Flota  »  Aktualności  »  Globalna sprzedaż Skody idzie niezmiennie w górę
Skoda Yeti Limited

Globalna sprzedaż Skody idzie niezmiennie w górę

2012-04-03 - P. Grzelak     Tagi: Skoda, Rynek, Sprzedaż
2011 to rok, w którym padały nowe rekordy dostaw, sprzedaży i zysków. Dostawy do klientów wzrosły o 15,3 procent, do 879 200 samochodów sprzedanych w okresie od stycznia do grudnia 2011 (w 2010 sprzedano 762 600 szt.).

Jednocześnie, sprzedaż SKODY wzrosła o 18,1 procent do 10,3 mld euro (2010: 8.7 mld euro), tym samym po raz pierwszy przekraczając granicę 10 miliardów euro.

"Strategia Wzrostu SKODY przynosi wymierne efekty", powiedział CEO SKODY, Winfried Vahland podczas corocznej konferencji prasowej marki w Pradze. "Poprawiliśmy nasze wyniki zarówno jeśli chodzi o liczbę dostaw, jak i o finanse, tworząc doskonałą bazę do rozwoju na kolejne lata"
, dodał Vahland. W 2011 roku samochody SKODY cieszyły się największą popularnością w całej historii marki: dostawy wzrosły o 15,3 procent do rekordowej liczby 879 200 samochodów.

Marka umocniła swą pozycję we wszystkich regionach, osiągając wzrost wyższy w stosunku do całego rynku. Globalny udział marki w rynku na dzień 31 grudnia 2011 roku wynosił ponad 1,4 procent. Doskonałe wyniki SKODY są w głównej mierze zasługą atrakcyjnej palety modeli. "Wyróżniający się design, duża przestronność, najwyższa jakość, ergonomia, pro-rodzinna funkcjonalność, a także najlepsza relacja ceny do wartości - wszystko to sprawia, że nasze samochody są wyjątkowe" - powiedział Vahland. Modele SKODY stają się bardzo popularne również wśród klientów firmowych.
Marka sprzedała ponad 239 000 samochodów klientom flotowym (wzrost o 26,7 procent).

Status najpopularniejszego modelu marki w 2011 roku potwierdziła SKODA Octavia. Nazywany „sercem marki” model odnotował wzrost sprzedaży na poziomie 10,7 procent, do niemal 390 000 szt.Numerem dwa była Fabia (wzrost o 16,5 procent). Superb w minionym roku po raz pierwszy przekroczył granicę 100 000 sztuk - sprzedaż modelu wzrosła o 18,1 procent. Yeti odnotował największy wzrost sprzedaży spośród wszystkich modeli marki: aż 33,7 procent. Z kolei Roomster zakończył rok 2011 z 11,4-procentowym wzrostem.Również w Polsce był to dla SKODY wyjątkowo udany rok, zwieńczony utrzymaniem pozycji lidera oraz wzrostem udziału w rejestracjach z poziomu 11,36% na 11,79%. Najpopularniejszym modelem w Polsce była SKODA Octavia (16 011 zarejestrowanych samochodów).

Rejestracje pozostałych modeli wynosiły odpowiednio: Fabia: 10 722 szt., Superb: 2 355 szt., Roomster: 1 742 szt., Yeti: 1 574 szt.



źródło: Skoda

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Globalna sprzedaż Skody idzie niezmiennie w górę