Flota » Aktualności » Koncern Volkswagen odnotował najwyższą w historii sprzedaż samochodów

Koncern Volkswagen odnotował najwyższą w historii sprzedaż samochodów
2012-01-18 - P. Grzelak Tagi: Volkswagen, Rynek, Sprzedaż
W 2011 roku koncern Volkswagen poprawił wyniki sprzedaży z poprzedniego roku i po raz pierwszy sprzedał w ciągu dwunastu miesięcy ponad osiem milionów samochodów.
Łącznie klienci odebrali 8,16 mln pojazdów (2010: 7,14; + 14,3 procent). Światowy rynek samochodów osobowych rozwijał się w tym okresie również pozytywnie, jednak wzrósł tylko o 5,1 procent, zatem największemu europejskiemu producentowi aut udało się zwiększyć udział w rynku. „Mimo trudnych i niepewnych warunków na rynku motoryzacyjnym wszystkie marki koncernu poprawiły swoją sprzedaż. Ten doskonały wynik bez wątpienia jest zasługą naszych pracowników” - wyjaśnił Członek Zarządu Koncernu ds. Sprzedaży Christian Klingler.
„Przed nami kolejny rok. Pomimo, że w 2012 sytuacja na europejskich rynkach będzie nadal niepewna, koncern Volkswagen jest dobrze przygotowany by stawić czoła stojącym przed nim wyzwaniom i odegrać wiodącą rolę na światowych rynkach.” Bardzo dobre wyniki w 2011 roku koncern Volkswagen odnotował na rynkach azjatyckich. W całym regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż wzrosła o 19,8 procent do 2,56 mln sztuk (2010: 2,14 mln sztuk).
Na największym pojedynczym rynku - w Chinach, koncern sprzedał 2,25 mln aut (1,92; + 17,2 procent). W Indiach sprzedaż podwoiła się: nabywców znalazło 111.600 aut koncernu (53.300; +109,3 procent).
Również w innych regionach świata koncern Volkswagen odnotował wzrost liczby sprzedanych aut. W Ameryce Południowej łączna sprzedaż wyniosła 933.400 pojazdów (887.900; +5,1 procent), w Ameryce Północnej sprzedanych zostało 666.800 aut (549.200; + 21,4 procent).
W Stanach Zjednoczonych marki koncernu sprzedały w ciągu dwunastu miesięcy 444.300 samochodów (360.300) i osiągnęły wzrost o 23,3 procent.W Europie Zachodniej (bez Niemiec) sprzedaż również wzrosła o 7,0 procent - do 1,98 mln sztuk (2010: 1,85 mln). Koncern Volkswagen rozwijał się zatem znacznie lepiej, niż rynek, który odnotował spadek o 4,4 procent. W Europie Środkowej i Wschodniej koncern przekazał klientom 548.000 aut - o 29,4 procent więcej, niż rok wcześniej (2010: 423.200).Bardzo zadowalająco wzrasta popyt w Rosji, gdzie w 2011 roku nowe samochody odebrało 229.000 klientów (131.300; + 74,4 procent). Na niemieckim rynku sprzedaż aut koncernu zwiększyła się w 2011 roku o 11,4 procent i wyniosła 1,15 mln modeli (2010: 1,03 mln).
Wyraźny wzrost sprzedaży marki Volkswagen
Marka Volkswagen zakończyła 2011 rok kolejnym rekordem: po raz pierwszy w ciągu dwunastu miesięcy klienci z całego świata odebrali 5,1 mln samochodów (2010: 4,5; +13,1 procent).
„Dzięki młodej, innowacyjnej i przyjaznej dla środowiska palecie modeli marka Volkswagen znacznie zwiększyła sprzedaż w ubiegłym roku. W trudnej sytuacji rynkowej nasze nowe modele takie jak Passat, Jetta, Beetle oraz up! bardzo dobrze zostały przyjęte przez klientów i znacznie wzmocniły pozycję Volkswagena względem konkurencji” - oświadczył w piątek w Wolfsburgu Członek Zarządu ds. Sprzedaży Christian Klingler.Marka Volkswagen odnotowała duży wzrost sprzedaży na ważnych, rozwijających się rynkach. W 2011 roku w Chinach (z Hongkongiem) po raz pierwszy sprzedanych zostało ponad 1,72 mln samochodów (1,51; +13,8 procent).
W USA Volkswagen przekazał klientom 324.400 aut (256.800; +26,3 procent), w Rosji sprzedaż wyniosła 118.000 sztuk (58.900), była zatem o całe 100,4 procent wyższa niż rok wcześniej. Bardzo zadawalająco wzrastał popyt w Indiach, gdzie nabywców znalazło 76.100 aut (30.300; +151,0 procent).
W całym regionie Azji i Pacyfiku w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy sprzedaż wzrosła o 16,6 procent do 1,93 mln samochodów (1,65 mln). W regionie Ameryki Północnej przekazanych zostało klientom 496.700 aut (406.400; + 22,2 procent), a w Ameryce Południowej 772.800 (756.500; + 2,2 procent).
Pozytywnie rozwijała się także sprzedaż w Europie: tutaj marka Volkswagen sprzedała 1,72 mln samochodów (1,55; + 11,2 procent), wypadła zatem znacznie lepiej, niż rynek (+ 3,6 procent).
Łącznie klienci odebrali 8,16 mln pojazdów (2010: 7,14; + 14,3 procent). Światowy rynek samochodów osobowych rozwijał się w tym okresie również pozytywnie, jednak wzrósł tylko o 5,1 procent, zatem największemu europejskiemu producentowi aut udało się zwiększyć udział w rynku. „Mimo trudnych i niepewnych warunków na rynku motoryzacyjnym wszystkie marki koncernu poprawiły swoją sprzedaż. Ten doskonały wynik bez wątpienia jest zasługą naszych pracowników” - wyjaśnił Członek Zarządu Koncernu ds. Sprzedaży Christian Klingler.
„Przed nami kolejny rok. Pomimo, że w 2012 sytuacja na europejskich rynkach będzie nadal niepewna, koncern Volkswagen jest dobrze przygotowany by stawić czoła stojącym przed nim wyzwaniom i odegrać wiodącą rolę na światowych rynkach.” Bardzo dobre wyniki w 2011 roku koncern Volkswagen odnotował na rynkach azjatyckich. W całym regionie Azji i Pacyfiku sprzedaż wzrosła o 19,8 procent do 2,56 mln sztuk (2010: 2,14 mln sztuk).
Na największym pojedynczym rynku - w Chinach, koncern sprzedał 2,25 mln aut (1,92; + 17,2 procent). W Indiach sprzedaż podwoiła się: nabywców znalazło 111.600 aut koncernu (53.300; +109,3 procent).
W Stanach Zjednoczonych marki koncernu sprzedały w ciągu dwunastu miesięcy 444.300 samochodów (360.300) i osiągnęły wzrost o 23,3 procent.W Europie Zachodniej (bez Niemiec) sprzedaż również wzrosła o 7,0 procent - do 1,98 mln sztuk (2010: 1,85 mln). Koncern Volkswagen rozwijał się zatem znacznie lepiej, niż rynek, który odnotował spadek o 4,4 procent. W Europie Środkowej i Wschodniej koncern przekazał klientom 548.000 aut - o 29,4 procent więcej, niż rok wcześniej (2010: 423.200).Bardzo zadowalająco wzrasta popyt w Rosji, gdzie w 2011 roku nowe samochody odebrało 229.000 klientów (131.300; + 74,4 procent). Na niemieckim rynku sprzedaż aut koncernu zwiększyła się w 2011 roku o 11,4 procent i wyniosła 1,15 mln modeli (2010: 1,03 mln).
Wyraźny wzrost sprzedaży marki Volkswagen
Marka Volkswagen zakończyła 2011 rok kolejnym rekordem: po raz pierwszy w ciągu dwunastu miesięcy klienci z całego świata odebrali 5,1 mln samochodów (2010: 4,5; +13,1 procent).
„Dzięki młodej, innowacyjnej i przyjaznej dla środowiska palecie modeli marka Volkswagen znacznie zwiększyła sprzedaż w ubiegłym roku. W trudnej sytuacji rynkowej nasze nowe modele takie jak Passat, Jetta, Beetle oraz up! bardzo dobrze zostały przyjęte przez klientów i znacznie wzmocniły pozycję Volkswagena względem konkurencji” - oświadczył w piątek w Wolfsburgu Członek Zarządu ds. Sprzedaży Christian Klingler.Marka Volkswagen odnotowała duży wzrost sprzedaży na ważnych, rozwijających się rynkach. W 2011 roku w Chinach (z Hongkongiem) po raz pierwszy sprzedanych zostało ponad 1,72 mln samochodów (1,51; +13,8 procent).
W USA Volkswagen przekazał klientom 324.400 aut (256.800; +26,3 procent), w Rosji sprzedaż wyniosła 118.000 sztuk (58.900), była zatem o całe 100,4 procent wyższa niż rok wcześniej. Bardzo zadawalająco wzrastał popyt w Indiach, gdzie nabywców znalazło 76.100 aut (30.300; +151,0 procent).
W całym regionie Azji i Pacyfiku w ciągu ostatnich dwunastu miesięcy sprzedaż wzrosła o 16,6 procent do 1,93 mln samochodów (1,65 mln). W regionie Ameryki Północnej przekazanych zostało klientom 496.700 aut (406.400; + 22,2 procent), a w Ameryce Południowej 772.800 (756.500; + 2,2 procent).
Pozytywnie rozwijała się także sprzedaż w Europie: tutaj marka Volkswagen sprzedała 1,72 mln samochodów (1,55; + 11,2 procent), wypadła zatem znacznie lepiej, niż rynek (+ 3,6 procent).
źródło: Volkswagen
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
1
Komentarze do:
Koncern Volkswagen odnotował najwyższą w historii sprzedaż samochodów
Koncern Volkswagen odnotował najwyższą w historii sprzedaż samochodów
umar77 2012-01-20 21:18
VW, Audi i Skoda to najlepiej sprzedające się marki w grupie VAG, i to z niezłymi wynikami dodatnimi, jeżeli pójdzie tak dalej, a do tego zaliczymy nowe modele UP, Citigo itp, które będą równiez pracować na wyniki to VAG za dwa trzy lata może przekroczyć magiczną barierę 10mln sprzedanych samochodów
Podobne: Koncern Volkswagen odnotował najwyższą w historii sprzedaż samochodów




Podobne galerie: Koncern Volkswagen odnotował najwyższą w historii sprzedaż samochodów



Najczęściej czytane w tym miesiącu



Tapety na pulpit Volkswagen
Newsletter
Galerie zdjęć