Flota  »  Aktualności  »  Nowy Ford Transit Connect i Tourneo Connect: fakty i zdjęcia
Ford Transit Connect

Nowy Ford Transit Connect i Tourneo Connect: fakty i zdjęcia

2009-09-10 - P. Grzelak     Tagi: Ford, Ford Transit Connect, Ford Tourneo Connect
Ciesząca się dużym powodzeniem rodzina modeli Ford Transit Connect i Tourneo Connect przeszła właśnie szereg znaczących zmian, dzięki którym te niezwykle popularne w Europie małe samochody użytkowe zyskały jeszcze atrakcyjniejszy wygląd. Zmianom wyglądu zewnętrznego oraz wnętrza pojazdu, towarzyszy wzbogacenie katalogu wyposażenia i dalsza poprawa jakości. 

GLOBALNE PERSPEKTYWY W DZIEDZINIE DESIGNU I WYPOSAŻENIA 

- Nowa szata zewnętrzna dla modeli z rodziny Ford Connect.
- Bardziej dynamiczna linia nadwozia.
- Zmienione wnętrze z nowa deską rozdzielczą i zespołem wskaźników.
- Rozszerzone wyposażenie zwiększające bezpieczeństwo, w tym dostępne jako opcja układy - ESP, TCS i HLA (układ ułatwiający ruszanie z miejsca na wzniesieniach).
- Nowe elementy wyposażenia i nowe wersje wyposażeniowe. 

Znacznie odmieniona dzięki wprowadzonym zmianom, najnowsza rodzina modeli Ford Connect ma wszelkie dane ku temu by skutecznie zademonstrować swoją wszechstronność i niezawodność nie tylko na drogach Europy, ale także - począwszy od lata 2009 roku - na rynku północnoamerykańskim. Rozpoczęcie sprzedaży w USA oznacza, że Ford Transit Connect znajdzie się w ofercie Forda w ponad 50 krajach na czterech kontynentach. 

Rodzina Ford Connect  - odświeżony design
Odnowiona rodzina Forda Transit Connect i Tourneo Connect, otrzymała linię nadwozia i wykończenie wnętrza zgodne ze stylistyką kinetic design, która w ostatnich latach zupełnie odmieniła oblicze rodziny modeli osobowych Forda. 

- Elementy stylistyczne kinetic design w samochodach użytkowych wprowadziliśmy po raz pierwszy przy okazji prac nad nową generacją Forda Fiesta. Teraz chcieliśmy tę samą strategię wdrożyć w modelach Ford Transit Connect i Tourneo Connect i tym samym upodobnić ich wygląd do pozostałych modeli rodziny Forda - wyjaśnia Chris Bird, dyrektor Działu Projektowania Ford of Europe. 

- Jednocześnie dążyliśmy jednak do zachowania charakterystycznego, „solidnego” wyglądu nadwozia z zewnątrz i pogodzenia go z nowym wzornictwem wnętrza, które byłoby zbliżone do naszych najnowszych modeli osobowych. Jesteśmy zdania, że dzięki tym zabiegom nowy Ford Tourneo Connect stał się jeszcze atrakcyjniejszy jako samochód do przewozu osób, nie tracąc przy tym nic ze swojego wizerunku solidnego i trwałego samochodu użytkowego - dodaje Chris Bird. 

Przód Forda Transit Connect otrzymał zmieniony kształt zderzaka i wlotu powietrza, który teraz przypomina trapez, charakterystyczny dla innych modeli Forda w Europie. Nadwozie zyskuje świeższy wygląd także dzięki nowym kształtom przednich reflektorów i tylnych świateł zespolonych. Nowoczesnych charakter samochodu podkreślają drobne akcenty stylistyczne, w tym boczne listwy nadwozia i nowo opracowane wzory aluminiowych obręczy kół. Kolejnym elementem mającym przybliżyć wygląd Forda Tourneo Connect do samochodów osobowych jest zgrabniejszy i bardziej smukły kształt lusterek bocznych. Uzupełnieniem nowej, dynamicznej linii nadwozia rodziny Forda Transit Connect jest bogatsza paleta lakierów nadwozia. Nowe kolory lakierów nawiązują do odcieni przygotowanych dla większego Forda Transit, aby ułatwić właściwy wybór użytkownikom i firmom flotowym użytkującym obok siebie samochody z jednej i drugiej rodziny. 

Wnętrze samochodu przeszło znaczącą metamorfozę. Nowy kształt deski rozdzielczej został wyraźnie zainspirowany wzornictwem wnętrza Forda S-MAX - kluczowego modelu w gamie samochodów dużych i luksusowych Ford of Europe. Z kolei zestaw wskaźników i kierownica modeli Ford Transit Connect i Tourneo Connect nawiązuje do wzornictwa w najnowszym Fordzie Fiesta. W efekcie, w połączeniu z fotelami o zmienionym kształcie i nową paletą kolorystyczną mamy bardzo wygodne wnętrze, dorównujące komfortem samochodom osobowym. Nowa deska rozdzielcza i nowa centralna pionowa konsola wraz z biegnącą przez całą szerokość półką nad szybą zapewniają bardzo dużo miejsca na najpotrzebniejsze przedmioty i drobiazgi kierowcy i pasażera. Na środku deski rozdzielczej znajduje się uchwyt na podkładkę do pisania, użyteczny do przytrzymywania dokumentów przewozowych i faktur, z którymi musi radzić sobie każdy zaopatrzeniowiec. Z bardzo dużą starannością potraktowano wszystkie detale wykończenia wnętrza, używając do tego nowych, trwalszych materiałów, które są przy tym milsze w dotyku i stwarzają przyjemniejszy klimat w kabinie. 

Ford Transit Connect - bezpieczeństwo
Wszystkie modele i wersje Forda Transit i Forda Tourneo Connect są standardowo wyposażone w układ ABS zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania oraz elektroniczny układ podziału siły hamowania (EBD). 

Przy okazji wprowadzenia nowego modelu na rynek Ford rozszerzył systemy zwiększające bezpieczeństwo czynne Forda Transit i Forda Tourneo Connect o elektroniczny układ stabilizacji toru jazdy (ESP), który będzie dostępny we wszystkich wersjach. Układ ESP opracowany na potrzeby rodziny Ford Connect obejmuje także: funkcję aktywnej kontroli kąta znoszenia pojazdu AYC (Active Yaw Control), układ kontroli trakcji (TCS), elektroniczny układ wspomagania nagłego hamowania (EBA) oraz układ EDC zapobiegający blokowaniu kół podczas hamowania silnikiem (Engine Drag torque Control). 

Układ EBA umożliwia bardzo szybki wzrost ciśnienia w układzie hamulcowym w przypadku nagłego użycia hamulców. Stopień wspomagania oferowanego przez układ EBA jest zależny od reakcji kierowcy, zaś uruchomienie układu ma miejsce w chwili, gdy następuje gwałtowne naciśnięcie hamulca w sytuacji grożącej wypadkiem. W takich przypadkach ciśnienie w układzie hamulcowym wywołane samym naciśnięciem pedału hamulca przed kierowcę nie jest na tyle wysokie, aby uzyskać maksymalną siłę i skuteczność hamowania. Dlatego też EBA błyskawicznie zwiększa ciśnienie płynu uruchamiające klocki hamulcowe, aż do chwili gdy nastąpi ingerencja układu ABS. W efekcie uzyskuje się możliwie maksymalne skrócenie drogi hamowania. 

Układ EDC wysyła do modułu sterującego pracą silnika odpowiednie sygnały powodujące zwiększenie momentu obrotowego na tyle, aby zrekompensować straty powodowane hamowaniem silnika i straty momentu w układzie napędowym w sytuacji gdy kierujący zbyt raptownie ujmie gazu lub zbyt szybko dokona redukcji biegu w warunkach ograniczonej przyczepności. W samochodach, które nie mają takiej funkcji siły powodujące hamowanie silnika mogą jednocześnie doprowadzić do zbyt wielkiego zwolnienia obrotów kół jezdnych, powodując ich uślizg. Aby temu zapobiec, układ EDC włącza się, aby zwiększyć obroty koła lub kół tracących przyczepność i zwiększyć siły odpowiedzialne za utrzymanie przyczepności na styku opon i nawierzchni. Układ EDC jednocześnie przyczynia się do utrzymania stabilności jazdy. 

Nowy układ elektroniczny sterujący hamulcami został poszerzony o funkcję ułatwiającą ruszanie z miejsca na wzniesieniach (HLA). Funkcja ta została po raz pierwszy  wprowadzona przez Forda w modelach segmentu aut dużych i luksusowych. Później została wprowadzona także w wyposażeniu dostawczego Forda Transit. Działanie układu HLA polega na wykorzystaniu hamulca do unieruchomienia pojazdu na pochyłościach terenu, aby nie dopuścić do jego stoczenia się do tyłu w chwili, gdy kierowca rusza. Układ HLA utrzymuje odpowiednie ciśnienie w układzie hamulcowym, dając kierowcy 2,5 sekundy czasu na przeniesienie nogi z pedału hamulca i naciśnięcie pedału przyspieszenia. 

Wraz z wprowadzeniem elektroniki sterującej działaniem hamulców zmodyfikowano także same hamulce: z przodu wszystkie wersje Ford Transit Connect mają teraz wentylowane hamulce tarczowe, zaś z tyłu hamulce z tarczami zwykłymi. Wszystkie te zmiany zdecydowanie poprawiają poziom bezpieczeństwa czynnego w każdych warunkach jazdy, bez względu na stopień obciążenia samochodu. 

Do tej listy elementów zwiększających bezpieczeństwo należy dodać jeszcze automatyczny włącznik świateł awaryjnych. W sytuacji gdy kierowca jest zmuszony do nagłego hamowania następuje samoczynne włączenie się świateł awaryjnych, jako ostrzeżenie dla pojazdów jadących z tyłu. 

Jeżeli chodzi o bezpieczeństwo bierne, nowy Ford Transit Connect jest standardowo wyposażony w czołową poduszkę powietrzną kierowcy. Natomiast czołowa poduszka pasażera z przodu jest w seryjnym wyposażeniu wszystkich wersji Forda Tourneo Connect i w katalogu opcji dodatkowych dla Forda Transit Connect. We wszystkich modelach istnieje możliwość zamówienia poduszek bocznych - w wyposażeniu standardowym są tylko w wersjach Limited. 

Ford Transit Connect - Funkcje i wyposażenie
Samochody użytkowe już dawno przestały być zwykłym narzędziem tylko do szybkiego przewozu towarów. Dziś samochód użytkowy jest prawdziwym miejscem pracy, a kierowcy zawodowi często spędzają w nim cały dzień pracy. Dążąc do dalszego zwiększenia wygody i bezpieczeństwa oraz do uprzyjemnienia pracy kierowcy, Ford wzbogacił ofertę wyposażenia dodatkowego dostępnego w nowym Fordzie Transit Connect. 

Ford Transit Connect już w podstawowej wersji jest samochodem dobrze wyposażonym, a katalog elementów i funkcji dostępnych seryjnie lub na życzenie jest coraz szerszy w odmianach o wyższym standardzie. Począwszy od modelu bazowego nabywca w wyposażeniu standardowym otrzymuje elektrycznie sterowane szyby, dwuetapowe ryglowanie zamków drzwi uruchamiane pilotem oraz radioodtwarzacz CD ze sterowaniem z kolumny kierowniczej. 

Standardowe wyposażenie wyższej wersji Trend obejmuje światła przednie przeciwmgielne, elektrycznie sterowane lusterka boczne oraz ogrzewaną przednią szybę. Wygodę użytkowania zdecydowanie zwiększa również standardowo oferowana klimatyzacja. Detale wykończenia w kolorze srebrnym i niebieska tonacja kolorystyki wnętrza podkreślają wrażenie, że wnętrze pojazdu nie ustępuje standardom wykończenia dla samochodów osobowych.

Najbogatsze wyposażenie znajdujemy w wersji Limited z krótkim rozstawem osi. Obejmuje ono takie elementy i udogodnienia jak: klamki drzwi i obudowy lusterek lakierowane w kolorze nadwozia, ciemne szyby oraz czujniki wykrywające przeszkody podczas cofania czy parkowania. Wyższy jest także standard wykończenia wnętrza z kierownicą pokrytą skórą, standardowo montowanymi bocznymi poduszkami powietrznymi, samoczynnie ściemniającym się lusterkiem wstecznym, czy automatycznie włączanymi światłami (z czujnikiem zmierzchu) i wycieraczkami (uruchamianymi przez czujnik deszczu). Wersja Limited ma 16-calowe obręcze aluminiowe.

Dzięki niezwykle szerokiej gamie dodatkowego wyposażenia i akcesoriów wszystkie bez wyjątku modele i wersje wyposażeniowe można dalej doposażać by w pełni zaspokoić osobiste preferencje użytkownika lub umożliwić dostosowanie pojazdu do konkretnych zadań przewozowych. Dotyczy to między innymi szerokiego katalogu urządzeń i systemów audio, wzbogaconego obecnie o nowy system nawigacji korzystający z zasobów zapisanych na płytach CD lub kartach pamięci SD i współpracujący z 5-calowym kolorowym wyświetlaczem. 

Ford Transit Connect - walory praktyczne
Mimo iż ogół zmian wprowadzonych w nowej generacji Forda Transit Connect jest naprawdę szeroki, niezmieniona pozostaje z powodzeniem sprawdzona formuła tego solidnego, trwałego i niezwykle uniwersalnego samochodu. Ford Transit Connect powstał na mocnej i wytrzymałej platformie podwoziowej, projektowanej od samego początku jako baza całej gamy samochodów użytkowych, z niezależnym zawieszeniem na kolumnach MacPhersona z przodu i solidnym tylnym mostem zawieszonym na resorach piórowych. Wszystkie modele i wersje Forda Transit Connect zostały zaprojektowane w taki sposób, by solidnością i trwałością nie ustępowały większemu Fordowi Transit, a jednocześnie dawały kierowcy pewność i przyjemność prowadzenia na poziomie znacznie wyższym niż z reguły oczekują tego użytkownicy najlżejszych samochodów dostawczych tej klasy. 

- Samochód użytkowy nigdy nie przestaje być narzędziem pracy. Dlatego chodzi o to, by zawsze było to narzędzie odpowiednie do planowanego zastosowania, a przy tym musi to być narzędzie trwałe i dostępne pod względem cenowym - zaznacza Steve Adams, dyrektor pionu pojazdów użytkowych w Ford of Europe. - To główny powód, dla którego modele rodziny Ford Transit Connect i Ford Tourneo Connect były konstruowane i projektowane w taki sam sposób jak ich „starszy brat”, czyli duży Ford Transit. 

W ramach szeroko zakrojonego programu prób i testów prototypy samochodów z rodziny Ford Transit Connect i Tourneo Connect przejechały ponad 240 tys. km. Aby uzyskać wymaganą sztywność i wytrzymałość, dla poszczególnych wersji Forda Transit Connect i Tourneo Connect zaprojektowano odpowiednio wzmocnione nadwozie, w którym w wielu miejscach zastosowano podwójne poszycia blach. 

Zarówno Ford Transit Connect w wersji van, jak i Ford Tourneo Connect w wersji kombi są dostępne w wykonaniu z krótkim rozstawem osi i niskim dachem lub jako odmiany z długim rozstawem osi i podwyższonym dachem. Konstruktorzy starali się znaleźć optymalną wielkość przestrzeni ładunkowej bez znaczącego zwiększania długości pojazdu. Ford Transit Connect z krótkim rozstawem osi (SWB) ma długość całkowitą zaledwie 4,275 m, ale dysponuje sporą przestrzenią ładunkową mierzącą 2,8 m3. 

Wersja z długim rozstawem osi (LWB) jest o 25 cm dłuższa, przy dachu podwyższonym o około 17 cm. W efekcie daje to przestrzeń ładunkową o pojemności 3,7 m3. We wszystkich wersjach szerokość podłogi między tylnymi nadkolami przekracza 1,2 m, co pozwala na łatwe umieszczanie ładunków o standardowych gabarytach, np. europalet. 

Wychodząc naprzeciw użytkownikom, którzy mogą wymagać większej ładowności, furgony Ford Transit Connect można zamawiać w wersjach o ładowności nawet do 900 kg. W przypadku samochodów dostawczych niezwykle ważne jest odpowiednie zabezpieczenie. Z tego względu Ford Transit Connect jest standardowo wyposażony w przegrodę oddzielającą kabinę kierowcy. Wszystkie te rozwiązania spełniają surowe normy DIN dotyczące mocowania przewożonego ładunku. Innym szczegółem, który doskonale świadczy o tym jak Ford dobrze rozumie potrzeby użytkowników samochodów dostawczych jest wyposażenie ścian przestrzeni ładunkowej w specjalne gotowe otwory pozwalające na łatwy montaż dodatkowych półek czy regałów bez konieczności wiercenia otworów w nadwoziu. 

Innym ważnym elementem jest wygodny dostęp do przestrzeni ładunkowej i w tym zakresie konstruktorzy przygotowali liczne warianty tylnych i bocznych drzwi załadunkowych. W wersjach SWB oferowane są zarówno unoszone klapy, jak i drzwi dwuskrzydłowe, które można łatwo zamykać. W tej drugiej wersji dostępna jest także unoszona tylna sekcja dachu pozwalająca na transport długich przedmiotów, np. drabin. 

Dla wersji SWB i LWB dostępne są warianty z odsuwanymi drzwiami bocznym po jednej lub po obu stronach nadwozia. 

Ford Tourneo Connect, jako samochód nadający się zarówno do użytku w firmie, jak i samochód rodzinny, został z kolei zaprojektowany z myślą przede wszystkim o swobodnym decydowaniu przez użytkownika ile chce mieć przestrzeni ładunkowej i ile miejsc do przewozu osób. Drugi rząd tworzy ławka, którą można podzielić i odpowiednio złożyć. W przypadku wersji LWB Forda Tourneo Connect jest możliwość otrzymania dodatkowego trzeciego rzędu siedzeń, dzięki któremu samochód zmienia się w pojazd 8-osobowy. 

Ford Transit Connect - gama silników
Wychodząc naprzeciw bardzo zróżnicowanym potrzebom odbiorców samochodów użytkowych na różnych rynkach Europy, do napędu Forda Transit Connect i Tourneo Connect przygotowano szeroką gamę silników, z których każdy zapewnia bardzo dobrą dynamikę i jakość jazdy przy niskim zużyciu paliwa i związanymi z tym niskimi kosztami eksploatacji i utrzymania. 

Wysokoprężna jednostka Duratorq TDCi o pojemności 1,8 litra jest oferowana w trzech wersjach różniących się mocą: podstawowa wersja tego silnika, przeznaczona dla wersji podstawowej Forda Transit Connect i wersji Trend, rozwija moc 75 KM przy 4,000 obr/min i dysponuje maksymalnym momentem 175 Nm przy 1,800 obr/min. Ford Tourneo Connect napędzany tym silnikiem spala 6,3 l oleju napędowego na 100 km*, zaś średnia emisja CO2 wynosi 168 g/km. 

Źródłem napędu, które na życzenie jest oferowane w wersji podstawowej Forda Transit Connect i wersji Trend, i które jest jednostką podstawową dla wersji Limited jest silnik o mocy 90 KM (osiągający maks. moc przy 4,000 obr/min), który uzyskuje maksymalny moment 220 Nm przy 1,750 obr/min. Wartość ta może chwilowo wzrosnąć do 240 Nm dzięki funkcji chwilowego skoku momentu obrotowego ponad maksymalną wartość nominalną. Ford Tourneo Connect, napędzany silnikiem o mocy 90 KM, uzyskuje średnie zużycie paliwa 6,4 l/100 km* przy średniej emisji CO2 na poziomie 167 g/km. 

Najmocniejszą jednostką jest silnik o mocy 110 KM przy 3,500 obr/min (maks. moment obrotowy 250 Nm przy 1500-3200 obr/min, z możliwością chwilowego wzrostu do 280 Nm) i jest on oferowany we wszystkich wersjach. Dzięki zmiennej geometrii łopatek kierownicy turbiny w turbosprężarce, silnik ten nie tylko dysponuje najwyższą mocą, ale jest także najoszczędniejszy w całej gamie: średnie zużycie paliwa wynosi 6,0 l/100 km*, a wartości tej odpowiada średnia emisja CO2 na poziomie 159 g/km. 

Wszystkie silniki współpracują z mechaniczną skrzynią biegów o starannie dobranych przełożeniach, które zapewniają wysoką efektywność układu napędowego oraz wysoki komfort i łatwość prowadzenia. 

Ford Transit Connect i przyszłość
Podczas niedawnego Salonu Samochodowego Genewa 2009 Ford pokazał koncepcyjny samochód użytkowy o zerowej emisji spalin. Jeżeli zainteresowanie odbiorców będzie odpowiednio duże, prototyp elektrycznego Forda Tourneo Connect BEV może już niedługo wejść do europejskiej oferty Forda. 

Całkowicie elektryczny napęd pokazywany w eksponowanym w Genewie prototypie Forda Tourneo Connect BEV został opracowany we współpracy z firmą Smith Electric Vehicles, która jest wiodącym europejskim specjalistą w dziedzinie adaptacji i wyposażania pojazdów użytkowych na napęd elektryczny. Firma Smith należy do brytyjskiej grupy Tanfield Group. 

- Koncepcyjny Ford Tourneo Connect BEV pokazuje jak na drodze współpracy z grupą Tanfield zyskujemy możliwość rozszerzenia globalnej strategii napędów elektrycznych na rynki Starego Kontynentu - wyjaśnia John Fleming, prezes i dyrektor generalny Ford of Europe. - Technologia jest już sprawdzona i dostępna w pojazdach użytkowych. Podczas Salonu Samochodowego Chicago 2009 potwierdziliśmy, że wspólnie z grupą Tanfield jako naszym partnerem, już w 2010 roku wprowadzimy na rynek północnoamerykański Forda Transit Connect w wersji z pełnym napędem elektrycznym. 

- Mimo iż obecnie samochód znajduje się wyłącznie w stadium koncepcyjnym, w razie odpowiednio dużego zainteresowania, ten cichy i nie emitujący zanieczyszczeń układ napędowy jesteśmy w stanie wdrożyć w Fordzie Tourneo Connect bardzo szybko. 

Sądzimy, że samochód mógłby się doskonale sprawdzać jako taksówka, jako samochód do przewozu gości hotelowych oraz w podobnych rolach wymagających eksploatacji przede wszystkim w centrach dużych miast - dodaje Fleming. 

- Wprowadzenie do naszej oferty Forda Tourneo Connect w wersji z napędem elektrycznym jest kolejnym logicznym krokiem w poszukiwaniu przez nas możliwości produkcji samochodów jeszcze oszczędniejszych i bardziej przyjaznych środowisku - tłumaczy Derrick Kuzak, wiceprezes Forda odpowiedzialny w skali globalnej za prace rozwojowe nad nowymi produktami. 

- Wiemy, że coraz większa grupa naszych klientów flotowych wyraża zainteresowanie napędem elektrycznym jako jedną z możliwości zmniejszenia oddziaływania pojazdów na środowisko. Dzięki zaangażowaniu naszego globalnego zespołu specjalistów i sięgnięciu do arsenału gotowych rozwiązań, jesteśmy w stanie wprowadzić na rynek ten cichy i czysty dla otoczenia samochód najpierw w wersji jako samochód dostawczy, a później także jako samochód w wersji osobowej, gdyż sądzimy że Ford Tourneo Connect w wersji pasażerskiej także ma ogromny potencjał rynkowy - dodaje Derrick Kuzak. 

Koncepcyjny Ford Tourneo Connect BEV z napędem elektrycznym został opracowany we współpracy z należącą do Tanfield Group brytyjską firmą Smith Electric Vehicles, mającą długie tradycje w konstruowaniu i produkcji samochodów elektrycznych. 

Od 2007 roku Ford współpracuje z grupą Tanfield nad opracowaniem wersji elektrycznych samochodów na podwoziach Forda, w tym także nad elektrycznymi wersjami popularnego Forda Transit i mniejszego Forda Transit Connect. Tanfield już teraz oferuje elektryczne wersje Forda Transit klientom flotowym w Wielkiej Brytanii i kilku innych rynkach europejskich. Pod koniec tego roku w ofercie znajdzie się elektryczna wersja dostawczego Forda Transit Connect BEV. 

Jako źródło energii elektrycznej dla koncepcyjnego Forda Tourneo Connect BEV wybrano najnowsze rozwiązania w dziedzinie napędów akumulatorowych. Baterie akumulatorów litowo-jonowo-fosforanowych o pojemności 21 kWh magazynują energię elektryczną wykorzystywaną do napędu silnika elektrycznego o mocy 50 kW z magnesami stałymi. Moment napędowy jest przekazywany na koła za pomocą przekładni jednobiegowej oraz półosi. Firma Smith Electric Vehicles ocenia, że tak skonfigurowany napęd elektryczny umożliwia uzyskanie zasięgu nawet do 160 km i osiągnięcie prędkości maksymalnej 113 km/h. 

Również ładowanie akumulatorów odbywa się w sposób bardzo prosty. Pokładowy zasilacz odpowiedzialny za ładowanie akumulatora można po prostu podłączyć do zwykłego gniazdka elektrycznego. Do pełnego naładowania akumulatorów wystarcza 6 do 8 godzin. 

- Jesteśmy przekonani, że koncepcyjny Ford Tourneo Connect BEV to duży krok we właściwym kierunku - dodaje Fleming. - Pokazuje bowiem rozsądne i praktyczne połączenie ekologicznego napędu, dającego całkiem przyzwoite osiągi i będącego praktycznym w codziennym użyciu, z walorami użytkowymi i niskimi kosztami eksploatacji. Będziemy bardzo uważnie śledzili reakcje opinii publicznej i mediów na tę propozycję. Jeżeli koncepcja spotka się z wystarczająco dużym zainteresowaniem, usiądziemy z firmą Tanfield nad konkretnym planem rozpoczęcia produkcji seryjnej tego samochodu - zapowiada prezes i dyrektor generalny Ford of Europe. 

- Intensywnie pracujemy nad objęciem naszą globalną strategią wdrażania napędu elektrycznego także modele oferowane na rynku europejskim. Ford Tourneo Connect BEV jest realną propozycją, która bardzo szybko może wejść do produkcji,. Natomiast coś więcej na temat naszych planów w nieco dalszej perspektywie będziemy mogli powiedzieć w drugiej połowie bieżącego roku - ujawnia John Fleming. 

Ford Transit Connect - globalne perspektywy
Ford Transit Connect pojawi się na rynku północnoamerykańskim po raz pierwszy latem 2009 roku. W swoim amerykańskim wcieleniu model ten oczywiście zachowuje wszystkie najważniejsze atuty europejskich odpowiedników z rodziny Ford Transit Connect i Tourneo Connect, ale parametry i kompletacja pojazdów zostaną specjalnie dostosowane do warunków amerykańskich i wymagań tamtejszych użytkowników.Dążąc do lepszego dostosowania Forda Transit Connect do specyficznych wymagań amerykańskich użytkowników, do napędu wybrano silnik benzynowy Duratec DOHC o pojemności 2,0 litrów, rozwijający moc 138 KM (wg SAE) przy 6,500 obr/min. Jednostka ta współpracuje z 4-biegową przekładnią automatyczną z nadbiegiem. Oprócz tego, w wyposażeniu znajdzie się szereg elementów wyposażenia i opcji dodatkowych typowych dla tamtejszego rynku, jak chociażby systemy śledzenia pojazdu Tool Link™ oraz Crew Chief™. 

Wersja Forda Transit Connect przeznaczona na rynek USA jest produkowana w fabryce spółki Ford Otosan w Kocaeli w Turcji, na tej samej linii co samochody przeznaczone dla odbiorców europejskich. Ten sam zakład wytwarza europejskie rodziny samochodów dostawczych Ford Transit oraz pierwszą generację Ford Tourneo Connect od chwili jej premiery pod koniec 2002 roku. 

Ford Transit Connect - droga do sukcesu
Do tej pory z taśm produkcyjnych Forda zjechało ponad 600 tys. egzemplarzy dostawczego Forda Transit Connect. Model ten zyskał sobie bardzo mocną pozycję na europejskim rynku samochodów dostawczych. Zaraz po swojej europejskiej premierze Ford Transit Connect został wybrany Samochodem Dostawczym Roku 2003 przez jury złożone z ekspertów i dziennikarzy zajmujących się tematyką samochodów użytkowych. 

Steve Adams, dyrektor oionu pojazdów użytkowych w Ford of Europe, podsumowuje to w następujący sposób: - Jesteśmy bardzo zadowoleni, że cieszący się coraz większym powodzeniem Ford Transit Connect zaczyna odgrywać kluczową rolę w strategii produktowej Forda. Ten bardzo ważny członek rodziny Forda Transit cieszy się ugruntowaną opinią samochodu trwałego i niezwykle praktycznego, i wiemy, że zalety te są także bardzo cenione przez naszych klientów w Ameryce Północnej. Jesteśmy przekonani, że Ford Transit Connect będzie doskonałym uzupełnieniem naszej, cieszącej się dużym uznaniem, oferty pojazdów użytkowych na rynku amerykańskim. Teraz, gdy Ford Transit Connect jest kupowany w ponad 50 krajach na czterech kontynentach, możemy śmiało powiedzieć, że ten popularny van otwiera przed Fordem autentycznie globalne perspektywy! 



źródło: Ford, fot. Ford

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Nowy Ford Transit Connect i Tourneo Connect: fakty i zdjęcia