Flota  »  Prawo / przepisy  »  Naczelny Sąd Administracyjny podważył ciężarowy charakter najkrótszego Mitsubishi L200

Naczelny Sąd Administracyjny podważył ciężarowy charakter najkrótszego Mitsubishi L200

2012-05-18 - F. Bednarkiewicz     Tagi: Mitsubishi, Mitsubishi L200, VAT, Przepisy, Homologacja ciężarowa, Pickup, Użytkowe
Jak informuje „Dziennik Gazeta Prawna” pickup Mitsubishi L200 decyzją Naczelnego Sądu Administracyjnego uznany został za samochód osobowy, którego przeznaczeniem jest przewóz ludzi. Po analizie wyglądu i wielkości kabiny pasażerskiej sąd orzekł, że przewóz towarów to jedynie dodatkowa funkcja popularnego pickupa. Decyzję tą uzasadniono faktem, że długość przedziału towarowego jest mniejsza niż 50 procent rozstawu osi - wynosi ona 44 procent. Również wyposażenie kabiny pasażerskiej nie pozostawiło przed sądem wątpliwości z jakim pojazdem ma do czynienia.
Zgłaszając samochód do obrotu, przedstawiciel Mitsubishi zaklasyfikował pojazd jako ciężarowy, co wzbudziło jednak sprzeciw sądu, w związku z czym zaczął on podlegać akcyzie i podwyższonej stawce podatku VAT. Kinga Lisowska, rzecznik Mitsubishi w Polsce wyjaśnia całą sprawę w następujący sposób - Wszystkie obecnie sprzedawane przez MMC Car Poland Sp. z o.o. modele L200 są ciężarowe. Sprawa dotyczyła bowiem tylko części aut z tzw. "short wheelbase" […]. W związku z powyższym komentarzem przedsiębiorcy nie muszą się więc obawiać, że szukając praktycznego „vatowozu” będą zmuszeni skreślić L200 z listy pojazdów branych pod uwagę.

Najnowszy film z Video.V10.pl więcej »
GP Abu Zabi 2017 - drugi trening


źródło: 4trucks.pl

Dodaj komentarz

Nick
Treść
Wpisz kod
z obrazka
Aby komentować pod zarezerowanym, stałym nickiem, bez potrzeby
logowania się za każdym wejściem, musisz się zarejestrować lub zalogować.

Zaloguj się

Login Hasło
1

Komentarze do:

Naczelny Sąd Administracyjny podważył ciężarowy charakter najkrótszego Mitsubishi L200

Naczelny Sąd Administracyjny podważył ciężarowy charakter najkrótszego Mitsubishi L200
Prix 2012-06-07 22:43
Śmieszne to. Musi jechać ekipa 4-5 osobowa z ładunkiem. Na plażę czy zakupy nie jadą tylko do pracy. Idiotyzmy z tym rozróżnianiem i odliczaniem. Jest auto w firmie, jest vat i tak to powinno działać. Nie zawsze dwuosobowy przedział wystarcza. Dwa auta kupować? Puknijcie się w palicę.