 
									
					
					
					
					
						Zysk operacyjny LOTOSU w II kwartale 2010 r. wyniósł 230,4 mln zł i był o 45,8% wyższy od wyniku wypracowanego w analogicznym okresie ubiegłego roku. Przychody ze sprzedaży wyniosły w ww. okresie 4 747,1 mln zł, co oznacza wzrost o 37,7% rok do roku.
Poza poprawą efektywności zarządzania - w szczególności pod kątem działalności rafineryjnej, jak również handlu i logistyki - na wynik operacyjny i sprzedaży pozytywny wpływ miały zjawiska makroekonomiczne, jakie wystąpiły w II kw. 2010. W tym czasie średni poziom notowań ropy Brent wyniósł 78,24 USD/bbl i wzrósł w stosunku do I kw. 2010 o 1,88 USD/bbl (2,5%) i o 19,11 USD/bbl (32,3%) w porównaniu z II kw. 2009. Wraz ze wzrostem cen surowca nastąpiło zwiększenie dyferencjału Brent/Ural do poziomu 1,32 USD/bbl. Dla porównania dyferencjał w I kw. 2010 wynosił 1,05 USD/bbl, a w II kw. 2009 uplasował się na poziomie 0,67 USD/bbl. W okresie kwiecień-czerwiec 2010 r. wzrósł również średni poziom marży rafineryjnej z notowań, która wyniosła 3,96 USD/bbl. Oznacza to wzrost o 51,7% w stosunku do I kw. 2010 i o 5,6% w stosunku do analogicznego okresu 2009 r. Udział LOTOSU w sprzedaży paliw ogółem w Polsce wyniósł 29,6% w pierwszym półroczu bieżącego roku i wzrósł tym samym o 2,2 punkty procentowe w porównaniu z analogicznym okresem 2009 r.
W II kw. 2010 obszar detaliczny zanotował zysk operacyjny w wysokości 3,7 mln zł. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 18,5% kwartał do kwartału i o 49,1% rok do roku. Sprzedaż detaliczna, w związku ze wzrostem liczby stacji własnych i partnerskich, wzrosła w II kw. 2010 o 4,6% (rok do roku) oraz o 12,6% (kwartał do kwartału). Lepsze wyniki finansowe detalu, to przede wszystkim efekt wyższej średniej jednostkowej marży detalicznej, uzyskanej m.in. dzięki wzrostowi udziału paliw Dynamic w sprzedaży ogółem oraz wyższej marży na pozostałej sprzedaży na stacjach własnych.
	
	
	
	
						Wolumen sprzedaży segmentu produkcji i handlu wyniósł w II kw. tego roku 2.073,7 tys. ton i był większy w porównaniu z okresem analogicznym 2009 r. o 310,9 tys. ton (17,6%). W analizowanym okresie nastąpił przede wszystkim wzrost sprzedaży ciężkich olejów opałowych (+182,3 tys. ton), olejów napędowych (+84,5tys. ton) oraz benzyn (+30,6 tys. ton).
Wzrost przychodów ze sprzedaży, jaki segment produkcji i handlu zanotował w II kw. 2010, wynika przede wszystkim z wyższego wolumenu sprzedaży oraz wzrostu notowań cen ropy i produktów naftowych.
W II kw. 2010 rafineria Grupy LOTOS S.A. w Gdańsku przerobiła 2.060,8 tys. ton surowca. To o 67,7% więcej niż w okresie porównywalnym minionego roku i o 28% więcej kwartał do kwartału. Jest to efektem pracy nowo wybudowanej w ramach Programu 10+ instalacji CDU/VDU (instalacja destylacji atmosferyczno-próżniowej).
Dzięki niej Grupa LOTOS zmniejszyła zapotrzebowanie na import oleju napędowego i komponentów do jego produkcji zastępując go własnym produktem pochodzącym z przerobu ropy.
Wiąże się to z generowaniem dodatkowego efektu finansowego po stronie spółki oraz istotnie ogranicza ryzyka związane z osiągnięciem założeń technicznych i ekonomicznych realizowanego Programu 10+, a także powoduje zmniejszenie uzależnienia polskiego rynku od importu paliw.
18 sierpnia ze stoczni w Abu Zabi wypłynęła do Stavanger właściwa część platformy (tzw. MOPU - Mobile Offshore Production Unit), która obsłuży wydobycie ze złoża Yme. Oczekuje się, że do Norwegii MOPU dotrze w połowie września. Na miejscu - w Stavanger - do MOPU podłączone zostaną trzy nogi platformy. Po ich montażu platforma będzie gotowa do transportu i posadowienia na złożu.
Aby tę operację można było bezpiecznie przeprowadzić musi pojawić się tzw. „okno pogodowe”, czyli korzystne warunki atmosferyczne, zarówno jeśli chodzi o siłę wiatru, jak i stan morza. Przy sprzyjających warunkach transport platformy na lokację powinien zająć ok. 24 godziny. Kolejną dobę zajmie posadowienie platformy na złożu.
Od tego momentu będą mogły rozpocząć się prace związane bezpośrednio z uruchomieniem instalacji oraz docelowo produkcji ropy naftowej. Ponadto w miesiącach kwiecień-czerwiec 2010 spółka LOTOS Norge prowadziła działania poszukiwawcze w ramach swoich licencji zarówno jako operator, jak i udziałowiec.
Na koniec czerwca 2010 zaawansowanie prac związanych z realizacją Programu 10+ wyniosło 98,99%, wobec zaplanowanych 98,88%. Proces projektowania, dostaw i realizacji budowy został zakończony dla instalacji HDS (hydroodsiarczania olejów napędowych), KAS (kompleks aminowo-siarkowy), CDU/VDU (destylacja atmosferyczno-próżniowa) oraz HGU (wytwórnia wodoru).
Do oddania, w ramach całego procesu inwestycyjnego, pozostały jeszcze instalacje MHC (łagodny hydrokraking) i ROSE (odasfaltowanie rozpuszczalnikowe). Budowa obu zakończy się jesienią tego roku.
					
Poza poprawą efektywności zarządzania - w szczególności pod kątem działalności rafineryjnej, jak również handlu i logistyki - na wynik operacyjny i sprzedaży pozytywny wpływ miały zjawiska makroekonomiczne, jakie wystąpiły w II kw. 2010. W tym czasie średni poziom notowań ropy Brent wyniósł 78,24 USD/bbl i wzrósł w stosunku do I kw. 2010 o 1,88 USD/bbl (2,5%) i o 19,11 USD/bbl (32,3%) w porównaniu z II kw. 2009. Wraz ze wzrostem cen surowca nastąpiło zwiększenie dyferencjału Brent/Ural do poziomu 1,32 USD/bbl. Dla porównania dyferencjał w I kw. 2010 wynosił 1,05 USD/bbl, a w II kw. 2009 uplasował się na poziomie 0,67 USD/bbl. W okresie kwiecień-czerwiec 2010 r. wzrósł również średni poziom marży rafineryjnej z notowań, która wyniosła 3,96 USD/bbl. Oznacza to wzrost o 51,7% w stosunku do I kw. 2010 i o 5,6% w stosunku do analogicznego okresu 2009 r. Udział LOTOSU w sprzedaży paliw ogółem w Polsce wyniósł 29,6% w pierwszym półroczu bieżącego roku i wzrósł tym samym o 2,2 punkty procentowe w porównaniu z analogicznym okresem 2009 r.
W II kw. 2010 obszar detaliczny zanotował zysk operacyjny w wysokości 3,7 mln zł. Przychody ze sprzedaży wzrosły o 18,5% kwartał do kwartału i o 49,1% rok do roku. Sprzedaż detaliczna, w związku ze wzrostem liczby stacji własnych i partnerskich, wzrosła w II kw. 2010 o 4,6% (rok do roku) oraz o 12,6% (kwartał do kwartału). Lepsze wyniki finansowe detalu, to przede wszystkim efekt wyższej średniej jednostkowej marży detalicznej, uzyskanej m.in. dzięki wzrostowi udziału paliw Dynamic w sprzedaży ogółem oraz wyższej marży na pozostałej sprzedaży na stacjach własnych.
Wzrost przychodów ze sprzedaży, jaki segment produkcji i handlu zanotował w II kw. 2010, wynika przede wszystkim z wyższego wolumenu sprzedaży oraz wzrostu notowań cen ropy i produktów naftowych.
W II kw. 2010 rafineria Grupy LOTOS S.A. w Gdańsku przerobiła 2.060,8 tys. ton surowca. To o 67,7% więcej niż w okresie porównywalnym minionego roku i o 28% więcej kwartał do kwartału. Jest to efektem pracy nowo wybudowanej w ramach Programu 10+ instalacji CDU/VDU (instalacja destylacji atmosferyczno-próżniowej).
Dzięki niej Grupa LOTOS zmniejszyła zapotrzebowanie na import oleju napędowego i komponentów do jego produkcji zastępując go własnym produktem pochodzącym z przerobu ropy.
Wiąże się to z generowaniem dodatkowego efektu finansowego po stronie spółki oraz istotnie ogranicza ryzyka związane z osiągnięciem założeń technicznych i ekonomicznych realizowanego Programu 10+, a także powoduje zmniejszenie uzależnienia polskiego rynku od importu paliw.
18 sierpnia ze stoczni w Abu Zabi wypłynęła do Stavanger właściwa część platformy (tzw. MOPU - Mobile Offshore Production Unit), która obsłuży wydobycie ze złoża Yme. Oczekuje się, że do Norwegii MOPU dotrze w połowie września. Na miejscu - w Stavanger - do MOPU podłączone zostaną trzy nogi platformy. Po ich montażu platforma będzie gotowa do transportu i posadowienia na złożu.
Aby tę operację można było bezpiecznie przeprowadzić musi pojawić się tzw. „okno pogodowe”, czyli korzystne warunki atmosferyczne, zarówno jeśli chodzi o siłę wiatru, jak i stan morza. Przy sprzyjających warunkach transport platformy na lokację powinien zająć ok. 24 godziny. Kolejną dobę zajmie posadowienie platformy na złożu.
Od tego momentu będą mogły rozpocząć się prace związane bezpośrednio z uruchomieniem instalacji oraz docelowo produkcji ropy naftowej. Ponadto w miesiącach kwiecień-czerwiec 2010 spółka LOTOS Norge prowadziła działania poszukiwawcze w ramach swoich licencji zarówno jako operator, jak i udziałowiec.
Na koniec czerwca 2010 zaawansowanie prac związanych z realizacją Programu 10+ wyniosło 98,99%, wobec zaplanowanych 98,88%. Proces projektowania, dostaw i realizacji budowy został zakończony dla instalacji HDS (hydroodsiarczania olejów napędowych), KAS (kompleks aminowo-siarkowy), CDU/VDU (destylacja atmosferyczno-próżniowa) oraz HGU (wytwórnia wodoru).
Do oddania, w ramach całego procesu inwestycyjnego, pozostały jeszcze instalacje MHC (łagodny hydrokraking) i ROSE (odasfaltowanie rozpuszczalnikowe). Budowa obu zakończy się jesienią tego roku.
źródło: LOTOS
										
					
				Dodaj komentarz
					Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
				logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.
Zaloguj się
0
					Komentarze do:
LOTOS notuje wyższy zysk operacyjny i przychody
Podobne: LOTOS notuje wyższy zysk operacyjny i przychody
				 Statoil, Shell oraz BP zamówiły w koncernie LOTOS paliwa za łącznie 14 mld zł »
Statoil, Shell oraz BP zamówiły w koncernie LOTOS paliwa za łącznie 14 mld zł »
					
					 Efekt ofensywy LOTOS-u - już 401 stacji benzynowych nosi jego logo »
Efekt ofensywy LOTOS-u - już 401 stacji benzynowych nosi jego logo »
					
					 Rośnie udział Lotosu w polskim rynku detalicznym »
Rośnie udział Lotosu w polskim rynku detalicznym »
					
					 LOTOS otwiera nowe Optimy »
LOTOS otwiera nowe Optimy »
					
				Podobne galerie: LOTOS notuje wyższy zysk operacyjny i przychody
				 Mercedes Sprinter 2018 - oficjalne zdjęcia vana »
Mercedes Sprinter 2018 - oficjalne zdjęcia vana »
					
					 Autonomiczne pługi Mercedesa »
Autonomiczne pługi Mercedesa »
					
					 Toyota JPN Taxi - prezentacja taksówki z hybrydą LPG »
Toyota JPN Taxi - prezentacja taksówki z hybrydą LPG »
					
				Najczęściej czytane w tym miesiącu
				Tapety na pulpit 
				
				
				
				
				
				
				
			Newsletter
			
Galerie zdjęć
 LOTOS notuje wyższy zysk operacyjny i przychody
LOTOS notuje wyższy zysk operacyjny i przychody LOTOS notuje wyższy zysk operacyjny i przychody
LOTOS notuje wyższy zysk operacyjny i przychody LOTOS notuje wyższy zysk operacyjny i przychody
LOTOS notuje wyższy zysk operacyjny i przychody 
						
						 
						
						 Tapety
						
						Tapety   Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim!
Kwalifikacje do GP Meksyku: bezbłędny Norris, dwa Ferrari za nim! Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V!
Nie możecie się doczekać GTA VI? Dzisiaj ściągniesz nowe samochody do ulepszonej GTA V! Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory
Gdyby Elon Musk i Kanye West mieli dziecko: Tesla Cybertruck po mrocznym tuningu Mansory Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków?
Jak zwiększyć osiągi motocykla Suzuki bez dużych wydatków? Lamborghini Gallardo LP560-4 - tuning IMSA
Lamborghini Gallardo LP560-4 - tuning IMSA  Grand Prix Belgii - Spa - Pitbabes
Grand Prix Belgii - Spa - Pitbabes  Tapety Tesla
Tapety Tesla  
 
			
 
 
			