Flota  »  Aktualności  »  Kia Polska - z optymizmem w przyszłość

Kia Polska - z optymizmem w przyszłość

2009-01-12 - P. Łukasiewicz     Tagi: Kia, Dealerzy, Raporty
Z punktu widzenia sprzedaży 2008 r. był najbardziej udanym okresem w całej historii Kia Motors Polska. Nabywców znalazło 11 730 szt. aut tej marki. W porównaniu z poprzednim rokiem oznacza to wzrost na poziomie 26% i kontynuację trendu wzrostowego odnotowanego w poprzednich latach. W dalszym ciągu bestsellerem jest cee'd, którego sprzedaż we wszystkich 3 wersjach nadwozia, od momentu wprowadzenia do polskich salonów, wyniosła 13 645 szt. W roku 2008 sprzedanych zostało 7 756 szt. tego modelu z czego 3 858 szt. stanowił cee'd sw, 3 022 szt. cee'd oraz 876 szt. pro_cee'd. 7.letnia gwarancja, 5 gwiazdek w testach Euro NCAP robią w tym wypadku swoje. Pro_cee'd został w 2008 r. liderem w segmencie 3.drzwiowych kompaktów, a ogólnie model cee'd zajął zaszczytne III miejsce w całym segmencie C ustępując miejsca jedynie tak silnym rywalom jak Focus i Astra.

Kia Motors Polska nie opierała swojej ofensywy w ub.roku tylko na jednym modelu. Sprzedaż modeli terenowych koncernu Kia osiągnęła w 2008 r. niebagatelny poziom 1 548 szt. w tym 1 196 szt. stanowił Sportage i 352 szt. Sorento. Dało to wzrost o 123% w stosunku do roku 2007. Z odpowiednim przyjęciem spotkała się także wprowadzona w drugiej połowie roku zmodernizowana Kia Picanto FL oraz Magentis FL. Przy 9% wzroście sprzedaży wszystkich osobówek w Polsce w stosunku do 2007 r. udział Kia wzrósł z 2,93% do 3,98%.
- Jesteśmy bardzo dumni z tego, że osiągnęliśmy najlepszy z dotychczasowych wyników sprzedaży. Rosnące zadowolenie klientów z naszych pojazdów jest świetną motywacją dla naszych zamierzeń na przyszłość. Kia jest marką, która rozwija się bardzo dynamicznie i robi bardzo duże postępy w podnoszeniu jakości swoich modeli. Za wzrostem sprzedaży naszych aut kryją się także zmiany jakich dokonali my w naszej sieci dealerskiej. Położyliśmy bardzo duży nacisk na jej rozwój i podnoszenie standardów - mówi Wojciech Szyszko, dyrektor zarządzający Kia Motors Polska. Dzięki tym zabiegom Kia ma dziś w wielu segmentach ugruntowaną pozycję i notuje stały wzrost sprzedaży, który już wkrótce zaowocuje miejscem w pierwszej dziesiątce najlepiej sprzedających się marek w Polsce - dodaje Szyszko.

Kontynuując swoją ofensywę Kia Motors Polska wprowadzi na krajowy rynek kilka zupełnie nowych samochodów oraz dodatkowe wersje silnikowe obecnie oferowanych modeli. Zmiany i ulepszenia będą także dotyczyły polityki sprzedaży flotowej.

Jeszcze pod koniec stycznia w ofercie pojawi się cee'd ISG z benzynowymi silnikami 1.4 i 1.6 we wszystkich trzech odmianach nadwoziowych. System ISG powodować będzie automatyczne wyłączenie silnika po zatrzymaniu samochodu w warunkach intensywnego ruchu miejskiego oraz szybki start jednostki napędowej wtedy, gdy już będzie można kontynuować jazdę. Tym samym zmniejszał będzie zużycie paliwa i emisje spalin nawet o 15%.
W lutym pojawi się w polskich salonach Kia Soul. To pięciodrzwiowy hatchback z napędem na koła przednie, wysoką linią dachu oraz długim rozstawem osi. Do wyboru będzie silnik Diesla lub benzynowy, oba o pojemności 1.6. Samochód objęty będzie 5.letnią gwarancję bez limitu przebiegu km.

W marcu, podczas salonu w Genewie, premierę będzie miało całkowicie nowe Sorento. Auto pojawi się w Polsce pod koniec wakacji. Również wtedy pojawi się nowy Carnival z silnikiem 2.2 CRDI (150 KM). We Frankfurcie Kia zaprezentuje kolejną ważną nowość. Światło dzienne ujrzy całkowicie nowy samochód z segmentu MPV produkowany obok cee'da i Sportage w fabryce na Słowacji. W Polsce pojawi się z początkiem 2010 r.



źródło: KIA Motors Polska Sp. z o.o.

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Kia Polska - z optymizmem w przyszłość

Kia Polska - z optymizmem w przyszłość
markosena 2009-01-19 22:00
gratulacje. mi osobiście się cee'd nie podobała bo była baaardzo plastikowa;/ cenowo okej. ciekawe jak będzie im się Soul sprzedawała