcji silnikowych i opcji układu napędowego mógł być dla niektórych klientów przytłaczający - kontynuuje Nenzen. Jeżeli do ostatecznej formuły zaczęliśmy dodawać różne wersje wyposażenia i opcje dodatkowe, dla wielu klientów procedura stawała się zbyt czasochłonna. Program Drive for Simplicity zdecydowanie upraszcza cały proces, co nie oznacza, że wybór został zawężony. Nasi klienci nadal mogą precyzyjnie dostosować zamawianego Forda Transit do swoich potrzeb przewozowych.

Nowe wersje wyposażeniowe
Po reorganizacji na aktualną ofertę modelową składają się cztery podstawowe wersje wyposażeniowe różniące się poziomem i standardem wyposażenia, skonstruowane na wzór wersji dla modeli osobowych. Są to: Ford Transit, Ford Transit Trend, Ford Transit Limited oraz Ford Transit Sport. Każda z nich charakteryzuje się indywidualnie skompletowaną ofertą wyposażenia standardowego. Uzupełnieniem każdej z wymienionych wersji są następnie pakiety wyposażenia specjalnie zaprojektowane pod kątem potrzeb klienta. W ten sposób udało się lepiej i pełniej dostosować ofertę Forda Transit do konkretnych oczekiwań potencjalnych grup odbiorców. 

- Po raz pierwszy w dziejach produkcji Forda Transit pokusiliśmy się o skonstruowanie oferty w oparciu o wersje o różnych standardach wyposażenia - wyjaśnia dalej Henrik Nenzen. - Krok ten został podyktowany wymogiem usprawnienia całego procesu. Wśród użytkowników samochodów dostawczych i ciężarowych stare powiedzenie, że „czas to pieniądz” jest aktualne jak zawsze. Chcemy udostępnić naszym klientom system, który będzie dawał pewność, że otrzymują dokładnie samochód w wykonaniu najlepiej odpowiadającym ich potrzebom. Dotyczy to także samego zamawiania samochodu. 

Teraz cały proces przebiega sprawniej, jest przejrzysty i bardziej zrozumiały. W nowej gamie samochodów wiele elementów wyposażenia, które wcześniej były dostępne jako opcje jest teraz oferowanych w wyposażeniu standardowym.

Obecnie nawet najbardziej podstawowa wersja Forda Transit oferuje standardowe wyposażenie na wysokim poziomie, łącznie z centralnym zamkiem sterowanym pilotem, elektrycznie sterowanymi i barwionymi szybami, z ogrzewaniem z funkcją recyrkulacji, radioodtwarzaczem Ford 6000 z pojedynczą kieszenią na płytę CD, sterowaniem funkcjami audio z kolumny kierownicy oraz dodatkowym gniazdem AUX umożliwiającym podłączenie własnego odtwarzacza MP3.

Ford Transit w wersji Trend jest adresowany przede wszystkim do osób prowadzących własną działalność gospodarczą i zarazem będących kierowcami. To osoby, które poszukują przede wszystkim vana, który prezentuje się stylowo, i który będzie odzwierciedlał dobry wizerunek użytkownika i prowadzonej przez niego firmy. W porównaniu z wersją podstawową Ford Transit Trend otrzymał w standardzie dodatkowe zewnętrzne akcenty stylistyczne oraz szereg funkcji, które ułatwiają pracę kierowcy. Warto zaznaczyć, że także Ford Transit Tourneo jest dostępny w wersji Trend.

Ford Transit Limited jest wersją o jeszcze bogatszym wyposażeniu, przeznaczoną dla średniej wielkości firm oraz chcących się wyróżnić indywidualnych odbiorców. Podstawowym wyróżnikiem wersji Limited w porównaniu z wersją bazową są aluminiowe obręcze kół, zaś welurowa tapicerka dodatkowo podkreśla wysoką klasę wykończenia. Wyposażenie standardowe, którym wersja Limited przewyższa odmianę Trend poprawia funkcjonalność wnętrza, daje większe poczucie luksusu i sprawia, że samochód prezentuje się jeszcze efektowniej. Wersja Limited jest dostępna wyłącznie dla nadwozia osobowego Ford Transit Tourneo.

Ford Transit Sport to samochód o sportowym obliczu, przede wszystkim podkreślający wyjątkowość użytkownika, głównie przez dobór elementów wykończenia i detali stylistycznych. Źródłem napędu jest 2,2-litrowy silnik Duratorq TDCi o mocy 140 KM, a charakterystyczny wygląd gwarantuje, że Ford Transit Sport zostanie szybko zauważony w tłumie.

Wersja Sport jest dostępna w następujących opcjach koloru lakieru nadwozia: czarnym Panther Black, grafitowym Sea Grey oraz białym Frozen White.

Decydując się na podstawową wersję Forda Transit nabywca może jeszcze wybrać jeden z kilku pakietów opcji dodatkowych. Pakiety te są dostosowane do wymagań potencjalnych odbiorców w zależności od rynku lub regionu.


- Przekonaliśmy się, że oferta z dużą liczbą pakietów nie była najbardziej korzystna ani dla naszych klientów ani dilerów Forda - zaznacza Nenzen. - Nie było na przykład możliwości wybrania kilku pakietów dla tego samego samochodu, co niestety zawężało liczbę zamawianych elementów, a także często powodowało duplikowanie istniejących już elementów wyposażenia. Zależało nam na tym, aby klient mógł mieć łatwy i możliwie najszerszy wybór i aby zawsze mógł zamówić wyposażenie, zabezpieczenia i funkcje ułatwiające pracę kierowcy, na których mu zależy.

Wyeliminowano także wiele warunków, które uznano za niejasne lub restrykcyjne. Na przykład, jeszcze niedawno sprzedawcy musieli cierpliwie wyjaśniać, że tempomat jest dostępny we wszystkich samochodach z silnikiem wysokoprężnym z wyjątkiem wersji mających silniki o mocy 85 KM oraz 100 KM. Obecnie, po wdrożeniu programu Drive for Simplicity możliwość zamówienia tempomatu po prostu rozszerzono na wszystkie odmiany napędzane silnikami Diesel.


Wyposażenie dodatkowe
Obok pakietów opcji dostępnych dla wersji podstawowej, klient może dodatkowo zamówić niektóre pojedyncze elementy wyposażenia. Tempomat należy do opcji dostępnych dla wersji podstawowej z silnikiem Diesel. Poduszki boczne są dostępne na życzenie w egzemplarzach mających tapicerkę tekstylną z tkaniny Tomy, tapicerkę welurową Kado oraz tapicerkę skórzaną Verona. Wewnętrzne wykładziny ścian bocznych są teraz dostępne dla wszystkich wariantów bez względu na rozstaw osi.

Rozszerzono ofertę urządzeń audio, która teraz obejmuje kilka wysokiej klasy radioodtwarzaczy z bogactwem funkcji. Wszystkie wersje Forda Transit mają teraz w standardzie radioodtwarzacz płyt CD ze sterowaniem funkcjami audio z kolumny kierownicy, a także dodatkowe gniazdo AUX do podłączenia własnego odtwarzacza MP3. Do opcji należy zmieniarka na 6 płyt CD oraz system nawigacji satelitarnej z kolorowym wyświetlaczem, który może korzystać z map zapisanych na płytach CD lub kartach pamięci SD.

- Ujednolicenie oferty, które teraz wprowadziliśmy absolutnie nie ogranicza różnorodności możliwych wariantów wyposażenia i nie ogranicza uniwersalności, z których Ford Transit był zawsze znany. Umożliwia nam za to wprowadzenie szeregu elementów wyposażenia o wyższym standardzie. Na przykład barwione szyby chronią przed oślepianiem, a przy tym sprawiają, że użytkownik czuje się bardziej jak w samochodzie osobowym. Pod tym względem rezygnacja z szyb niebarwionych była decyzją słuszną - zaznacza Nenzen.

Wprowadzono także oznaczenia identyfikujące poszczególne wersje, które teraz znalazły się z tyłu nadwozia. Oznaczenia cyfrowe nadal wskazują także na moc silnika i masę całkowitą pojazdu, przy czym wersje z silnikiem benzynowym mają liternictwo w kolorze czerwonym, zaś z silnikami Diesel - w kolorze czarnym.

- Zmiany, które wprowadzamy mają na celu umocnienie czołowej pozycji Forda Transit w segmencie samochodów dostawczych, gdzie konkurencja jest niezwykle zażarta. Uprościliśmy proces wyboru właściwej wersji samochodu, ale zachowaliśmy szeroki wybór, który zaspokaja wymagania odbiorców Forda Transit i pozwala naszym klientom dostosować kupowany samochód ściśle do swoich potrzeb przewozowych - podkreśla H. Nenzen.

-Ford Transit jest synonimem solidności, niezawodności i doskonałych walorów użytkowych oferowanych po przystępnej cenie. Nowy system upraszcza procedurę zamawiania i zakupu pojazdu i pod wieloma względami czyni zakup tańszym - dodaje Nenzen. - Wysoki standard wyposażenia i logiczny podział na łatwo rozpoznawalne wersje, w połączeniu z wzorową jakością wykonania pomagają utrzymać wysoką wartość przy odsprzedaży Forda Transit na rynku wtórnym.

Ford Transit - dostępne wersje nadwozia
Bogata gama wersji, która tworzy rodzinę Forda Transit stwarza odbiorcom możliwość wyboru dokładnie takiego pojazdu, który najpełniej odpowiada konkretnym wymaganiom. W skrócie, rodzina standardowych modeli obejmuje następujące podstawowe odmiany:

- Vany (trzy rozstawy osi, cztery różne długości nadwozia, trzy wysokości dachu, nadwozia dysponujące przestrzenią ładunkowa o pojemności od 6,5 do 14,3 m3 (wg SAE), obejmujące wersje o dop. masie całkowitej od 2,6 do 4,6 tony)
- Kombi/Tourneo (trzy rozstawy osi, trzy wysokości dachu)
- Mikrobusy (dwie wersje: LWB 14-miejscowy i LWB EL 17-miejscowy)
- Podwozia z kabiną pojedynczą (trzy rozstawy osi, plus wersja z przedłużoną ramą, wersje dostarczane ze skrzynią ładunkową lub bez; odmiany z pojedynczymi lub bliźniaczymi kołami tylnej osi w zależności od wersji i ładowności; wersje o dop. masie całkowitej od 3,0 do 4,6 tony)
- Podwozia z kabiną podwójną (dwa rozstawy osi, plus wersja z przedłużoną ramą; wersje dostarczane ze skrzynią ładunkową lub bez; odmiany z pojedynczymi lub bliźniaczymi kołami tylnej osi w zależności od wersji i ładowności; obejmujące wersje o dop. masie całkowitej od 3,5 do 4,6 tony)

W uzupełnieniu standardowo oferowanych modeli, dostępne są także liczne wersje i odmiany dodatkowe, począwszy od wszelkiego rodzaju wersji bazowych przeznaczonych do zabudowy nadwoziami specjalistycznymi, aż po gotowe samochody kempingowe oferowane na niektórych rynkach. Liczba różnych wersji i odmian nadwoziowych, z którymi dostępny jest obecnie Ford Transit przekracza 500.

Szeroka oferta jednostek napędowych
Do napędu Forda Transit służy bardzo szeroka gama silników o parametrach i osiągach zaspokajających praktycznie wszelkie wymagania i oczekiwania odbiorców pojazdów w tym segmencie rynkowym:

Ford Transit - przedni napęd (FWD)

2.2-litrowy Duratorq TDCi, dostępny w konfiguracjach:
- 85 KM (250 Nm) i 5-stopniowa ręczna skrzynia biegów
- 115 KM (300 Nm) i 6-stopniowa ręczna skrzynia biegów (VMT-6)
- 140 KM (350 Nm) i 6-stopniowa ręczna skrzynia biegów (VMT-6)

Ford Transit - tylny napęd (RWD)

2,4-litrowy diesel Duratorq TDCi, dostępny w konfiguracjach:
- 100 KM (285 Nm) i 5-stopniowa ręczna skrzynia biegów
- 115 KM (310 Nm) i 6-stopniowa ręczna skrzynia biegów (MT 82)
- 140 KM (375 Nm) i 6-stopniowa ręczna skrzynia biegów (MT 82)
3,2-litrowy diesel Duratorq TDCi (silnik 5-cylindrowy)
- 200 KM (470 Nm) i 6-stopniowa ręczna skrzynia biegów (MT 82)

Ford Transit - napęd AWD

2.4-litrowy diesel Duratorq TDCi
- 140 KM (375 Nm) i 6-stopniowa ręczna skrzynia biegów (MT 82)

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
Cupra zapowiada nowy koncept


źródło: Ford, fot. Ford

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Ford Transit dostępny w nowych wersjach: AWD i ECOnetic