Flota  »  Aktualności  »  Mitsubishi odnotowuje 7 proc. wzrost sprzedaży w Europie w 2011 roku
Mitsubishi Lancer Evo X

Mitsubishi odnotowuje 7 proc. wzrost sprzedaży w Europie w 2011 roku

2012-02-06 - P. Grzelak     Tagi: Mitsubishi, Rynek, Sprzedaż
Pozytywny wynik osiągnięto pomimo wielu niesprzyjających czynników, jak na przykład zawiłej sytuacji ekonomicznej w regionie, likwidacji dopłat za złomowanie starych samochodów na takich rynkach, jak Francja, wprowadzenia drastycznych oszczędności w Hiszpanii, Grecji, Portugalii i Irlandii, a także zmiennych nastrojów klientów. Oprócz tego, firma Mitsubishi Motors poniosła konsekwencje zarówno niekorzystnych kursów walut, jak i klęsk żywiołowych w Azji. Te same problemy dotyczyły wszystkich japońskich producentów: Wpływ powodzi w Tajlandii na łańcuch dostaw (L200): Mimo, że lokalne centrum produkcyjne Mitsubishi Motors (MMTh) nie ucierpiało bezpośrednio, klęska żywiołowa wpłynęła negatywnie na dostawę podzespołów, w wyniku czego produkcja stanęła na jeden miesiąc. Plan zakłada zniwelowanie strat produkcyjnych poniesionych w tym czasie do końca roku budżetowego (31 marca 2012).
Wpływ trzęsienia ziemi w Japonii na łańcuch dostaw (ASX, Lancer, Pajero/Montero/Shogun, i-MiEV, itp.): nie odnotowano bezpośrednich uszkodzeń instalacji produkcyjnych MMC. Mimo to przerwy w dopływie prądu oraz w dostawie podzespołów typowych dla poszczególnych modeli wymusiły wprowadzenie zmian w harmonogramie produkcji oraz spowodowały tymczasowe problemy z wytwarzaniem tych pojazdów, do których brakowało części. Prawidłowa zdolność produkcyjna została przywrócona w październiku.Wzmożone wysiłki

Europejscy dystrybutorzy Mitsubishi Motors robią wszystko, co w ich mocy, aby pokonać przeciwności i osiągnąć konkretne rezultaty. Dzięki temu firma MMC jest według raportu ACEA za rok kalendarzowy 2011 jednym z zaledwie dwóch japońskich producentów, który odnotował wzrost sprzedaży w ciągu ostatniego roku (+3,1% w okresie od stycznia do grudnia).Mimo, że kryzys ekonomiczny miał negatywny wpływ na efektywność sprzedaży, niektóre państwa osiągnęły dobre rezultaty, jak na przykład Niemcy (+ 27%), będące największym rynkiem zbytu firmy MME.

Doskonałe rezultaty:
  • Norwegia (+48%) awansowała na trzecią pozycję (m.in. największy rynek w Europie dla modelu i-MiEV i drugi największy rynek dla modelu Outlander),
  • Włochy (+19%) na najbardziej osłabionym rynku (-10,6% od stycznia do grudnia),
  • Turcja (+31%), Holandia (+13%), Belgia (+25%), Szwajcaria (+24%) i Austria (+20%),
  • Francja (+18%), rynek stabilizuje się.
Wszystko to przyczyniło się do uzyskania zadowalających wyników w regionie w tym roku - szczegółowe dane w zestawieniu poniżej.Najważniejsze produkty

Przed rozpoczęciem stopniowego wprowadzania na rynek samochodów nowej generacji pod koniec 2012 roku, obecna gama zyskała przychylne opinie europejskich klientów, potwierdzając dużą popularność Mitsubishi szczególnie w sektorze aut typu crossover i SUV:Z liczbą niemal 50 000 sztuk sprzedanych w roku kalendarzowym 2011, model ASX - odpowiedni samochód wprowadzony na rynek w odpowiednim czasie - przekroczył zakładany pułap sprzedaży na poziomie ±30 000 sztuk pomimo silnej konkurencji.

Niezawodne modele L200 i Pajero utrzymały swoją silna pozycję (wolumen sprzedaży + zyski), ustanawiając 22% całego wolumenu MME.Wraz z rozwojem europejskiego rynku pojazdów elektrycznych oraz powiązanej z nim infrastruktury, model i-MiEV jest już oferowany w ponad dwudziestu państwach, gdzie sprzedał się w roku 2011 w liczbie 2 660 sztuk.

Kolejne kroki


W obliczu tak nieprzewidywalnego środowiska ekonomicznego trudno jest prognozować wyniki na rok kalendarzowy 2012, więc celem firmy jest przynajmniej utrzymanie obecnego poziomu sprzedaży.Niemniej jednak firma Mitsubishi Motors Europe wraz ze swoimi dystrybutorami będzie dążyła do pokonania przeciwności, które wystąpiły w roku 2011, co zostanie poparte takimi inicjatywami, jak:
  • Światowa premiera nowego pojazdu klasy premium podczas Salonu Samochodowego w Genewie 2012.
  • Debiut modelu „Global Small” w specyfikacji europejskiej (rozpoczęcie sprzedaży w Europie na początku roku kalendarzowego 2013)
  • Wsparcie sprzedaży modeli ASX, Pajero i L200
  • Przygotowanie do debiutu rynkowego w Europie opracowanej przez Mitsubishi technologii P-HEV (najpierw w Japonii w roku budżetowym 2012)



źródło: MMC

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
0

Komentarze do:

Mitsubishi odnotowuje 7 proc. wzrost sprzedaży w Europie w 2011 roku