Flota » Aktualności » Koncern Volkswagen sprzedał w 2010 r. ponad 7 milionów samochodów

Koncern Volkswagen sprzedał w 2010 r. ponad 7 milionów samochodów
2011-01-15 - P. Grzelak Tagi: Volkswagen, Rynek, Sprzedaż
Koncern Volkswagen w 2010 roku znacznie zwiększył sprzedaż w porównaniu z poprzednim rokiem i dostarczył klientom rekordową ilość samochodów - ponad siedem milionów sztuk. Łącznie klientom przekazanych zostało 7,14 miliona (2009: 6,29; + 13,5 procent) samochodów.
Zobacz także: Volkswagena notuje w Polsce rekordową sprzedaż w 2010 roku »Światowy rynek aut osobowych również rozwijał się pozytywnie, jednak wzrósł tylko o 11,3 procent, zatem koncernowi udało się zdobyć kolejne udziały w rynku.
„Również rok 2010 pokazuje, że konsekwentnie kontynuujemy wzrost na globalnym rynku i realizujemy Strategię 2018” - oznajmił Członek Zarządu Koncernu ds. Sprzedaży Christian Klingler. „Podstawą naszego sukcesu pozostaną, także w roku 2011, innowacyjne produkty i nowoczesne, najwyższej klasy technologie” - dodał Klingler.
Zobacz także: Volkswagen Jetta 2010 - model europejski »Wyraźny wzrost zarówno na dotychczasowych, jak i nowych rynkach
Stały, zadawalający wzrost sprzedaży koncern Volkswagen odnotował w 2010 roku na azjatyckich rynkach. Sprzedaż w Chinach wzrosła o 37,4 procent do 1,92 mln sztuk (2009: 1,40 mln) i osiągnęła nową, rekordową wartość. Również w Indiach sprzedaż wzrosła, koncern przekazał tam nabywcom 53.300 samochodów (2009: 19.000), czyli o 181 procent więcej, niż rok wcześniej.W całym regionie Azji i Pacyfiku odnotowany został wyraźnie wyższy wynik sprzedaży: 2,14 miliona (2009: 1,55 mln; + 38,5 procent) samochodów. Także w innych częściach świata więcej nabywców zdecydowało się na zakup samochodu koncernu Volkswagen. W Ameryce Południowej klienci odebrali 888.000 aut (2009: 815.100), co oznacza wzrost o 8,9 procent. W USA marki koncernu w ciągu dwunastu miesięcy sprzedały 360.300 samochodów (2009: 298.000), zatem wzrost wyniósł 20,9 procent.W Europie Zachodniej (bez Niemiec) koncern sprzedał 1,85 mln (2009: 1,66; +11,6 procent) pojazdów. Sprzedaż koncernu Volkswagen za cały 2010 rok kształtuje się znacznie lepiej, niż cały rynek, który zwiększył się jedynie o 1,9 procent.
W Europie Środkowej i Wschodniej sprzedanych zostało o 10,8 procent więcej samochodów (423.200; 381.900). Bardzo zadowalająco rozwijała się sprzedaż koncernu w Rosji (+39,5 procent).Na rodzimym niemieckim rynku, na którym ciągle jeszcze odczuwalne są skutki premii za złomowanie, koncern Volkswagen przekazał klientom 1,04 mln (2009: 1,24; -16,8 procent) samochodów. W sytuacji, gdy cały rynek w ostatnich dwunastu miesiącach odnotował spadek sprzedaży o 23,4 procent, koncernowi udało się zwiększyć swoje udziały w rynku.Rekord marki Volkswagen: po raz pierwszy 4,5 miliona sprzedanych samochodów w ciągu roku
Marka Volkswagen zamknęła rok 2010 rekordowym wynikiem: po raz pierwszy, w ciągu jednego roku, przekazano klientom na całym świecie 4,5 miliona samochodów (2009: 3,95; + 13,9 procent).Na ważnych rynkach takich jak Chiny, USA, Rosja i Indie marka Volkswagen zanotowała duże wzrosty sprzedaży. Na przykład w Chinach przekazano klientom w całym 2010 roku po raz pierwszy ponad 1,51 miliona samochodów (2009: 1,12; +35,5 procent).
W USA klienci odebrali 256.800 aut (2009: 213.500; +20,3 procent). W Rosji wielkość sprzedaży wyniosła 58.900 sztuk (2009: 39.500), czyli o całe 49,1 procent więcej, niż rok wcześniej. Szczególnie zadawalająco rozwinęła się sprzedaż Volkswagenów w Indiach: sprzedanych zostało tam 30.300 aut (2009: 2.800), czyli ponad dziesięć razy więcej, niż w ubiegłym roku.W całym regionie Azji i Pacyfiku marka odnotowała w minionych dwunastu miesiącach wzrost sprzedaży o 37,6 procent do 1,65 miliona samochodów (2009: 1,20), w regionie Ameryki Południowej Volkswagen zwiększył sprzedaż do 406.600 sztuk (344.800; 17,9 procent), a w Ameryce Południowej o 2,9 procent do 756.500 sztuk (735.100).Prawie bez zmian pozostała sprzedaż w Europie, gdzie marka Volkswagen przekazała klientom 1,55 miliona samochodów (1,56; -1,2 procent), a tym samym wypadła lepiej, niż cały rynek, który zanotował spadek sprzedaży o 2,5 procent.
Rekordowa sprzedaż Volkswagena w Polsce
Co roku, nieprzerwanie niemal od 20 lat, Volkswagen sprzedaje w Polsce coraz więcej samochodów. Rok 2010 był rekordowym, klientów znalazło 27.868 samochodów, jest to o 4,6% więcej niż w poprzedzających 12 miesiącach. Marka po raz pierwszy w Polsce znalazła się na drugim miejscu w statystykach sprzedaży.
Zobacz także: Volkswagena notuje w Polsce rekordową sprzedaż w 2010 roku »
Zobacz także: Volkswagen Jetta 2010 - model europejski »
W Europie Środkowej i Wschodniej sprzedanych zostało o 10,8 procent więcej samochodów (423.200; 381.900). Bardzo zadowalająco rozwijała się sprzedaż koncernu w Rosji (+39,5 procent).Na rodzimym niemieckim rynku, na którym ciągle jeszcze odczuwalne są skutki premii za złomowanie, koncern Volkswagen przekazał klientom 1,04 mln (2009: 1,24; -16,8 procent) samochodów. W sytuacji, gdy cały rynek w ostatnich dwunastu miesiącach odnotował spadek sprzedaży o 23,4 procent, koncernowi udało się zwiększyć swoje udziały w rynku.Rekord marki Volkswagen: po raz pierwszy 4,5 miliona sprzedanych samochodów w ciągu roku
Marka Volkswagen zamknęła rok 2010 rekordowym wynikiem: po raz pierwszy, w ciągu jednego roku, przekazano klientom na całym świecie 4,5 miliona samochodów (2009: 3,95; + 13,9 procent).Na ważnych rynkach takich jak Chiny, USA, Rosja i Indie marka Volkswagen zanotowała duże wzrosty sprzedaży. Na przykład w Chinach przekazano klientom w całym 2010 roku po raz pierwszy ponad 1,51 miliona samochodów (2009: 1,12; +35,5 procent).
W USA klienci odebrali 256.800 aut (2009: 213.500; +20,3 procent). W Rosji wielkość sprzedaży wyniosła 58.900 sztuk (2009: 39.500), czyli o całe 49,1 procent więcej, niż rok wcześniej. Szczególnie zadawalająco rozwinęła się sprzedaż Volkswagenów w Indiach: sprzedanych zostało tam 30.300 aut (2009: 2.800), czyli ponad dziesięć razy więcej, niż w ubiegłym roku.W całym regionie Azji i Pacyfiku marka odnotowała w minionych dwunastu miesiącach wzrost sprzedaży o 37,6 procent do 1,65 miliona samochodów (2009: 1,20), w regionie Ameryki Południowej Volkswagen zwiększył sprzedaż do 406.600 sztuk (344.800; 17,9 procent), a w Ameryce Południowej o 2,9 procent do 756.500 sztuk (735.100).Prawie bez zmian pozostała sprzedaż w Europie, gdzie marka Volkswagen przekazała klientom 1,55 miliona samochodów (1,56; -1,2 procent), a tym samym wypadła lepiej, niż cały rynek, który zanotował spadek sprzedaży o 2,5 procent.
Rekordowa sprzedaż Volkswagena w Polsce
Co roku, nieprzerwanie niemal od 20 lat, Volkswagen sprzedaje w Polsce coraz więcej samochodów. Rok 2010 był rekordowym, klientów znalazło 27.868 samochodów, jest to o 4,6% więcej niż w poprzedzających 12 miesiącach. Marka po raz pierwszy w Polsce znalazła się na drugim miejscu w statystykach sprzedaży.
źródło: Volkswagen
Dodaj komentarz
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
Komentarze do:
Koncern Volkswagen sprzedał w 2010 r. ponad 7 milionów samochodów
Podobne: Koncern Volkswagen sprzedał w 2010 r. ponad 7 milionów samochodów




Podobne galerie: Koncern Volkswagen sprzedał w 2010 r. ponad 7 milionów samochodów



Najczęściej czytane w tym miesiącu


Tapety na pulpit Volkswagen
Newsletter
Galerie zdjęć